Οι ταινίες της εβδομάδας: Αδερφικές σχέσεις, γάμος στην Ινδία, Spiderman, Boogeyman και… πολλοί φόνοι

Γάμος με άρωμα από βρετανικό κάρυ, προσκλήσεις σε διπλό φόνο, ο αραχνούλης της καρδιάς μας, μπαμπούλας, αγάπη με μίσος και… Μελισσοκόμοι. Και όποιος αντέξει!

Ο Μελισσοκόμος

Ένας δάσκαλος με αριστερή ιδεολογία, μαζί με τις κυψέλες του, ξεκινά την περιήγησή του. Αυτός ο «Μελισσοκόμος», ο Σπύρος, θα αλλάξει μονοπάτι ζωής μετά τον γάμο της κόρης του, την αναχώρηση του γιου του και τη συνάντησή του με μια άγνωστη κοπέλα. Φυσικά, για εκείνον, το παρελθόν αποτελεί τη δύναμη στο παρόν. Για εκείνη, τα πάντα είναι απορίες… και μέλλον. Οι επανεκδόσεις των ταινιών του Θεόδωρου Αγγελόπουλου συνεχίζονται… σε ένα αφιέρωμα συνεπές με τους θεατές και την ιστορία.

Ευτυχισμένοι Μαζί (What’s love got to do with it?)

Βρετανίδα σκηνοθέτις ακολουθεί τον κολλητό της στον προαποφασισμένο από τους γονείς του γάμο του στην Ινδία για να καταγράψει την εμπειρία του σε ένα ντοκιμαντέρ. Όσο όμως θα ξεδιπλώνει εκείνος την αλήθεια του, τόσο εκείνη θα τον ερωτεύεται… Με τον τίτλο ίσως της μεγαλύτερης επιτυχίας της Τίνα Τέρνερ, που θα μπορούσε να αποδοθεί ως «Τί σχέση έχει η αγάπη με αυτό»; [What’s Love got to Do With It?], η νέα ταινία του Σεζάρ Καπούρ, σκηνοθέτη των δύο ταινιών για τη Βασίλισσα «Ελισάβετ», θυμίζει μια ρομαντική παράφραση του «Γάμου των Μουσώνων» αλλά και του «Γάμου αλά Ελληνικά». Η Έμμα Τόμσον σε δεύτερο ρόλο ξεκαρδιστική, το υπόλοιπο γεμάτο κλισέ από αυτά που όταν είσαι ερωτευμένος/η και ινδός/η, τα τρως αμάσητα.

Spider-Man: Ακροβατώντας Στο Αραχνο-Σύμπαν

Ο υπέροχος Spider-Man της γειτονιάς, εκτοξεύεται στο Αραχνο-Σύμπαν όπου και συναντά μια ομάδα Αραχνανθρώπων που έχουν μια αποστολή: να προστατεύσουν το αραχνο-σύμπαν με κάθε τρόπο σε μια πορεία προς τον ηρωϊσμό. Ισάξια της προηγούμενης βραβευμένης με Όσκαρ ταινίας σε αισθητική και μηνύματα.

Ο Μπαμπούλας

Συντετριμμένες από τον θάνατο της μητέρας τους, ψάχνουν τρόπους να κατευνάσουν τον πόνο τους. Ένας ψυχοπαθής θα εγκαταλείψει σε οικείο τους πρόσωπο έναν μπαμπούλα που τρέφεται από τον φόβο τους… και πεινάει υπερβολικά πολύ για να τις αφήσει να ηρεμήσουν.

Βασισμένο στο ομώνυμο διήγημα του Stephen King, «ο Μπαμπούλας» μοιάζει με το «Χαμογέλα» αλλά όχι με την έκπληξη που προκάλεσε στο κοινό. Δεν έχει ατμόσφαιρα, περιορίζεται σε ευκολίες στιγμιαίου τρόμου, και τελικά είναι τελείως αψυχολόγητο μεταφυσικό θρίλερ που μοιάζει όχι να το έγραψε ο σπουδαίος συγγραφέας αλλά ούτε να του έριξε κλεφτή ματιά πάνω από το ράφι του βιβλιοπωλείου… στις προσφορές.

Αγάπη και Μίσος

Πάλι πάμε σε αμαρτίες γονέων που παιδεύουν τα τέκνα τους… Όταν οι γονείς τους, στην προσπάθεια τους να βοηθήσουν μια οδηγό, γίνονται θύματα ενός δυστυχήματος, η Αλις και ο Λούις, δυο αδέλφια που μισιούνται, θα αναγκαστούν να αντιμετωπίσουν τα φαντάσματα του παρελθόντος. Εκείνη είναι επιτυχημένη ηθοποιός, αυτός… δάσκαλος και ποιητής. Ούτε όμως αυτή μπορεί να «παίξει» τον ρόλο της γυναίκας που είναι έτοιμη να συγχωρέσει εκείνον και τον εαυτό της, ούτε εκείνος να διδάξει και να ποιήσει ειρήνη.

Με πρεμιέρα στο Διαγωνιστικό των Καννών, το οικογενειακό δράμα του Αρνό Ντεπλεσάν περιγράφει την τοξική αδερφική αντιπαλότητα δυο ανθρώπων που η υπερβολική αγάπη ίσως τους έφερε σε τέλμα. Το μίσος δικαιολογείται μονοδιάστατα και η αγάπη παραμένει αδικαιολόγητη. Η Μαριόν Κοτιγιάρ αντιλαμβάνεται τις προβληματικές του σεναρίου και φροντίζει να κατανοήσει την ανολοκλήρωτη σε χαρτί και οθόνη ηρωίδα της, με μεγάλη ευαισθησία, σα να θεραπεύει πληγές.

Το Έγκλημά μου

Όπως και στην προηγούμενη ταινία, και εδώ έχουμε να κάνουμε με ηθοποιούς που πρέπει να παίξουν εκτός σκηνής έναν ρόλο. Στο Παρίσι της δεκαετίας του 30′, η Madeleine, μία άφραγκη και περιορισμένου ταλέντου ηθοποιός, κατηγορείται για την δολοφονία ενός διάσημου παραγωγού που είχε συναντήσει με σκοπό να διεκδικήσει έναν ρόλο. Με τη βοήθεια της καλύτερής της φίλης, της δυναμικής άλλα άπειρης δικηγόρου Pauline, αθωώνεται λόγω αυτοάμυνας. Μία νέα ζωή επιτυχίας και διασημότητας ξεκινάει, μέχρι τη στιγμή που η αλήθεια αποκαλύπτεται. Όπως και στο «Σικάγο», έτσι και στην «Αγκαθακριστικής κοπής» παρωδία, έχουμε μια φάρσα που δείχνει ότι η δικαιοσύνη στηρίζεται σε καθοδηγούμενα ανδρείκελα. Οι πρωταγωνίστριες της [Nadia Tereszkiewicz & Rebecca Marder], κλέβουν την παράσταση, ενώ η σύντομη αλλά εξωστρεφής ηρωίδα της Ιζαμπέλ Ιπέρ προς το τέλος, κορυφώνει ευχάριστα τη μπουρλέσκα διάθεση που κλιμακώνεται στην δροσερή ταινία.

Πρόσκληση σε Φόνο (Invitation to a Murder)

Και από έναν φόνο… πάμε σε έναν ακόμα -ή και περισσότερους. Το 1934, κάπου στη νότια Αγγλία, η 28χρονη ανθοπώλισσα Μιράντα Γκριν προσκαλείται στην έπαυλη του δισεκατομμυριούχου Λούις Φίντλεϊ, σε ένα μικρό ιδιωτικό νησί μαζί με άλλα πέντε άγνωστα άτομα. Κανείς δεν γνωρίζει ότι εκεί είχε διαπραχθεί φόνος, μέχρι οι φόνοι να πολλαπλασιαστούν. Μια τέτοιας κοπής ταινία εμφανίζεται κάθε καλοκαίρι, συνήθως σε επανέκδοση. Ε, φέτος έρχεται και σε πρώτη προβολή. Αποκλειστικά για τους λάτρεις των crime novels που προτιμούν να τα βλέπουν στη μεγάλη οθόνη και ψάχνουν αφορμή για να φάνε τα νύχια τους.

Ο Μεγαλόδοντας (The Black Demon)

Στο El Diamante ο θησαυρός είναι άνθρακας… ή, για να ακριβολογούμε, μαύρος χρυσός και άλλα μολυσματικά λύματα. Οι υπεύθυνοι πρέπει να λογοδοτήσουν κάνοντας πραγματικές αλλαγές ως προς την επίλυση των οικολογικών προβλημάτων που εσκεμμένα προκάλεσαν για να γλιτώσουν τα εσκεμμένα. Ποιοι είναι τα πραγματικά κτήνη; Ο μεταλλαγμένος καρχαρίας «Μεγαλόδοντας – El Demonio» ή οι ίδιοι που έβαλαν τις υπογραφές τους;

«Τα σαγόνια του Καρχαρία» από τα Lidl. Προχειροφτιαγμένη καλοκαιρινή ταινία που χρειάζεται 20 λεπτά για να σε βάλει στην υπόθεση και λίγες στιγμές ακόμα για να σε κάνει να αδιαφορείς για τους χαρακτήρες -και τί ίσως πάθουν-. Το μυθολογικό μέρος επίπλαστο και ανούσιο, καθώς δεν προκαλεί το αίσθημα της υποβολής σε κάποια σκοτεινή δύναμη. Οι σκηνές με τα ακρωτηριασμένα πτώματα επίσημα ξεκινούν στα μισά της ταινίας (ό,τι έχει προηγηθεί είναι στιγμιαίο και δεν «γράφει» στη μνήμη), είναι κακοφτιαγμένες και σε καμία περίπτωση δεν προκαλούν και αυτές συναισθήματα φόβου ή αγωνίας. Στα ψιλά περνούν οι οικολογικές καταστροφές [ακόμα και στο πλαίσιο μιας ανόητης κατάρας] και το μερίδιο ευθύνης μας μέσω της ανεξέλεγκτης παραβατικής ρύπανσης. Σε αυτή την ταινία, ψάρι δεν τρως, αλλά γλάρο.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος