Eurocontrol: Οι έλεγχοι των εγγράφων υγείας για την Covid19 δεν δημιούργησαν καθυστερήσεις στις αεροπορικές μεταφορές

Ανταπόκριση από το Στρασβούργο Κώστας Δαβάνης

Ο έλεγχος των ψηφιακών ή γραπτών εγγράφων για την COVID ήταν μεν μια σημαντική αιτία καθυστερήσεων στους επιβάτες  αεροπορικών μεταφορών που έφτανε έως και 0,7 λεπτά ανά πτήση τον Ιούλιο του 2021, ωστόσο οι πρωταρχικές αιτίες των καθυστερήσεων συνεχίζουν να αφορούν τις διαδικασίες προετοιμασίας των αεροσκαφών πριν την πτήση όσο και τις καθυστερήσεις που προκαλούνται από τις πρώτες πτήσεις της ημέρας.

Όπως τονίζει το Eurocontrol σε σημερινή του έκθεση, οι παράγοντες αυτοί, ήταν και ο λόγος που αυξήθηκαν συνολικά οι καθυστερήσεις φέτος το καλοκαίρι. Από την άλλη τα καλοκαίρια του 2018 και του 2019 παρατηρήθηκαν μικρές καθυστερήσεις, με 18 και 16 λεπτά καθυστέρηση ανά πτήση κατά μέσο όρο, ωστόσο το καλοκαίρι του 2021 παρόλο που οι καθυστερήσεις ήταν λιγότερες, με 10,9 λεπτά ανά πτήση, προσέγγισαν όμως το μέσο όρο των ετών 2010-2017, φτάνοντας τα 12 λεπτά.

Το είδος των καθυστερήσεων

Οι αεροπορικές εταιρείες κατηγοριοποιούν τις καθυστερήσεις τους σε κύριες και δευτερογενείς οι οποίες προκαλούνται από προηγούμενες πτήσεις. Οι πιο συνηθισμένες όμως πρωταρχικές αιτίες των καθυστερήσεων συνεχίζουν να προέρχονται από διαδικασίες των ίδιων των αεροπορικών εταιρειών, στη φόρτωση αποσκευών, την επιβίβαση ή τον ανεφοδιασμό καυσίμων. Οι διαδικασίες του αεροδρομίου όπως το check-in, η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και οι έλεγχοι υγείας αποτελούν τις υπόλοιπες αιτίες. Και, ενώ οι δευτερογενείς καθυστερήσεις στη θεωρία οφείλονται σε κάποια αρχική, η πρωταρχική αιτία στην πράξη είναι μια κατάσταση πολύ περίπλοκη.

Ως επιβάτες, οι περισσότεροι όπως αναφέρεται στην έκθεση, έχουν βιώσει δευτερογενείς καθυστερήσεις, όπως για παράδειγμα το να φτάνει κανείς στην πύλη επιβίβασης για να διαπιστώσει ότι το αεροσκάφος δεν βρίσκεται ακόμη εκεί καθώς υπήρξαν καθυστερήσεις στις πτήσεις που προηγήθηκαν. Οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να σπάσουν την αλυσίδα των καθυστερήσεων δημιουργώντας κενά στο πρόγραμμα ή αλλάζοντας αεροσκάφη ή επιταχύνοντας τις διαδικασίες επιβίβασης για να καλύψουν τον χαμένο χρόνο.

Αυτές οι λύσεις βασίζονται στην τύχη, ως απάντηση στην ερώτηση αν μπορούν όλοι να επιβιβαστούν γρήγορα ή είναι δαπανηρές διαθέτοντας εφεδρικό αεροσκάφος, με ζητούμενο όμως να είναι καλύτερο να σταματήσουν οι καθυστερήσεις στην πηγή.

Η αντιμετώπιση των καθυστερήσεων

Απέναντι σε αυτή την κατάσταση, όπως τόνισε ο Διευθυντής Δικτύου του Eurocontrol, όλες οι επιχειρησιακές ομάδες στις αεροπορικές εταιρείες, τα αεροδρόμια και τους παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας εργάζονται για τη μείωση των πρωταρχικών καθυστερήσεων, στις πρώτες δύο πτήσεις κάθε μέρα. Δέκα λεπτά κύριας καθυστέρησης κατά την πρώτη εναλλαγή μπορεί να προκαλέσουν 40 ή 50 λεπτά συνολικά κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η συνολική καθυστέρηση παραμένει σχετικά χαμηλή το 2021 με 19 εκ. λεπτά καθυστερήσεων σε σύγκριση με το 2018-2019 όπου έφτασαν 45-50 εκ. λεπτά.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος