Πώς η τεχνολογία blockchain μπορεί να βοηθήσει τις μάρκες πολυτελείας

Οι απομιμήσεις αποτελούν τεράστιο πρόβλημα για τους σχεδιαστές υψηλής μόδας σε όλο τον κόσμο. Όπως αναφέρει το CNN, το 2017, οι εταιρείες πολυτελών ειδών έχασαν 98 δισεκατομμύρια δολάρια από τις απομιμήσεις. Αυτές οι απώλειες μπορούν να βλάψουν τόσο το κέρδος όσο και τη φήμη τους, γι’ αυτό και ορισμένες εταιρείες στρέφονται τώρα στην τεχνολογία για να προστατεύσουν τα προϊόντα τους και τους καταναλωτές.

Παρά το γεγονός ότι είναι ανταγωνιστές, ο όμιλος πολυτελών ειδών LVMH ένωσε τις δυνάμεις του με την Prada και την Cartier τον Απρίλιο του 2021 για τη δημιουργία της συμμαχίας Aura Blockchain, μιας μη κερδοσκοπικής πλατφόρμας που δημιουργεί ένα «ψηφιακό δίδυμο» για τα προϊόντα σχεδιαστών.

Το blockchain είναι η τεχνολογία στην οποία βασίζονται τα κρυπτονομίσματα, τα οποία τον τελευταίο καιρό σημειώνουν πτώση. Η Aura χρησιμοποιεί την τεχνολογία αυτή για να δώσει στα προϊόντα πολυτελείας ένα μοναδικό ψηφιακό αναγνωριστικό που θα βοηθήσει τους πελάτες της να διασφαλίσουν ότι ένα προϊόν είναι αυθεντικό.

«Το blockchain είναι μια τόσο ταχέως εξελισσόμενη τεχνολογία και είναι πραγματικά πολύπλοκη», δήλωσε στο CNN η Ντανιέλα Ότ, γενική γραμματέας της Aura Blockchain. «Αυτό που έχει ως στόχο η Aura είναι να κάνει το blockchain εύκολο για τις μάρκες πολυτελείας».

Μέχρι σήμερα, περισσότερες από 20 εταιρίες χρησιμοποιούν το λογισμικό της Aura, με πάνω από 17 εκατομμύρια προϊόντα εγγεγραμμένα στην πλατφόρμα.

Ιχνηλασιμότητα και εμπιστοσύνη

Δημιουργώντας ένα «ψηφιακό δίδυμο» για φυσικά προϊόντα όπως παπούτσια ή τσάντες, το λογισμικό της Aura συντάσσει ένα βιβλίο με πληροφορίες όπως ο τύπος και η πηγή του υλικού, το πού και πότε κατασκευάστηκε και πόσες παράχθηκαν.

H Ότ λέει ότι αυτό θα προσφέρει στους καταναλωτές περισσότερη προστασία, λειτουργώντας ως ψηφιακό πιστοποιητικό αυθεντικότητας που χρησιμοποιεί «κρυπτογράφηση τραπεζικού επιπέδου» και είναι «αδύνατο να πλαστογραφηθεί». Τα ψηφιακά δίδυμα, στα οποία μπορεί κανείς να έχει πρόσβαση μέσω μιας ιστοσελίδας ή μιας εφαρμογής για κινητά, θα παρέχουν περισσότερες πληροφορίες για την προέλευση του προϊόντος, ενισχύοντας την ιχνηλασιμότητα και την εμπιστοσύνη σε θέματα βιωσιμότητας και ηθικής για τους συνειδητοποιημένους καταναλωτές.

Ωστόσο, το blockchain έχει τους περιορισμούς του καθώς οι πληροφορίες είναι τόσο αξιόπιστες όσο το άτομο που τις εισάγει, λέει η Οτ και προειδοποιεί ότι «αν μια μάρκα δεν έχει καλή σχέση με τον προμηθευτή, το blockchain δεν θα βοηθήσει».

Η βιωσιμότητα αποτελεί βασικό μέλημα για την συμμαχία. Ως ιδιωτικό blockchain που κατασκευάστηκε από το μηδέν, η πλατφόρμα χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια από τα δημόσια blockchains. Η πλατφόρμα δίνει επίσης στις μάρκες τον έλεγχο των πληροφοριών που μοιράζονται και διατηρεί τα δεδομένα της εταιρείας και των καταναλωτών ασφαλή, σύμφωνα με την Οτ.

Η Aura εγκαινίασε το λογισμικό της που βασίζεται στο cloud στις αρχές του 2022. Η Οτ σημείωσε ότι η τεχνολογία plug-in της πλατφόρμας θα επιτρέψει στις εταιρείες να ενσωματώσουν τα προϊόντα τους στις υπάρχουσες λειτουργίες με «μηδενική γνώση blockchain».

Όπως αναφέρει το CNN, όλο και περισσότερες εταιρείες πολυτελών ειδών εντάσσονται στην πλατφόρμα. Ο όμιλος streetwear σχεδιαστών OTB έγινε ιδρυτικό μέλος τον Οκτώβριο του 2021, και τον περασμένο μήνα, η Sarine Technologies, ειδική στα διαμάντια και τους πολύτιμους λίθους, επίσης προσχώρησε στην συμμαχία. Τα ιδρυτικά μέλη συνεισφέρουν στο κόστος ανάπτυξης και έχουν μεγαλύτερο λόγο στη διαχείρηση της πλατφόρμας, ενώ όλα τα μέλη πληρώνουν ένα τέλος αδειοδότησης για τις υπηρεσίες λογισμικού και για κάθε ψηφιακό δίδυμο που παράγεται.

Πώς η τεχνολογία blockchain μπορεί να βοηθήσει τις μάρκες πολυτελείας
(Aura Blockchain)

Τεχνολογία της μόδας

Η δημιουργία ψηφιακής ταυτότητας θα μπορούσε να βοηθήσει και τους μεταπωλητές μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας, μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά. Οι διαδικτυακές πλατφόρμες όπως η Hardly Ever Worn It και η Vestiaire Collective πρέπει να πιστοποιούν την αυθεντικότητα των προϊόντων πριν τα πουλήσουν – η οποία είναι μια διαδικασία πολλών βημάτων που περιλαμβάνει τόσο ψηφιακούς όσο και φυσικούς ελέγχους, δήλωσε στο CNN η Βικτουάρ Μπόγιερ Σαμάρ, επικεφαλής αυθεντικοποίησης στην Vestiaire Collective.

Η ομάδα της Vestiaire ελέγχει την ψηφιακή τεκμηρίωση, συμπεριλαμβανομένων των φωτογραφιών, πριν εξετάσει κάθε αντικείμενο. Η τεχνητή νοημοσύνη και η τεχνολογία blockchain θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επιτάχυνση της διαδικασίας ψηφιακής επικύρωσης, εξήγησε η Σαμάρ, προσθέτοντας ότι αυτό θα βοηθούσε τους επικυρωτές αντί να τους αντικαταστήσει.

«Θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε τους εμπειρογνώμονες για να πραγματοποιήσει μια φυσική εξέταση ώστε να επαληθεύσει όλα τα ψηφιακά δεδομένα», λέει, προσθέτοντας ότι αν οι μάρκες πολυτελείας χρησιμοποιούν την ίδια τεχνολογία, θα βοηθούσε τους μεταπωλητές να έχουν εύκολη πρόσβαση και να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες.

Η τεχνολογία blockchain θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί και σε άλλους τομείς όπως η τέχνη, τα καλλυντικά, τα αρώματα και τα έπιπλα. Στο μέλλον, η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε να περιέχει πληροφορίες σχετικά με τη συντήρηση των προϊόντων, βοηθώντας στον καλύτερο προσδιορισμό της αξίας ενός προϊόντος για μεταπώληση.

Η πιο πρόσφατη προσθήκη στην κοινοπραξία Aura είναι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Mercedes-Benz, η οποία εντάχθηκε ως ιδρυτικό μέλος και σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα για να διερευνήσει διάφορες πτυχές του ψηφιακού branding, όπως η δημιουργία NFT (non-fungible tokens) για εμπειρίες ψηφιακής τέχνης μέσα στο αυτοκίνητο.

ΠΗΓΗ: CNN

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος