2o Διεθνές Συνέδριο Play on Early Education: Η Αθήνα «πρωτεύουσα» της παιδαγωγικής επιστήμης

Μετά από τρία χρόνια αυστηρών περιορισμών λόγω της πανδημίας, πάνω από 200 σύνεδροι από 16 χώρες παρακολούθησαν – δια ζώσης και online – με ενθουσιασμό το δεύτερο Συνέδριο Play on Early Education, το οποίο περιελάμβανε ομιλίες από διακεκριμένους επιστήμονες από τη Σουηδία μέχρι τη Νέα Ζηλανδία, βιωματικά εργαστήρια και πολύ παιχνίδι! Πολλοί ενδιαφερόμενοι παρακολούθησαν μάλιστα και on demand τις επόμενες ημέρες κάποιες εμβληματικές ομιλίες.

2o Διεθνές Συνέδριο Play on Early Education: Η Αθήνα «πρωτεύουσα» της παιδαγωγικής επιστήμης

Οι επτά βασικοί ομιλητές ήταν η εξαιρετικά δημοφιλής βρετανο-σουηδή παιδαγωγός Suzanne Axelsson, ο «Teacher Tom» (aka Tom Hobson) από το Σιάτλ που θεωρείται από τους καλύτερους δασκάλους προσχολικής αγωγής στον κόσμο, ο Βρετανός playworker με 46 χρόνια εμπειρία Meynell Walter, ο διευθυντής στο εργαστήριο ύπνου του πανεπιστημίου της Στοκχόλμης John Axelsson, οι συνιδρύτριες του δικτύου υποστήριξης γυναικών Women on top Στέλλα Κάσδαγλη και Πηνελόπη Θεοδωρακάκου (διότι η κατάκτηση της έμφυλης ισότητας, ξεκινά στο preschool) και ο δάσκαλος που κατάφερε να μετατρέψει ένα δημόσιο σχολείο σε ένα ορεινό χωριό της Κρήτης, σε ένα εκπαιδευτικό μοντέλο δημιουργικής αυτοδιαχείρισης Άγγελος Πατσιάς.

2o Διεθνές Συνέδριο Play on Early Education: Η Αθήνα «πρωτεύουσα» της παιδαγωγικής επιστήμης

Μαζί με άλλους 27 εισηγητές και καθοδηγητές εργαστηρίων έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό με στόχο να δείξουν πώς το παιχνίδι μπορεί να συμβάλλει από νωρίς στην δημιουργία ανεξάρτητων και αυτόνομων παιδιών με αυτοπεποίθηση, κριτική σκέψη και υπευθυνότητα.

Το συνέδριο

Την πρώτη και την τέταρτη ημέρα του Συνεδρίου πραγματοποιήθηκαν πολλά βιωματικά εργαστήρια μεταξύ άλλων από τις εταιρείες Bosch και Εduk8/LEGO® Education, ενώ τη δεύτερη και την τρίτη το πρόγραμμα περιελάμβανε κυρίως ομιλίες, παρουσιάσεις, διάδραση και συζήτηση, αλλά και μουσική από τον Αφρικανό καλλιτέχνη Ndioba Ngom.

2o Διεθνές Συνέδριο Play on Early Education: Η Αθήνα «πρωτεύουσα» της παιδαγωγικής επιστήμης

Οι εντυπώσεις που αποκόμισαν οι συμμετέχοντες ήταν εξαιρετικές, όπως φάνηκε και από τις φόρμες αξιολόγησης που κλήθηκαν να συμπληρώσουν.

2o Διεθνές Συνέδριο Play on Early Education: Η Αθήνα «πρωτεύουσα» της παιδαγωγικής επιστήμης

Την έναρξη του συνεδρίου χαιρέτισαν ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδια για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δόμνα Μιχαηλίδου, η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδια για θέματα Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων, Μαρία Συρεγγέλα και ο αντιπεριφερειάρχης Κεντρικού Τομέα, Γιώργος Δημόπουλος.

2o Διεθνές Συνέδριο Play on Early Education: Η Αθήνα «πρωτεύουσα» της παιδαγωγικής επιστήμης

Στο κλείσιμο του συνεδρίου, χαιρετισμό απηύθυνε με βιντεοσκοπημενο μήνυμα και η ευρωβουλευτής και αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Εύα Καϊλή.

Το πνεύμα όλων των εισηγήσεων διαπνεόταν από την ανάγκη ανάδειξης της σημασίας του ακηδεμόνευτου, ελεύθερα επιλεγόμενου, βασισμένου στα εμπειρίες και στα ενδιαφέροντα των ίδιων των παιδιών παιχνιδιού, το οποίο έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει.

Επίσης προβλήθηκαν παραδείγματα εκπαιδευτικών προσεγγίσεων με προσανατολισμό το παιχνίδι από πολλές χώρες του κόσμου και σε διαφορετικά περιβάλλοντα (π.χ. αστικό, φύση, σε εποχή κοινωνικής απόστασης).

2o Διεθνές Συνέδριο Play on Early Education: Η Αθήνα «πρωτεύουσα» της παιδαγωγικής επιστήμης

Η κορυφαία βρετανο-σουηδή παιδαγωγός Suzanne Axelsson τόνισε ότι το παιχνίδι είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά γιατί επιτρέπει στον εγκέφαλο να ξεκουράζεται και να επεξεργάζεται όλες τις πληροφορίες που έχει λάβει όλη την ημέρα. Σημείωσε δε ότι ο καλός δάσκαλος είναι αυτός που δεν τον χρειάζονται συνεχώς οι μαθητές του.

2o Διεθνές Συνέδριο Play on Early Education: Η Αθήνα «πρωτεύουσα» της παιδαγωγικής επιστήμης

Ο Τομ Χόμπσον από το Σιάτλ, γνωστός ως «Teacher Tom», ίσως ο πιο διάσημος δάσκαλος προσχολικής αγωγής παγκοσμίως, σημείωσε ότι αυτό που ενδιαφέρει τα παιδιά πιο πολύ από όλα είναι το να ανακαλύπτουν τον κόσμο μέσα από πραγματικά αντικείμενα, ακόμα και από αυτά που ίσως για κάποιον μεγάλο να αποτελούν «σκουπίδια». Κάτι που σε έναν ενήλικο φαίνεται άχρηστο, για το παιδί μπορεί να είναι πολύτιμο, γιατί μπορεί να είναι το υλικό μιας κατασκευής που θα την έχει φτιάξει μόνο του.

2o Διεθνές Συνέδριο Play on Early Education: Η Αθήνα «πρωτεύουσα» της παιδαγωγικής επιστήμης

Ένα παιδί δεν πρέπει να ανυπομονεί για το Σαββατοκύριακο, πρέπει να διασκεδάζει και να παίζει κάθε μέρα, τόνισε και ο Βρετανός playworker Meynell Walter. Σημείωσε ότι το παιχνίδι αποτελεί την καλύτερη εκπαίδευση για το παιδί και εξήγησε ότι οι ενήλικοι δεν πρέπει να παρεμβαίνουν στο παιχνίδι των παιδιών, εκτός εάν κινδυνεύουν να χτυπήσουν.

2o Διεθνές Συνέδριο Play on Early Education: Η Αθήνα «πρωτεύουσα» της παιδαγωγικής επιστήμηςΟι δύο συν-ιδρύτριες του του δικτύου υποστήριξης γυναικών Women on Top Στέλλα Κάσδαγλη και Πηνελόπη Θεοδωρακάκου, μίλησαν για την ισότητα των φύλων στο παιχνίδι. Εξήγησαν ότι τα παιχνίδια που είναι λιγότερο στερεοτυπικά όσον αφορά στο φύλο, είναι αυτά που είναι κοντά στη φύση, ενώ τόνισαν ότι πρέπει τα παιδιά να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν με τι θέλουν να παίξουν και την άνευ όρων αποδοχή μας στην επιλογή τους.

2o Διεθνές Συνέδριο Play on Early Education: Η Αθήνα «πρωτεύουσα» της παιδαγωγικής επιστήμης

Ο νευροεπιστήμονας και διευθυντής στο εργαστήριο ύπνου του πανεπιστημίου της Στοκχόλμης John Axelsson αναφέρθηκε στη σημασία του ύπνου στην ανάπτυξη των παιδιών. Σημείωσε ότι ο ύπνος βοηθάει τα παιδιά να συγκεντρώνονται, να έχουν καλή διάθεση, να μπορούν να ελέγχουν τα συναισθήματά τους. Αντίθετα, η έλλειψη ύπνου αυξάνει το ρίσκο για αλλεργίες, χαμηλό ανοσοποιητικό, παχυσαρκία, διαβήτη και υπέρταση.

2o Διεθνές Συνέδριο Play on Early Education: Η Αθήνα «πρωτεύουσα» της παιδαγωγικής επιστήμης

Η γνώση δεν έρχεται μόνη της, πρέπει να υπάρχει μία διαδικασία έρευνας, να νιώσει το παιδί ότι είναι… ντετέκτιβ, τόνισε ο δάσκαλος Άγγελος Πατσιάς. Σημείωσε ότι το σχολείο χρειάζεται δράσεις εξωστρέφειας, το παιδί πρέπει να «λερωθεί», θέλει «τελετουργία», να αφιερώσει χρόνο, δεν θέλει έτοιμες λύσεις, θέλει να ρωτάει.

Διοργανωτής του Συνεδρίου ήταν το σχολείο προσχολικής αγωγής Dorothy Snot, που έχει ως εκπαιδευτική φιλοσοφία την ανακάλυψη του κόσμου μέσα από το παιχνίδι, την εμπιστοσύνη, τον σεβασμό και την ελευθερία και «εγκέφαλος» του Συνεδρίου ο ιδιοκτήτης του σχολείου Γιάννης  Γιαννούδης.

Στο τέλος του Συνεδρίου ο κ Γιαννούδης «δεσμεύτηκε» ότι μέσα από το σχολείο του θα προσπαθεί να κάνει τον κόσμο καλύτερο για όλους και έκλεισε με την ευχή να παίζουμε όλοι, μικροί μεγάλοι, όσο περισσότερο μπορούμε. Έδωσε επίσης ραντεβού για την επόμενη διοργάνωση σε περίπου τρία χρόνια.

2o Διεθνές Συνέδριο Play on Early Education: Η Αθήνα «πρωτεύουσα» της παιδαγωγικής επιστήμης

Το “Play on Early Education” απευθύνεται σε όποιον ενδιαφέρεται για την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση με βάση το παιχνίδι, σε γονείς, ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς και γενικά σε όσους ασκούν δραστηριότητες για παιδιά.

Για περισσότερες πληροφορίες, on demand παρακολούθηση και βιογραφικά ομιλητών, επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα του Συνεδρίου.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος