Οι ταινίες της εβδομάδας: «Fingernails», «Μίλα μου» και «Γη της Επαγγελίας» ξεχωρίζουν από τις 12 ταινίες

Ούτε πέντε, ούτε δέκα, αλλά δώδεκα ταινίες κάνουν πρεμιέρα αυτήν την εβδομάδα στους ελληνικούς κινηματογράφους. Οι ταινίες που θα προβάλλονται από την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2023 είναι οι ακόλουθες:

Το Λιβάδι που Δακρύζει

Η σχέση της Ελένης και του θετού αδελφού της Αλέξη, στην προπολεμική Θεσσαλονίκη των προσφύγων. Ο πρώτος φεύγει για την Αμερική, η Ελένη υποφέρει τα δεινά της δικτατορίας του Μεταξά, της Κατοχής και του Εμφυλίου. Αυτό ήταν το πρώτο μέρος της ανολοκλήρωτης τριλογίας του Θόδωρου Αγγελόπουλου: «Το Λιβάδι που Δακρύζει».

Ζάκρος

Πάμε τώρα σε έναν τόπο όπου «Η Σκόνη του Χρόνου» αποκαλύπτει τα θεμέλια του πολιτισμού, του τόπου, της ιστορίας. Ζάκρος: πλησίον της ανατολικής Κρήτης, με ένα σημαντικό μινωικό ανάκτορο που εγκαταλείφθηκε αλλά και τους ανθρώπους που κατοικούν εκεί και αφήνουν τα ανεξίτηλα σημάδια τους, όπως και οι Μινωίτες πρόγονοί τους. Μια ιστορία που μόνο μέσα από τη ματιά και την αφήγηση του δημιουργού της «Αγέλαστου Πέτρας» Φίλιππου Κουτσάφτη παίρνει ζωή.

How to Have Sex

Πολυβραβευμένο και γυρισμένο στην Ελλάδα το «How to Have Sex» είναι ένα ταξίδι ενηλικίωσης μιας παρέας νεαρών κοριτσιών που ταξιδεύει στα Μάλια για διακοπές και αντί να βρει την ανεμελιά των πρώτων ερωτικών περιπετειών, καταδικάζεται σε πρόωρη και σκληρή ενηλικίωση.

Fingernails

Στο «Fingernails» του Χρήστου Νίκου, η πάλη τεχνολογίας και ακούσιας συναισθηματικής έκφρασης κρύβεται στις παρανυχίδες. Ο Ράιαν θα κάνει ένα βίαιο τεστ που θα κρίνει τη συμβατότητά του με την Άννα. Αφού ξεριζώσουν και οι δύο ένα από τα νύχια τους, και τα αφήσουν σε εξειδικευμένη επιστημονική ομάδα, θα πάρουν τα αποτελέσματα που σίγουρα ικανοποιούν τον πρώτο: είναι 100% συμβατοί. Η Άννα όμως αμφισβητεί όχι τόσο το αποτέλεσμα αλλά την εργαλειοποίηση, ποσοτικοποίηση και στατιστική μελέτη των συναισθημάτων. Πιάνοντας δουλειά στην εταιρεία που έχει την πατέντα της έρευνας θα γνωρίσει τον Αμίρ. Το ένστικτο της λέει ότι ίσως έχει και με αυτόν ανάλογη συμβατότητα, όμως η επιστήμη αφ’ υψηλού αμφισβητεί τις ιστορίες καρδιάς. Τελικά σε ένα σύμπαν που η έρευνα ελαχιστοποιεί τα λάθη, τι περιθώριο έχουμε για πανέμορφες εκρήξεις από λάθη, που όταν δεν επιβεβαιώνουν τον κανόνα, καταργούν τη θεωρία του;

Λυπάμαι που ο χώρος με περιορίζει να μοιραστώ τους 1000 διαφορετικούς τρόπους που η Τζέσι Μπάκλεϊ χαμογελάει, την απλότητα που ο οσκαρικός Ριζ Άχμεντ σε κάνει να αγαπήσεις τον -αρχικά- πιο ξεροκέφαλο υποστηρικτή κανόνων και περισσότερο από όλους να αγκαλιάσεις την υποτακτική υπεροχή του ερωτευμένου Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ. Θα μπορούσα να μιλάω ώρες για αυτήν την ταινία, αντ’ αυτού περιορίζομαι στο ακόλουθο: Αν αγαπάτε τον κινηματογράφο και τις συζητήσεις που ακολουθούν μιας ταινίας, πρέπει με νύχια και με δόντια να το δείτε και μάλιστα με παρέα που αμφισβητείται το 100% συμβατότητάς της με εσάς. Σου γρατζουνά την καρδιά με την ξέχειλη ειρωνεία και αγάπη της και την καλύπτει με έναν επίδεσμο που σου θυμίζει ότι κάθε πληγή, αν αφήσεις να στη φροντίσουν με κατανυκτική υπομονή και περιέργεια, θα πάψει να σε πονάει.

Μίλα μου

Ένα φαινομενικά αθώο παιχνίδι μεταφυσικής έρευνας και δυναμικής, θα φέρει τους χαρακτήρες πιο κοντά στον κόσμο της τρέλας και του θανάτου. Το «Μίλα μου» δίνει μια χείρα βοηθείας στο είδος αυτών των ταινιών που εδώ και καιρό στερούνται από εμπνεύσεις. Με οδηγό ένα ταριχευμένο χέρι που σε οδηγεί στον κάτω κόσμο αν του επιτρέψεις για ενάμισι λεπτό να σου δείξει τις ψυχές νεκρών, τα αδέλφια Φιλίππου έχτισαν ένα κόσμο ασφυκτικού τρόμου που στηρίζεται σε αποτελέσματα πράξεων και όχι ανούσιες εκπλήξεις και εφέ ξαφνιάσματος. Στιβαρό στην αφήγηση του, το «Μίλα μου», τα λέει έξω από τα δόντια και κάνει το κοινό που λατρεύει τις ταινίες τρόμου να χάσει τη φωνή του.

Η Γη της Επαγγελίας

Ο λοχαγός Λούντβιχ Κάλεν θα κάνει τα πάντα για να πάρει έναν τίτλο ευγενείας. Θα προτείνει στους προύχοντες, που θα το δεχτούν αμέσως, να δημιουργήσει μια αποικία σε έναν άγονο τόπο, όμως ο σαδιστής ευγενής που θεωρεί ότι κινδυνεύουν τα συμφέροντα του από εκείνον και τις φιλοδοξίες του, θα κάνει σκοπό της ζωής του να τον συμβιβάσει ή να τον καταστρέψει. Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα, το «Η Γη της Επαγγελίας» είναι ένα καλλιεργημένο τοπίο που απευθύνεται και στους ανάλογης καλλιέργειας θεατές. Ο Μαντς Μίκελσεν είναι σαρωτικός με τις κλιμακώσεις του, που διανθίζονται με αποχρώσεις συναισθημάτων. Η σκηνή βασανισμού ανθρώπου με βραστό νερό είναι το αποκορύφωμα συμπύκνωσης της επεμβατικής εξουσίας κάθε δυνάστη, αλλά και ένα πεδίο διάνθισης συναισθηματικών κλιμακώσεων που σπάνια βλέπουμε στη μεγάλη οθόνη.

Προετοιμασίες να Είμαστε Μαζί Άγνωστο για Πόσο

Η επίσημη πρόταση της Ουγγαρίας στα Όσκαρ είναι ένα αντισυμβατικό ρομάντζο. Σαραντάχρονη νευροχειρούργος που παρατάει την καριέρα της στις ΗΠΑ για τον έρωτα, επιστρέφει στη Βουδαπέστη και ο άντρας που αγαπά… δεν την αναγνωρίζει. Λέει την αλήθεια ή απλά είναι ο καταλύτης μιας αλλαγής παρουσίας… ή και απουσίας του; Αυτές είναι οι «Προετοιμασίες να είμαστε μαζί άγνωστο για πόσο».

Ελεύθερος Επαγγελματίας

Όταν μια δημοσιογράφος καλείται να πάρει συνέντευξη από έναν δικτάτορα, τα πράγματα δεν θα πάνε τόσο καλά και θα καταλήξει μαζί με τον σωματοφύλακά της να προσπαθεί να γλιτώσει από τα πυρά ενός στρατιωτικού πραξικοπήματος. Ο «Ελεύθερος Επαγγελματίας» είναι μια ρομαντική κωμωδία που μάλλον φοβάται την κριτική και απέφυγε τη συνάντηση του με τους δημοσιογράφους. Θα τον δούμε λοιπόν με το κοινό για να τον κρίνουμε και εμείς ως ελεύθεροι επαγγελματίες.

Η Κόρη του Βασιλιά του Βάλτου

Όλοι αποκαλούν τον πατέρα της Έλενα «Βασιλιά του Βάλτου», καθώς κρατούσε σε συνθήκες αιχμαλωσίας εκείνη και τη μητέρα της. Τώρα θα προσπαθήσει να τον αντιμετωπίσει κατά μέτωπο και στη δική του έδρα. Το «Η Κόρη του Βασιλιά του Βάλτου» είναι μια ταινία εκδίκησης, όπου το έδαφος και το τοπίο θα λειτουργούσαν συν-πρωταγωνιστικά. Η εκδίκηση όμως είχε περισσότερες φιλοδοξίες και προσπαθώντας να κλέψει τη δόξα, αφήνει τους θεατές… με τη λόξα.

Daliland

Έναν χρόνο μετα τον θάνατο του Πικάσο, ο Νταλί (Ben Kingsley), αν και με προχωρημένο πάρκινσον, θέλει ακόμα περισσότερο να αποτυπώνει τον εσωτερικό [και εξωτερικό] ψυχισμό σε κάθε πίνακα του. Η σχέση του με την Γκαλά (Barbara Sukowa) που σε κάθε ευκαιρία ψάχνει νέο ερωμένο, απλά τον ανακουφίζει καθώς η υπερσεξουαλική της δραστηριότητα του αφήνει χρόνο να δημιουργήσει. Όταν ο νεαρός Τζέιμς (Christopher Briney) (τον οποίο ο ζωγράφος θα αποκαλεί -μεταξύ εκατοντάδων άλλων- Άγιο Σεβαστιανό) αναλάβει βοηθός του και τον γοητεύσει με την ποιητική παρατηρητικότητά του, το σύμπαν του θα αρχίσει να αποκωδικοποιείται. Τον Σαλβαδόρ Νταλί υποδύονται οι Μπεν Κίνγκσλι και Έζρα Μίλερ.

Διαβάστε εδώ την αναλυτική μας κριτική για την ταινία.

Οι Ευχούληδες 3: Μαζί για Μπάντα

Προσπαθούσαν να φτιάξουν την απόλυτη οικογενειακή συγχορδία και η αποτυχία αυτής τους χώρισε. Τα αδέλφια του Κλωνάρη όμως θα τον αναζητήσουν για τον ίδιο σκοπό όταν ένα μέλος της μπάντας τους, των BroZone, θα τους χρειαστεί, καθώς έχει εγκλωβιστεί σε ένα βαζάκι αρώματος και μια νέα μπάντα που στερείται ταλέντου, απομυζάει το δικό του. Η πιο ανέμπνευστη της τριλογίας ταινία, με την έξυπνη απόδοση του τίτλου στα ελληνικά, δεν τα καταφέρνει εξίσου καλά ούτε ως προς την ιστορία -που είναι κοινότυπη και ανιαρή-, ούτε ως προς το αποτυχημένο μιξάρισμα ξένων και ελληνικών στίχων στη μεταγλώττιση. Αποκλειστικά για παιδικό κοινό καθώς τεχνικά, όπως και οι προηγούμενες ταινίες, είναι άρτιο.

Οι Παράξενοι Δρόμοι της Ζωής

Έπρεπε να πεθάνει η γυναίκα του αδελφού του σερίφη ώστε αυτά τα δύο αγόρια να απασφαλίσουν το πάθος τους. Θα τους το επιτρέψει ο νόμος του far west ala Español; Φανερά εμπνευσμένος από το Τζόνυ Γκιτάρ και «Το Μυστικό του Brokeback Mountain» ο Πέδρο Αλμοδοβάρ σκηνοθετεί στην αγγλική γλώσσα μια μικρού μήκους με το αγαπημένο του θέμα, τον απαγορευμένο και καταδικασμένο έρωτα. Αντί όμως για τις chicas Almodovar που με τη διασκεδαστική τους υστερία κάνουν ακρότητες με τις ευλογίες του σκηνοθέτη, εδώ έχουμε καουμπόιδες που πηγαίνουν στο Hotmountain River για να θυμηθούν τα παλιά και να λύσουν ένα μυστήριο. Δυστυχώς, το αμήχανο τέλος της ταινίας θυμίζει περισσότερο γνωστό βιβλίο του Στίβεν Κινγκ παρά διακειμενικό φόρο τιμής στα πάθη. Η μοναδική πραγματικά αλμοδοβαρίζουσα στιγμή, που δίνει μια κάποια αξία στο αμήχανο και ως προς τη γλώσσα και ως προς τα ζητούμενά του δημιούργημα, είναι εκείνη του γλεντιού με το κρασί.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος