Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια: Σοβαρά κενά στην ψηφιακή πρόσβαση για άτομα με αναπηρία, διαπιστώνει μελέτη

Η διεθνής μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το πρόβλημα είναι πολύ πιο ανησυχητικό στις νότιες και ανατολικές χώρες της Ευρώπης.

Όταν η χαμηλή αντίθεση χρωμάτων στους ιστότοπους δυσκολεύει την ανάγνωση για άτομα με προβλήματα όρασης, η ασαφής σήμανση προκαλεί σύγχυση στη πλοήγηση για μαθητές με γνωστικές δυσκολίες, ενώ μια ακατάλληλη δομή πλοήγησης δυσχεραίνει την πρόσβαση σε βασικό περιεχόμενο για μαθητές με γνωστικές ή άλλες αναπηρίες.

Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας διεθνούς μελέτης με επικεφαλής ερευνητές από την Πορτογαλία, την Πολωνία και την Ιρλανδία. Σε ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε σήμερα (1/7), η Σχολή Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Λισαβόνας απαριθμεί τις κύριες ατέλειες που δυσχεραίνουν την πρόσβαση των φοιτητών με αναπηρία: κακή χρωματική αντίθεση στους δικτυακούς τόπους των πανεπιστημίων, ασαφής δομή πλοήγησης και διφορούμενη σήμανση.

Η διεθνής μελέτη καταλήγει επίσης στο συμπέρασμα ότι “το πρόβλημα είναι πολύ πιο ανησυχητικό στις νότιες και ανατολικές χώρες της Ευρώπης, όπου η παρουσία προσβάσιμου περιεχομένου είναι χαμηλή, οι ανθρώπινοι και τεχνολογικοί πόροι είναι ελάχιστοι και η θεσμική υποστήριξη συχνά ανύπαρκτη”.

Διαβάστε περισσότερα στο European Perspective.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος