Οι ταινίες της εβδομάδας: Αρκουδάκια δολοφόνοι, δράκουλες, δικαίωμα στην άμβλωση και μια ωδή στην ειρήνη

Από την Πέμπτη 11 Μαΐου στους κινηματογράφους, νεκροζώντανοι παλεύουν για την αιωνιότητα, αρκουδάκια με εγκληματική ροπή θα συναντήσουν έναν αγώνα για το δικαίωμα στην έκτρωση και μια ποπ-σταρ που συμβουλεύει δημοσιογράφο στα θέματα σχέσεων. Παρέα τους ντετέκτιβ, γάμοι, χρυσοθήρες, ιστορικά γεγονότα και ένας Γκοντάρ. Άντε να δούμε τι θα προλάβουμε…

Αγάπη Ξανά

Δημοσιογράφος λαμβάνει μηνύματα από την σύντροφο του πρώην κατόχου του κινητού του. Η Mira εκτονώνει το πένθος της στέλνοντας καταθέσεις ψυχής. Έτσι ο βαθιά συγκινημένος Rob θα ζητήσει τη βοήθεια της Celine Dion, για να της κλέψει την καρδιά. Συγκινητικό ρομάντζο ξέχειλο από ρομαντικά κλισέ, που θα κάνει τους απανταχού θαυμαστές της Σελίν Ντιόν να την ήθελαν για φίλη τους.

Ρενφιλντ

Προσπαθώντας να αποσυνδεθεί με τον άρχοντά του, τον δράκουλα του σκότους, ο Ρένφιλντ θα πλησιάσει μια αστυνομικίνα με ροπή στις λάθος επιλογές, στην προσπάθεια της να τηρήσει τον νόμο. Ο δράκουλας όμως καλόμαθε στα σύκα και δεν έχει πρόθεση να αφήσει το δουλικό του σε χλωρό κλαρί.

Η δρακουλοπαρωδία ξεκινάει με τις καλύτερες προθέσεις (τα ασπρόμαυρα πλάνα -φόρο τιμής σε ταινίες του Μπέλα Λουγκόζι- είναι εξαιρετικά) αλλά στη συνέχεια αντί να παγώσει το αίμα σου, σε κάνει ζόμπι με την ανισορροπία καλού και κακού χιούμορ. Η σκηνή στην ψυχοθεραπεία (που λειτουργεί ως προάγγελος του τέλους) και της εκ βαθέων εξομολόγησης του Ρένφιλντ στο αφεντικό του είναι αποθεωτικές, ελλείψει ισορροπίας προθέσεων γίνεται το ενεργειακό βαμπίρ των καλοπροαίρετων θεατών.

Ας ξημερώσει ειρήνη

Ένας παλαιστίνιος που ζει στο Ισραήλ επιστρέφει στη γενέτειρα του για τον γάμο του αδελφού του. Μετά τον γάμο όμως θα βρεθεί παγιδευμένος στο λάθος τόπο και χρόνο, καθώς η πατρίδα του τίθεται υπό στρατιωτικό αποκλεισμό. Μια σειρά από γεγονότα θα τον κάνουν να καταρρεύσει και να επαναπροσδιορίσει μέσα του τις έννοιες της πατρίδας και των χωρικών υδάτων. Τα εξωτερικά τείχη δεν έχουν φτιαχτεί μόνο για να προστατεύουν, αλλά και για να αποκόπτουν. Αυτό που σου μένει από την αξιόλογη ταινία είναι πως μια αλήθεια πίσω από τοίχους που δεν βρίσκει αποδέκτη στην αντίπερα όχθη, είναι μια ανείπωτη αλήθεια.

Επιστροφή στη Σεούλ

Μια υιοθετημένη Γαλλίδα Κορεατικής καταγωγής, η Φρέντι, επιστρέφει στην Κορέα με απώτερο σκοπό να βρει τους γονείς της. Η άρνηση των μελών της οικογένειας της να τη συναντήσουν αλλά και το γραφειοκρατικό σύστημα θα την οδηγήσουν στην παρατεταμένη παραμονή της στη χώρα και τη σταδιακή ντεκαντάνς με έναν αυτοτραυματικό τρόπο. Με ενδιαφέρουσα εισαγωγή στη ζωή της ηρωίδας, η «Επιστροφή στη Σεούλ» σε καλεί συνοδοιπόρο σε μια Οδύσσεια προς την αυτογνωσία. Όπως και οι περισσότερες ταινίες αυτού του είδους από άπειρους σκηνοθέτες, καταλήγει τραβηγμένη από τα μαλλιά αφήγηση με ανεξήγητη ροπή στην υπερβολή και το μελόδραμα. Το να ψάχνεις τις ρίζες σου σε τόπο που δε ριζώνεις γίνεται η πυξίδα, ο καπετάνιος όμως δεν έχει πείρα από φουρτούνες. Το ταλέντο διαφαίνεται, στερείται μέτρου και ρεαλισμού.

1900 (uncut έκδοση)

Σε επανέκδοση κυκλοφορεί και το «1900» του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι. Γιός τσιφλικά και κόλιγα, γεννιούνται την πρωτοχρονιά του 1900 και μοιράζονται εμπειρίες της σοσιαλιστικής αλλαγής λίγο πριν η φιλία τους συγκρουστεί με τις ταξικές διαφορές. Πολυεπίπεδη αλληγορία για τον νέο αιώνα. Ντε Παρντιέ και Ντε Νίρο είναι Ντε-Λίσιους!

Επιλεγμένες στιγμές από την ιστορία(ες) του Κινηματογράφου

Ένα κολάζ αποσπασμάτων από την αριστουργηματική σειρά ντοκιμαντέρ του Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Αφού ο Γάλλος auteur ολοκλήρωσε όλα τα επεισόδια της σειράς “Ιστορία(-ες) του Σινεμά”, μόνταρε αυτό εδώ το φιλμ σαν ένα είδος σύνθεσης, βάζοντας σε προοπτική τα συμπεράσματα του “Ιστορία(-ες)”, όπου η θεωρία του σινεμά, η πολιτική και η σημειολογία ανακατεύονται μαεστρικά.

Τηλεφώνησε στη Τζέιν

Τζέιν είναι το κωδικό όνομα κάθε γυναίκας που αναζητούσε βοήθεια. Η αμερικανοποιημένη «Vera Drake» που είναι εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα, μας μεταφέρει στο Σικάγο του 1968, τότε που η άμβλωση ακόμα και για ιατρικούς λόγους ήταν παράνομη. Μια νοικοκυρά θα παλέψει με συνοδοιπόρους τις άλλες δύο γυναίκες καθώς είναι υποχρεωμένη να σταματήσει την κύηση της για να σώσει τη ζωή της. Στην πορεία θα ενώσει τη δύναμη της με όσες γυναίκες διεκδικούν το δικαίωμα τους στην άμβλωση.

Το «Κάλεσε τη Τζέιν» εναντιώνεται στην ποινικοποίηση των εκτρώσεων, με ελαφρύ διδακτισμό, και «υιοθετεί» τεχνικές του πολιτικού – φεμινιστικού κινηματογράφου, επιλέγοντας τη συναισθηματική εμπλοκή του θεατή. Είναι από τις λίγες ταινίες που θα σας προέτρεπα να χάσετε τα πρώτα 20 λεπτά -που είναι βασανιστικά αργά και δεν προσφέρουν κάτι ουσιαστικό στην ιστορία- και να παρακολουθήσετε με αμείωτο ενδιαφέρον το υπόλοιπο.

«Δεν φοβάμαι τη φυλακή αλλά ότι δεν θα υπάρχει κάνεις να απαντήσει το τηλέφωνο» θα πει μια από τις γυναίκες που αφιέρωσαν τη ζωή τους σε αυτό τον αγώνα. Με την ολοκλήρωση της ταινίας, το «Τηλεφωνήστε στη Τζέιν» σίγουρα δεν είναι χαμένη κλήση -και ευκαιρία-. Δείτε το και -παρακαλώ- αφήστε μήνυμα και σε άλλους θεατές για να το δουν.

Η Έλα Μπέλα και τα μαγικά της

Όταν ο κολλητός της Έλα Μπέλα θα εξαφανιστεί απρόσμενα, εκείνη θα αναγκαστεί να συνθηκολογήσει με τον «εχθρό», τον Τζόνυ, το νέο αγοράκι της γειτονιάς, που της στέρησε τον καλύτερο της φίλο, τον Χένρυ. Θα μπορέσει να βρει τον φίλο της ξανά, να κερδίσει εκ νέου τη φιλία του και να διασώσει… το τσίρκο της; Ταινία για τη φιλία, τη μαγεία και τις προτεραιότητες. Το κοινό της ξέρει που θα τη βρει. Οι γονείς να αγοράσουν το ποπ-κορν.

Το καλύτερο παιχνίδι του κόσμου

Το τρίτο remake της ταινίας που πλέον αποδίδεται ως «Το Καλύτερο Παιχνίδι του κόσμου», ο Σάμι, φύλακας στο επάγγελμα, αφιερώνει τη ζωή του στους γείτονές του και τη σύζυγό του Αλίκη. Ένα κακομαθημένο πλουσιόπαιδο -με ελάχιστους ακόλουθους στις πλατφόρμες ψηφιακής επικοινωνίας- θα τον ζητήσει ως δώρο για τα γενέθλια του. Ο πάμπλουτος πατέρας του, δεν θα του το αρνηθεί. Έχει η φιλία κόστος και αν ναι, πως κοστολογείται; Παιχνίδια με ανθρώπους και η εξαγοράσιμη αξία της αξιοπρέπειας στην cancel εποχή που όλα είναι εξ’ αποστάσεως και με ταμπελάκι. Επαναπροσδιορισμένο το πανάρχαιο ερώτημα, παιχνιδίζει παρά παίζει με την ουσία όσων πραγματεύεται.

Γουίνι το ακρουδάκι: Αίμα και μέλι

Ο Κρίστοφερ Ρόμπιν επιστρέφει στο πατρικό του με τη μέλλουσα γυναίκα του. Θέλει να της γνωρίσει τους παιδικούς του φίλους, τον Γουίνι και την παρέα του, μόνο που τα χρόνια που έφυγε για σπουδές, κανένας δεν είναι ίδιος. Ο πεινασμένος Γουίνι κατασπάραξε με τους φίλους του αρχικά τον Γκαρή και στη συνέχεια κάθε περαστικό στο δάσος. Η υποδοχή της συντρόφου του είναι φόνος σε εκκρεμότητα. Παράλληλα, μια ομάδα παραθεριστών θα γνωρίσει την αιμοσταγή εμμονή των ηρώων του παραμυθιού.

Όταν το ένστικτο επιβίωσης γίνεται πρωτόγονο και βίαιο, εκεί βγαίνουν τα ζωώδη ένστικτα και φτιάχνονται οι θρύλοι της βίας: Φρέντυ Κρούγκερ, Τζέισον, Μάικλ Μέγιερ, Τζιγκσο. Σε αυτό το θρίλερ κοπής του ’80 πρωταγωνίστριες με υπερμεγέθη στήθη και χείλη μεταμορφώνονται σε scream queens σε λουτρό αίματος.

Η άγρια φύση του ανθρώπου και η αντεστραμμένη ανάγνωση των παραμυθιών σηματοδοτεί την ιστορία μόνο στιγμιαία και έτσι χάνεται η ευκαιρία της ταινίας να έχει πολλαπλές αναγνώσεις. Δυστυχώς, παρά τις όποιες αρετές, στερείται χιούμορ ενώ ξεχειλίζει από σοβαροφανές exploitation.

Sisu

Η σκανδιναβική αντιναζιστική περιπέτεια μας μεταφέρει τις τελευταίες σκοτεινές μέρες του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου στη Βόρεια Φινλανδία, το 1944. Εκεί, ένας μοναχικός χρυσοθήρας διασταυρώνεται με Ναζί στρατιώτες, που του κλέβουν τον χρυσό. Πολύ σύντομα, όμως, ανακαλύπτουν πως δεν είναι ένας συνηθισμένος χρυσοθήρας αλλά ένας πρώην κομάντο.

Υπνωτιστές

Ίσως η εξαφανισμένη κόρη του να εμπλέκεται με μια σειρά από ληστείες. Πως όμως μπορεί να το μάθει σε ένα σύμπαν που ζωή και μαντικές ικανότητες πάνε παράλληλα; Ταινία με εμπάργκο στις κριτικές μέχρι σήμερα. Περιοριζόμαστε στο πως οι «Υπνωτιστές» του Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ, μοιάζει να πατάνε στη δομή του Taken και τη σειρά «Μέντιουμ».

Η ταινία «Υπνωτιστές» προβλήθηκε σε δημοσιογραφική προβολή αλλά έχει εμπάργκο μέχρι μια μέρα μετά την προβολή της ταινίας στις Ελληνικές αίθουσες (ξέρω ακούγεται παράλογο). Επίσης, η ταινία «Sisu» δεν προβλήθηκε καθόλου. Αν και την παρακολούθησα εκτός συνόρων, θα σεβαστώ τον κοινό κανόνα που επιβλήθηκε και θα επανέλθω με κείμενα και για τις δύο στο ertnews

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος