Οι εκδότες ανησυχούν ότι οι περιλήψεις AI πλήττουν την επισκεψιμότητα στο διαδίκτυο

Όταν η ηθοποιός Σόρκα Κάσακ (Sorcha Cusack) εγκατέλειψε το δραματικό σίριαλ της BBC Father Brown τον Ιανουάριο, έγινε είδηση, συμπεριλαμβανομένων των εφημερίδων που ανήκουν στον όμιλο Reach, όπως η The Mirror και η Daily Express.

Ωστόσο, η ιστορία δεν προσέλκυσε την επισκεψιμότητα που οι εφημερίδες του Reach θα περίμεναν πριν από ένα χρόνο ή ακόμη και στην αρχή της χρονιάς.

Η Reach απέδωσε αυτό στο AI Overviews (AIO), τη σύνοψη που παρέχει η AI στην κορυφή της σελίδας αποτελεσμάτων της Google.

Αντί να κάνουν κλικ για να διαβάσουν το άρθρο στον ιστότοπο της Reach, οι αναγνώστες περιορίζονταν στην περιγραφή της AI.

Απώλεια επισκεψιμότητας και οικονομικών οφελών

Αυτό αποτελεί ανησυχία για τις εφημερίδες και άλλους εκδότες μέσων, οι οποίοι έχουν ήδη δει μεγάλο μέρος των εσόδων τους από διαφημίσεις να αποσπάται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σε μια δύσκολη αγορά, η επισκεψιμότητα μέσω αναζητήσεων στο Google αποτελεί πολύτιμη πηγή κοινού.

«Ένας βασικός προβληματισμός, που υποστηρίζεται και από ορισμένα μεμονωμένα δεδομένα, είναι ότι οι περιλήψεις AI θα οδηγήσουν σε λιγότερους ανθρώπους που κάνουν κλικ στο περιεχόμενο πίσω από αυτές, με αρνητικές συνέπειες για τους εκδότες», λέει ο Δρ Φέλιξ Σάιμον (Felix Simon), ερευνητής στην AI και την ενημέρωση στο Reuters Institute for the Study of Journalism, Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Οι εκδότες ανησυχούν ότι οι περιλήψεις AI πλήττουν την επισκεψιμότητα στο διαδίκτυο
Φωτογραφεία Αρχείου

Επισημαίνει ότι είναι δύσκολο να γνωρίζει κανείς την έκταση του προβλήματος, καθώς η Google δεν δημοσιεύει δεδομένα σχετικά με τα ποσοστά κλικ (click-through rates).

Η DMG Media, ιδιοκτήτης των MailOnline, Metro και άλλων μέσων, δήλωσε ότι το AIO είχε ως αποτέλεσμα πτώση των ποσοστών κλικ έως και 89% σε δήλωση που κατέθεσε στην Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) τον Ιούλιο.

«Αυτό σημαίνει ότι οι εκδότες δεν ανταμείβονται δίκαια για τη δουλειά τους», δηλώνει ο Ντέιβιντ Χίγκερσον (David Higgerson), επικεφαλής ψηφιακός εκδότης στον όμιλο Reach.

«Οι εκδότες παρέχουν το ακριβές, έγκαιρο και αξιόπιστο περιεχόμενο που στην ουσία τροφοδοτεί τη Google, και σε αντάλλαγμα παίρνουμε ένα κλικ… το οποίο ελπίζουμε να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε μέσω της συνδρομητικής μας υπηρεσίας»

«Τώρα, με τα Google Overviews, μειώνεται η ανάγκη να κάνει κάποιος κλικ σε εμάς εξαρχής, χωρίς καμία οικονομική ανταμοιβή για τον εκδότη. Είναι ακόμη ένα παράδειγμα όπου ο διανομέας της πληροφορίας δεν είναι ο δημιουργός της πληροφορίας, αλλά λαμβάνει όλη την οικονομική ανταμοιβή».

Νέες λειτουργίες της Google και η ανησυχία των εκδοτών

Υπάρχει επίσης ανησυχία για το νέο εργαλείο της Google, το AI Mode, που εμφανίζει αποτελέσματα αναζήτησης σε συνομιλητικό ύφος με πολύ λιγότερους συνδέσμους από την παραδοσιακή αναζήτηση.

«Αν η Google μεταβεί πλήρως στο AI Mode και υπάρχει μεγάλη υιοθέτηση… αυτό θα είναι εντελώς καταστροφικό για τον κλάδο», λέει ο Χίγκερσον.

Οι εκδότες ανησυχούν ότι οι περιλήψεις AI πλήττουν την επισκεψιμότητα στο διαδίκτυο
Φωτογραφεία Αρχείου

«Οπωσδήποτε κινούμαστε στην εποχή λιγότερων κλικ και μειωμένης επισκεψιμότητας για τους εκδότες», λέει ο Στιούαρτ Φόρεστ (Stuart Forrest), παγκόσμιος διευθυντής SEO ψηφιακής έκδοσης στη Bauer Media.

«Κατά το μεγαλύτερο μέρος της τελευταίας δεκαετίας, η Google έχει εισαγάγει όλο και περισσότερες λειτουργίες στη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης (SERP), κάτι που μειώνει την ανάγκη των χρηστών να επισκέπτονται μια ιστοσελίδα. Αυτή είναι η πρόκληση που αντιμετωπίζουμε ως κλάδος».

Ο Φόρεστ λέει ότι δεν έχει παρατηρήσει πτώση στην επισκεψιμότητα στους ιστότοπους της Bauer, που περιλαμβάνει και τα Grazia και Empire, λόγω της λειτουργίας περιλήψεων, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει.

«Πιστεύω απολύτως ότι με την πάροδο του χρόνου, καθώς οι καταναλωτές συνηθίζουν αυτά τα πλαίσια, θα αποτελέσει χωρίς αμφιβολία μια πρόκληση. Συμπεριφερόμαστε απολύτως σαν να πρέπει να ανταποκριθούμε σε αυτήν την απειλή.»

Η αντίδραση των εκδοτών και οι νομικές κινήσεις

Σε άμυνά της, εκπρόσωπος της Google δήλωσε: «Περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, η Google δίνει προτεραιότητα στην αποστολή επισκεψιμότητας στο διαδίκτυο, και συνεχίζουμε να στέλνουμε δισεκατομμύρια κλικ σε ιστότοπους κάθε μέρα».

Σε ανάρτηση ιστολογίου τον Αύγουστο, η επικεφαλής αναζητήσεων της Google, Λιζ Ριντ (Liz Reid), δήλωσε ότι ο όγκος των κλικ από την αναζήτηση της Google προς ιστοσελίδες παρέμενε «σχετικά σταθερός» σε ετήσια βάση.

Πρόσθεσε επίσης ότι ο αριθμός και η ποιότητα των κλικ είχαν βελτιωθεί ελαφρώς σε σύγκριση με πέρυσι, «ποιοτικά κλικ» θεωρούνται εκείνα όπου ο χρήστης δεν επιστρέφει αμέσως πίσω από τον σύνδεσμο.

«Με τα AI Overviews, οι άνθρωποι κάνουν περισσότερες αναζητήσεις και θέτουν νέες ερωτήσεις, που συχνά είναι πιο μεγάλες και πιο σύνθετες. Επιπλέον, με τα AI Overviews οι χρήστες βλέπουν περισσότερους συνδέσμους στη σελίδα απ’ ό,τι πριν. Περισσότερα ερωτήματα και περισσότεροι σύνδεσμοι σημαίνουν περισσότερες ευκαιρίες για τις ιστοσελίδες να εμφανιστούν και να δεχθούν κλικ», ανέφερε στο ιστολόγιο.

Ορισμένοι στον εκδοτικό χώρο απευθύνονται πλέον στα δικαστήρια για αποζημίωση.

Τον Ιούλιο, μια ομάδα οργανισμών, συμπεριλαμβανομένης της Independent Publishers Alliance, της τεχνολογικής μη κερδοσκοπικής οργάνωσης Foxglove και της εκστρατείας Movement for an Open Web, υπέβαλαν νομική καταγγελία στην Competition and Markets Authority του Ηνωμένου Βασιλείου, υποστηρίζοντας ότι τα Google AI Overviews χρησιμοποιούν περιεχόμενο των εκδοτών εις βάρος των εφημερίδων.

Οι εκδότες ανησυχούν ότι οι περιλήψεις AI πλήττουν την επισκεψιμότητα στο διαδίκτυο
Φωτογραφεία Αρχείου

Ζητά από την CMA να εισαγάγει προσωρινά μέτρα για να αποτρέψει τη Google από το «κακόβουλο» ή «κατάχρηση» περιεχομένου εκδοτών στις απαντήσεις που δημιουργούνται από AI.

Στρατηγικές για αύξηση επισκεψιμότητας

Στο μεταξύ, οι εκδότες προσπαθούν να καταλάβουν πώς να εμφανίζονται στα AI Overviews (AIO) και ελπίζουν να κερδίσουν κάποιες επισκέψεις μέσω κλικ.

«Η Google δεν μας δίνει εγχειρίδιο για το πώς να το κάνουμε. Πρέπει να τρέξουμε δοκιμές και να βελτιστοποιήσουμε το κείμενο με τρόπο που να μην υπονομεύει τον κύριο σκοπό του περιεχομένου, ο οποίος είναι να ικανοποιήσει την ανάγκη του αναγνώστη για πληροφορία», εξηγεί ο κ. Χίγκερσον.

«Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα είμαστε εμείς αυτοί που θα αναφέρονται και όχι οι ανταγωνιστές μας», λέει ο κ. Φόρεστ. «Πράγματα όπως η συγγραφή ποιοτικού περιεχομένου… είναι εκπληκτικός ο αριθμός των εκδοτών που απλώς τα παρατούν».

Όπως και άλλοι εκδότες, η Reach αναζητά άλλους τρόπους να αυξήσει την κίνηση προς τις ειδησεογραφικές της πλατφόρμες.

«Πρέπει να βρούμε πού βρίσκονται οι αναγνώστες και να δημιουργήσουμε σχέσεις μαζί τους εκεί. Έχουμε εκατομμύρια ανθρώπους που λαμβάνουν τις ειδοποιήσεις μας στο WhatsApp», λέει ο κ. Χίγκερσον.

«Έχουμε δημιουργήσει ενημερωτικά δελτία (newsletters). Όλα έχουν να κάνουν με το να δίνουμε στους ανθρώπους αυτό που θέλουν όταν βρίσκονται στον ιστότοπο και στο brand μας, ώστε την επόμενη φορά που θα αναζητήσουν πληροφορίες, ελπίζουμε να μην χρειάζεται να πάνε σε κάποιον τρίτο για να φτάσουν σε εμάς».

Πηγή: BBC | Μετάφραση – Επιμέλεια: Γεωργία Κανταρτζή

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος