EUROCONTROL: Σημαντικές αλλαγές στον εναέριο χώρο της Ευρώπης λόγω του πολέμου στην Ουκρανία

Η απρόκλητη εισβολή στην Ουκρανία έχει ακινητοποιήσει το μεγαλύτερο μέρος των εμπορικών πτήσεων στην ευρωπαϊκή περιοχή, ενώ σταμάτησαν εντελώς οι υπερπτήσεις εμπορικών αεροσκαφών πάνω από την γειτονική Μολδαβία αναφέρει σε σημερινή του έκθεση το Ευρωπαϊκό Κέντρο Εναέριας Κυκλοφορίας Eurocontrol, ενώ παράλληλα ειδικά σε περιοχές γύρω από τα σύνορα της Ουκρανίας, της Ρωσίας και της Λευκορωσίας, οι υπερπτήσεις είναι επίσης πολύ διαταραγμένες.

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Εναέριας Κυκλοφορίας μελέτησε τις αλλαγές στις υπερπτήσεις από τα μέσα Φεβρουαρίου, πριν από την εισβολή, και τα μέσα Μαρτίου λαμβάνοντας υπόψη την κίνηση του εναέριου χώρου στη Λιθουανία και την Ουγγαρία ως παραδείγματα ώστε να καταδειχθεί η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.

Η κατάσταση στον εναέριο χώρο στην Λιθουανία

Σύμφωνα με τα στοιχεία η Λιθουανία έχει χάσει σχεδόν 200 υπερπτήσεις την ημέρα (-46%). Περισσότερο από το ήμισυ αυτής της μείωσης περίπου 110 πτήσεις την ημέρα οφείλεται στο ότι οι ροές από και προς τη Ρωσία, ιδιαίτερα από τη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, έχουν σταματήσει. Η Πολωνία, η Λετονία και πολλές άλλες έχουν λιγότερες υπερπτήσεις για τον ίδιο λόγο.

Οι πτήσεις μεταξύ Τουρκίας και Ρωσίας συνεχίζονται, αλλά μειώθηκαν κατά περίπου 30%. Ωστόσο, η Λιθουανία κέρδισε περίπου 18 πτήσεις την ημέρα με την νέα εναέρια ροή, καθώς βρίσκεται πιο δυτικά για να αποφύγει τη Λευκορωσία. Αυτή η περιορισμένη αύξηση αντισταθμίζεται από τις μειώσεις στις υπερπτήσεις από και προς την Ασία, επίσης επειδή ο εναέριος χώρος της Λευκορωσίας είναι κλειστός.

Οι πτήσεις μεταξύ Γερμανίας και Κίνας είναι στην πραγματικότητα αυξημένες κατά 10%, αλλά οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς πετούν προς Νότο, μέσω Γεωργίας για παράδειγμα, και μη ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τον ρωσικό εναέριο χώρο διατηρούνται πιο βόρεια, περνώντας από την Εσθονία και τη Λετονία αντί από τη Λιθουανία, η οποία χάνει 25 υπερπτήσεις την ημέρα από και προς τη Βορειοανατολική Ασία και 20 από και προς τη Νότια και Νοτιοανατολική Ασία.

Η υπολειπόμενη μείωση για τη Λιθουανία οφείλεται σε πτήσεις μικρότερων αποστάσεων, όπως η Φινλανδία και η Εσθονία προς τη Γερμανία, μακριά από τον θύλακα του Καλίνινγκραντ, μεταφέροντας έτσι 18 καθημερινές υπερπτήσεις από τη Λιθουανία στη Σουηδία.

Οι υπερπτήσεις στην Ουγγαρία

Η αύξηση 29% της Ουγγαρίας στις υπερπτήσεις σε 290 ημερησίως οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εκ νέου δρομολόγηση των ροών προς την Ασία και τη Μέση Ανατολή νοτιότερα, αλλά αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο της αλλαγής με 100 πτήσεις την ημέρα. Οι πτήσεις από και προς τη Ρουμανία αυξήθηκαν σημαντικά τον τελευταίο μήνα, προσθέτοντας περίπου 70 πτήσεις την ημέρα για την Ουγγαρία.

Άλλα, μικρότερα κέρδη υπερπτήσεων για την Ουγγαρία περιλαμβάνουν τη ροή Τουρκίας-Ρωσίας που αναφέρθηκε προηγουμένως, καθώς και άλλες ροές Σκανδιναβίας και Βαλτικής που τώρα αποφεύγουν την Ουκρανία.

Ανταπόκριση Στρασβούργο Κώστας Δαβάνης

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος