Μητσοτάκης: H τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αλλάξει ριζικά την εκπαίδευση και οι μαθητές μας να επωφεληθούν

Η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στα σχολεία ήταν το θέμα εκδήλωσης που διοργάνωσε το Υπουργείο Παιδείας σε ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης, όπου και συνομίλησε ο Κυριάκος Μητσοτάκηςμε τον Sam Altman.

Μητσοτάκης: H τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αλλάξει ριζικά την εκπαίδευση και οι μαθητές μας να επωφεληθούν
(NΑΣΟΣ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI)

Μιλώντας για τις ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε πως, «βλέπουμε κάποιες εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για εμάς. Ο τομέας της υγείας, όπου πραγματικά οι ευκαιρίες είναι αφάνταστες. Η εκπαίδευση, φυσικά, την οποία συζητάμε σήμερα και μιλάμε για μια εξαιρετική πρωτοβουλία, μέσω της οποίας θα ενσωματώσουμε την τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία μας. Και ένας τρίτος άξονας είναι να δημιουργήσουμε ένα δυναμικό οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων».

Και συνέχισε: «Η χώρα μας πέρασε δύσκολα και τώρα είμαστε σε θέση να υποστηρίξουμε πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις που επιλέγουν να εργαστούν στην οικονομία της τεχνητής νοημοσύνης και εντός και εκτός Ελλάδας. Χάρη στα ευρωπαϊκά κονδύλια μπορούμε να υποστηρίξουμε τις ιδέες που έχουμε, ώστε να δημιουργήσουμε έναν κόμβο τεχνητής νοημοσύνης στην Ελλάδα».

Ο Κυρ. Μητσοτάκης τόνισε πως έχουμε έναν εξαιρετικά μεγάλο αριθμό ειδικών στην τεχνητή νοημοσύνη που εργάζονται αυτή τη στιγμή στο εξωτερικό, αλλά «θα θέλαμε να επιστρέψουν πίσω».

Τόνισε ωστόσο, πως θα πρέπει να δούμε και τις προκλήσεις,οι οποίες προκύπτουν από την τεχνητή νοημοσύνη.

Σε ερώτηση για τη σχέση μεταξύ ανηλίκων και της τεχνολογίας, ο Κυρ. Μητσοτάκης τόνισε πως, «η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς μας, να οργανώσουν καλύτερα τις τάξεις τους και να βοηθήσουν τα παιδιά που μαθαίνουν με διαφορετικές ταχύτητες. Πραγματικά, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μεταρρυθμίσει και να αλλάξει ριζικά την εκπαίδευση, αλλά και οι μαθητές μας, θα επωφεληθούν πολύ. Οι μαθητές μας χρησιμοποιούν το ChatGPT και θέλουμε να δούμε, πώς μπορούμε να ενσωματώσουμε αυτά τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να ενισχύσουμε την μάθηση».

Τόνισε ωστόσο πως, «εστιάζουμε φυσικά πολύ και στις προκλήσεις. Η ψυχική υγεία των ανηλίκων είναι πάρα πολύ σημαντικό θέμα για εμάς και αποτελεί ένα από τα κύρια θέματα στους κανονισμούς που θα θέσουμε και θα ρυθμίζουν την τεχνητή νοημοσύνη» και εξήγησε ότι, «πιστεύω στην επιχειρηματικότητα, αλλά θα ήθελα να τονίσω, τους κανονισμούς σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία και της δημοκρατίας, αλλά και των παιδιών, των ανηλίκων, έτσι ώστε να μην υπάρχει ένα εχθρικό, τοξικό περιβάλλον».

Ολόκληρη η ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη

«Η τεχνητή νοημοσύνη είναι η νέα, μεγάλη, συναρπαστική ευκαιρία για τη χώρα», τόνισε ο πρωθυπουργός στη συζήτηση με τον CEO της OpenAI, Sam Altman, στο πλαίσιο εκδήλωσης του υπουργείου Παιδείας για την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Κυβέρνησης, της OpenAI και του Ιδρύματος Ωνάση, για την υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος εισαγωγής εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο πρωθυπουργός ανέπτυξε τους άξονες της στρατηγικής που έχει εκπονήσει η κυβέρνηση, για την αξιοποίηση των εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στη δημόσια διοίκηση και σε τομείς ιδιαίτερου ενδιαφέροντος.

Ο πρώτος άξονας, όπως διευκρίνισε, αφορά «το πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη, για να βελτιώσουμε το ίδιο το έργο της διακυβέρνησης, ξεκινώντας από το Γραφείο του Πρωθυπουργού, εντοπίζοντας επαναλαμβανόμενες διαδικασίες που μπορούν να αυτοματοποιηθούν και βοηθώντας τους δημόσιους υπαλλήλους να γίνουν πιο παραγωγικοί».

«Ο δεύτερος τομέας», συνέχισε ο πρωθυπουργός, «σχετίζεται με τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης σε συγκεκριμένους κλάδους που έχουν ιδιαίτερη σημασία για εμάς: την υγεία, όπου οι δυνατότητες είναι τεράστιες, και την εκπαίδευση, για την οποία μιλάμε σήμερα για μία πραγματικά πρωτοποριακή πρωτοβουλία, ώστε να εντάξουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη στα σχολεία μας -είναι ήδη παρούσα- με τρόπο οργανωμένο και πειθαρχημένο».

Ο τρίτος άξονας που ανέπτυξε ο κ. Μητσοτάκης αφορά την οικοδόμηση ενός δυναμικού οικοσυστήματος νεοφυών επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται στην τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης και επιλέγουν να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα. «Επενδύουμε σε υποδομές, έχουμε πρόσβαση σε σημαντική ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, έχουμε πείσει την Ευρώπη να διαθέσει κεφάλαια, ώστε η Ελλάδα να αποτελέσει κόμβο Τεχνητής Νοημοσύνης και να επαναπατρίσουμε πολλούς Έλληνες επιστήμονες του χώρου. Η Ελλάδα διαθέτει μεγάλο αριθμό κορυφαίων επιστημόνων στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, οι οποίοι επιθυμούν να επιστρέψουν στη χώρα ή να συνεργαστούν με ελληνικές επιχειρήσεις και καλλιεργούμε συστηματικά αυτό το οικοσύστημα», εξήγησε.

Καταλήγοντας στον τέταρτο άξονα της κυβερνητικής πολιτικής για την Τεχνητή Νοημοσύνη ο πρωθυπουργός υπογράμμισε το προσωπικό του ενδιαφέρον τον ρόλο της Ελλάδας σε μία παγκόσμια συζήτηση για την ηθική της ΤΝ. «Η Ελλάδα είναι η χώρα που γέννησε τη φιλοσοφία και τη δημοκρατία. Ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος μας στη νέα συζήτηση γύρω από την ηθική της τεχνητής νοημοσύνης; Μπορεί η Ελλάδα να γίνει το νέο κέντρο -η νέα Αθήνα ή οι νέοι Δελφοί- στον αναδυόμενο κόσμο της ΤΝ, φέρνοντας κοντά όχι μόνο τεχνολόγους, αλλά και κοινωνικούς επιστήμονες, ώστε να εξετάσουν τις μεγάλες προκλήσεις που θέτει η τεχνητή νοημοσύνη;», διερωτήθηκε.

Σε ό,τι αφορά τη συνεργασία με την OpenAI και τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση ο πρωθυπουργός τόνισε ότι «η χρήση εκπαιδευτικών εργαλείων ΤΝ μπορεί πραγματικά να βοηθήσει τους δασκάλους μας να γίνουν πιο παραγωγικοί» και «το ίδιο ισχύει βεβαίως και για τους μαθητές, οι οποίοι ήδη χρησιμοποιούν το ChatGPT ή άλλα εργαλεία», όμως, «το πραγματικό ερώτημα είναι πώς μπορούμε να ενσωματώσουμε αυτά τα εργαλεία με τρόπο που να ενισχύει τη μάθηση με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο» και «αυτό για μένα είναι μια τεράστια πρόκληση, αλλά και μια τεράστια ευκαιρία».

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα μίλησε για τις πανελλαδικές εξετάσεις. «Αυτή τη στιγμή, οι μαθητές μας έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικά φροντιστήρια και ξοδεύουν αρκετά χρήματα για να έχουν αυτή τη βοήθεια. Η ιδέα να έχει ο μαθητής έναν προσωπικό ψηφιακό δάσκαλο που θα τον βοηθάει στην προετοιμασία για τις πανελλαδικές, εντελώς δωρεάν και απόλυτα εξατομικευμένα, είναι συναρπαστική για μένα», εξήγησε.

Ο κ. Μητσοτάκης δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις προκλήσεις και τους κινδύνους που αναδύονται από την κακή χρήση των τεχνολογιών. «Για εμάς, η ψυχική υγεία των ανηλίκων είναι ιδιαίτερης σημασίας, όπως είναι και για εσάς», είπε απευθυνόμενος στον CEO της OpenAI. «Αυτά είναι πραγματικά ζητήματα, τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Θεωρώ ότι βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή αυτού που θα ονόμαζα ‘’έξυπνη ρύθμιση’’, όσον αφορά την αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων», πρόσθεσε, αναλύοντας πώς σχεδιάστηκε και λειτουργεί η εφαρμογή Kids Wallet, το ψηφιακό εργαλείο κατά της διαδικτυακής βίας και του ψηφιακού εθισμού, που έχουν στη διάθεσή τους οι γονείς στην Ελλάδα.

«Πρέπει να συνεργαστούμε με τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες. Δεν είναι κάτι που μπορούμε να κάνουμε απλώς με μία ρύθμιση. Αλλά πιστεύω πως γίνεται όλο και πιο ευρύτερα κατανοητό ότι υπάρχει ένας πραγματικός κίνδυνος που πρέπει να αντιμετωπιστεί, όχι τόσο σε ό,τι αφορά τις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, αλλά κυρίως τις πιο παραδοσιακές εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης. Αναδύονται σαφώς θέματα ψυχικής υγείας και πρέπει να βάλουμε μια τάξη σε αυτόν τον χώρο. Περιμένουμε από τις εταιρείες τεχνολογίας να μας βοηθήσουν σε αυτή τη συζήτηση. Και ελπίζουμε ότι μπορούμε να διαδραματίσουμε ηγετικό ρόλο σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε αυτό που αποκαλώ έξυπνη ρύθμιση», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Sam Altman: Πολύ ενθαρρυντική η υιοθέτηση της ΤΝ στην Ελλάδα, δείχνει σπουδαία πράγματα για το μέλλον

Την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για τη συνεργασία της OpenAI με την Ελληνική Κυβέρνηση, εξέφρασε ο CEO της εταιρίας Sam Altman. «Είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι για αυτή την ευκαιρία, με αυτή τη συνεργασία. Εκατομμύρια Έλληνες χρησιμοποιούν το ChatGPT, η χρήση του οποίου στη χώρα αυξήθηκε σχεδόν επτά φορές κατά τον τελευταίο χρόνο, ενώ ποσοστό κοντά στο 60% των χρηστών στην Ελλάδα είναι κάτω των 35 ετών. Άρα πρόκειται για μια πολύ ενθαρρυντική υιοθέτηση της ΤΝ στη χώρα, που δείχνει σπουδαία πράγματα για το μέλλον», σημείωσε.

Ο κ. Altman ανέφερε ότι για την εταιρία του ότι ο θετικός αντίκτυπος της Τεχνητής Νοημοσύνης, αποτελεί πιο σημαντική παρατήρηση από αυτή της αναπόφευκτης προόδου. «Η τεχνολογία αυτή ήδη βοηθά ανθρώπους να μαθαίνουν μέσα από πιο εξατομικευμένα και διαδραστικά συστήματα, να έχουν καλύτερη πρόσβαση στην υγεία, να δημιουργούν νέα πράγματα, να γίνονται πιο παραγωγικοί. Η θετική μεταμόρφωση της κοινωνίας που είναι διαθέσιμη σε ανθρώπους και χώρες που αγκαλιάζουν αυτήν την τεχνολογία, είναι αυτό που μας ενθουσιάζει», εξήγησε, εκτιμώντας ότι αυτό μπορεί να αποτελέσει μια τεράστια «δύναμη του καλού» στον κόσμο, παρά τα «ορισμένα λιγότερο καλά ζητήματα που θα πρέπει να μετριάσουμε».

Σε ό,τι αφορά τις μεγάλες αλλαγές που επιφέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση ο CEO της OpenAI παρατήρησε ότι «όταν εφευρέθηκε η αριθμομηχανή, οι καθηγητές μαθηματικών ήταν πολύ ανήσυχοι και φοβόντουσαν ότι θα σήμαινε το τέλος της μαθηματικής εκπαίδευσης». «Αφού μπορούσες απλά να πάρεις την απάντηση από μια αριθμομηχανή, δεν ήταν ξεκάθαρο γιατί να μάθεις μαθηματικά. Όμως, αυτό που συνέβη ήταν ότι με καλύτερα εργαλεία μπορέσαμε να έχουμε αυξημένες απαιτήσεις από τους μαθητές. Μπόρεσαν να κάνουν πολύ περισσότερα και να προχωρήσουν στη μάθηση πιο προχωρημένων μαθηματικών», εξήγησε, προβλέποντας ότι «με την Τεχνητή Νοημοσύνη ως νέο εργαλείο, θα δούμε μια πολύ παρόμοια ιστορία». «Τα παιδιά που μπαίνουν σήμερα στο εκπαιδευτικό σύστημα θα μεγαλώσουν με την Τεχνητή Νοημοσύνη. Θα έχουν αυτό το εργαλείο, σαν μια αριθμομηχανή για τις λέξεις, που μπορεί να κάνει αδιανόητα πράγματα και θα γίνεται όλο και καλύτερο. Και όταν ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους, θα είναι πιο ικανοί, πιο έξυπνοι, και θα μπορούν να κάνουν περισσότερα απ’ ό,τι εμείς μπορούμε σήμερα», εκτίμησε, καταλήγοντας: «Αυτή είναι λίγο- πολύ η ιστορία της ανθρώπινης εξέλιξης. Κάθε γενιά φτιάχνει καλύτερα εργαλεία, η επόμενη γενιά μαθαίνει με αυτά και αποκτά όλη τη συσσωρευμένη γνώση για να μπορεί να κάνει περισσότερα και να συμβάλει στο επόμενο βήμα της πορείας. Και πιστεύω ότι αυτό θα συμβεί και με την εκπαίδευση. Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα αποτελέσει βασικό μέρος του τρόπου με τον οποίο μαθαίνει ένας μαθητής και δημιουργεί αξία ένας ενήλικος στον κόσμο. Και θεωρώ ότι είναι κομμάτι μιας μεγάλης, συνεχούς πορείας της ανθρώπινης ιστορίας που ξεκίνησε εδώ, στην Ελλάδα».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος