Δύο στους τρεις πολίτες χρησιμοποιούν συστηματικά gov.gr και myAADE – Αποκαλυπτική έρευνα του ΕΡΤNews για τη γραφειοκρατία στην Ελλάδα

Σύνοψη
  • Αποκαλυπτική πανελλαδική έρευνα για τη γραφειοκρατία στη χώρα μας στην εκπομπή «Αναλύσεις»

Η μείωση της γραφειοκρατίας, η συστηματική χρήση από το κοινό των online πλατφορμών του δημοσίου και η αναγνωρισιμότητά τους από τους πολίτες, αλλά και η κατάταξη των πολεοδομιών και των δικαστηρίων στις πρώτες θέσεις των υπηρεσιών με τη μεγαλύτερη γραφειοκρατία, περιλαμβάνονται στα αποκαλυπτικά ευρήματα της πανελλαδικής έρευνας της εταιρείας Palmos Analysis που παρουσιάστηκε την Πέμπτη 6 Μαρτίου στις 23:00, στο ΕΡΤNews και στην εκπομπή «Αναλύσεις» που επιμελούνται και παρουσιάζουν ο Γιώργος Σιαδήμας και η Μαριλένα Γεραντώνη.

Τα σημαντικότερα ευρήματα της πανελλαδικής έρευνας που διεξάχθηκε από τις 25 Φεβρουαρίου έως τις 2 Μαρτίου 2025 είναι τα εξής:

  • Μείωση της γραφειοκρατίας στη χώρα μας κατά την τελευταία πενταετία διαπιστώνουν το 50% των πολιτών. Το 27% αναφέρουν ότι η γραφειοκρατία δεν μεταβλήθηκε ιδιαίτερα, ενώ αύξηση της γραφειοκρατίας διαπιστώνει η μειοψηφία (21%).
Δύο στους τρεις πολίτες χρησιμοποιούν συστηματικά gov.gr και myAADE – Αποκαλυπτική έρευνα του ΕΡΤNews για τη γραφειοκρατία στην Ελλάδα
  • Πάνω από 8 στους 10 (84%) πολίτες θεωρούν τη γραφειοκρατία στον ευρύτερο δημόσιο τομέα της χώρας μας «Πολύ» (57%) ή «Αρκετά» (27%) σημαντικό θέμα.
  • Οι Πολεοδομίες και τα Δικαστήρια / η Δικαιοσύνη καταγράφουν τα υψηλότερα ποσοστά πολιτών που χαρακτηρίζουν τις υπηρεσίες αυτές «Πολύ» ή «Αρκετά» γραφειοκρατικές (75% και 74% αντίστοιχα). Ακολουθούν οι υπηρεσίες των Υπουργείων (68%), ο ΕΦΚΑ / τα Ασφαλιστικά Ταμεία (63%), το Κτηματολόγιο (60%), οι υπηρεσίες των Περιφερειών και η Εφορία (58%), τα Νοσοκομεία/οι Υπηρεσίες Υγείας (56%) και οι Δημοτικές Υπηρεσίες (54%), ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται για τα ΚΕΠ (29%) και την Αστυνομία (42%).
  • Το υψηλότερο ποσοστό ικανοποίησης από τη δια ζώσης επίσκεψη σε δημόσιες υπηρεσίες καταγράφεται για την προθυμία και την ευγένεια του προσωπικού (59%) και ακολουθούν η ικανοποίηση από την αποτελεσματικότητα / την επίτευξη του σκοπού της επίσκεψης (55%), οι διαδικασίες / η εκτέλεση της εργασίας (49%), ο χρόνος αναμονής (49%), ο χρόνος ολοκλήρωσης της εργασίας (47%) και, τέλος, η ικανοποίηση από τις εγκαταστάσεις / τους χώρους υπηρεσίας με 38%.
Δύο στους τρεις πολίτες χρησιμοποιούν συστηματικά gov.gr και myAADE – Αποκαλυπτική έρευνα του ΕΡΤNews για τη γραφειοκρατία στην Ελλάδα
  • Τα υψηλότερα ποσοστά ικανοποίησης από τη δια ζώσης επίσκεψη σε όλους τους προαναφερθέντες τομείς καταγράφονται για τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών. Στον αντίποδα, η χαμηλότερη ικανοποίηση από την προθυμία / την ευγένεια του προσωπικού και τις διαδικασίες / την εκτέλεση της εργασίας καταγράφεται για την Εφορία (40% και 37% αντίστοιχα), ο ΕΦΚΑ / τα Ασφαλιστικά Ταμεία καταγράφουν τη χαμηλότερη ικανοποίηση σε σχέση με την αποτελεσματικότητα / την επίτευξη του σκοπού της επίσκεψης (44%) και τον χρόνο ολοκλήρωσης της εργασίας (36%), ενώ η χαμηλότερη ικανοποίηση για τον χρόνο αναμονής καταγράφεται για το Κτηματολόγιο (37%) και για τις εγκαταστάσεις / τους χώρους της υπηρεσίας καταγράφεται για την Αστυνομία (30%).
  • Σχεδόν καθολική είναι η αναγνωρισιμότητα των κύριων online πλατφορμών του δημοσίου: 88% για το gov.gr, 91% για το TAXISNET/myAADE και 84% για το e-ΕΦΚΑ.
Δύο στους τρεις πολίτες χρησιμοποιούν συστηματικά gov.gr και myAADE – Αποκαλυπτική έρευνα του ΕΡΤNews για τη γραφειοκρατία στην Ελλάδα
  • Δύο στους τρεις πολίτες περίπου χρησιμοποιούν συστηματικά το gov.gr (68%) και το TAXISNET/myAADE (66%), ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το e-ΕΦΚΑ βρίσκεται στο 36%.
Δύο στους τρεις πολίτες χρησιμοποιούν συστηματικά gov.gr και myAADE – Αποκαλυπτική έρευνα του ΕΡΤNews για τη γραφειοκρατία στην Ελλάδα
  • Η έκδοση υπεύθυνων δηλώσεων και εξουσιοδοτήσεων αποτελεί την πλέον δημοφιλή υπηρεσία της πλατφόρμας gov.gr, καθώς το 43% των πολιτών δηλώνουν ότι την έχουν χρησιμοποιήσει. Ακολουθούν, η έκδοση πιστοποιητικών (41%), οι ψηφιακές υπογραφές και οι βεβαιώσεις εγγράφων (28%), οι άυλες συνταγές/τα παραπεμπτικά (27%) και οι υπηρεσίες για πολίτες και καθημερινότητα (24%).
Δύο στους τρεις πολίτες χρησιμοποιούν συστηματικά gov.gr και myAADE – Αποκαλυπτική έρευνα του ΕΡΤNews για τη γραφειοκρατία στην Ελλάδα

Δ. Παπαστεργίου: Κεντρικός στόχος η συνεχής βελτίωση και απλοποίηση των ψηφιακών υπηρεσιών για τους πολίτες

Ο κ. Παπαστεργίου, καλεσμένος στην εκπομπή, αναγνώρισε τη σημαντική πρόοδο που έχει επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια στην ψηφιοποίηση, ιδιαίτερα με την εφαρμογή gov.gr και το ψηφιακό πορτοφόλι (gov.gr wallet), τονίζοντας παράλληλα πως υπάρχει ακόμα δρόμος για να καλυφθούν όλες οι υπηρεσίες και να βελτιωθεί η εμπειρία του χρήστη.

Εξήρε την επιτυχία του gov.gr wallet (έχει 5.2 εκατομμύρια downloads) και την ενσωμάτωση των ψηφιακών διαπιστευτηρίων, όπως η ηλεκτρονική ταυτότητα, υπογράμμισε τη σημασία της συνεχούς βελτίωσης και την ανάγκη για συλλογή κριτικών από τους πολίτες για να εντοπίζονται και να διορθώνονται τα προβλήματα, ενώ αναγνώρισε τις προκλήσεις που παρουσιάζονται, όπως η διασφάλιση της πρόσβασης των ηλικιωμένων στις ψηφιακές υπηρεσίες και η συνεργασία μεταξύ διαφορετικών υπηρεσιών.

Χαρακτηριστικά είπε ότι κεντρικός στόχος της κυβέρνησης είναι η συνεχής βελτίωση και απλοποίηση των ψηφιακών υπηρεσιών για τους πολίτες, η μείωση της γραφειοκρατίας και η αύξηση της ικανοποίησης τους. Προανήγγειλε τη συνεχή βελτίωση των ψηφιακών υπηρεσιών, την ανάπτυξη νέων εφαρμογών και την ενίσχυση της συνεργασίας με άλλες χώρες για την δημιουργία ενός ενιαίου ψηφιακού χώρου, όπως το ευρωπαϊκό ψηφιακό πορτοφόλι που θα διευκολύνει τις συναλλαγές σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ταυτότητα έρευνας

Δύο στους τρεις πολίτες χρησιμοποιούν συστηματικά gov.gr και myAADE – Αποκαλυπτική έρευνα του ΕΡΤNews για τη γραφειοκρατία στην Ελλάδα

Σχετική είδηση

Δ. Παπαστεργίου: Κεντρικός στόχος της κυβέρνησης η περαιτέρω ψηφιοποίηση του δημόσιου τομέα και η μείωση της γραφειοκρατίας

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος