Βραζιλιάνοι ερευνητές ανακάλυψαν «τρομακτικά» πετρώματα πλαστικών σε απομακρυσμένο νησί

Η ρύπανση έχει φτάσει στη γεωλογία, προειδοποιούν οι επιστήμονες.

Η γεωλογία του ηφαιστειογενούς νησιού Trindade στη Βραζιλία γοητεύει τους επιστήμονες εδώ και χρόνια, αλλά η ανακάλυψη πετρωμάτων από πλαστικά σκουπίδια σε αυτό το απομακρυσμένο καταφύγιο χελωνών, έχει προκαλέσει συναγερμό.

Το λιωμένο πλαστικό έχει κολλήσει σε βράχους στο νησί, κάτι που σύμφωνα με τους ερευνητές αποτελεί απόδειξη της αυξανόμενης επιρροής του ανθρώπου στους γεωλογικούς κύκλους της γης.

«Αυτό είναι κάτι καινούργιο και είναι τρομακτικό επειδή η ρύπανση έχει φτάσει στη γεωλογία», δήλωσε η Φερνάντα Αβελάρ Σάντος, γεωλόγος στο Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο της Parana.

Η Σάντος και η ομάδα της έκαναν χημικές αναλύσεις για να διαπιστώσουν τι είδους πλαστικά υπάρχουν στα πετρώματα, τα οποία ονομάζονται plastiglomerates επειδή αποτελούνται από ένα μείγμα ιζηματογενών κόκκων και άλλων σκουπιδιών που συγκρατούνται από πλαστικό.

«Εντοπίσαμε ότι η ρύπανση προέρχεται κυρίως από αλιευτικά δίχτυα, τα οποία είναι πολύ συνηθισμένα απορρίμματα στις παραλίες του νησιού Trindade, δήλωσε η Σάντος. «Τα δίχτυα παρασύρονται από τα θαλάσσια ρεύματα και συσσωρεύονται στην παραλία. Όταν η θερμοκρασία αυξάνεται, αυτό το πλαστικό λιώνει και ενσωματώνεται στο φυσικό υλικό της παραλίας», εξήγησε στο Reuters.

Το νησί Trindade είναι ένα από τα πιο σημαντικά καταφύγια των πράσινων χελωνών (Chelonia mydas) στον κόσμο, με χιλιάδες να καταφθάνουν κάθε χρόνο για να γεννήσουν τα αυγά τους. Οι μόνοι άνθρωποι που ζουν στο Trindade είναι τα μέλη του Ναυτικού της Βραζιλίας, το οποίο διατηρεί μια βάση στο νησί και προστατεύει τις χελώνες.

«Το μέρος όπου βρήκαμε αυτά τα δείγματα πλαστικού είναι μια μόνιμα διατηρητέα περιοχή στη Βραζιλία, κοντά στο μέρος όπου οι πράσινες χελώνες γεννούν τα αυγά τους», επισήμανε η Σάντος.

Η ανακάλυψη ανακινεί ερωτήματα σχετικά με την κληρονομιά των ανθρώπων στη γη, πρόσθεσε.

«Μιλάμε τόσο πολύ για το Ανθρωπόκαινο. Αυτό ακριβώς είναι», αναφερόμενη σε μια προτεινόμενη γεωλογική εποχή που ορίζεται από τον αντίκτυπο του ανθρώπου στη γεωλογία και τα οικοσυστήματα του πλανήτη.

«Η ρύπανση, τα σκουπίδια στη θάλασσα και το πλαστικό που πετιέται λανθασμένα στους ωκεανούς γίνεται γεωλογικό υλικό που διατηρείται στα γεωλογικά αρχεία της γης».

ΠΗΓΗ: Reuters