ΗΠΑ: Συλλέκτης έργων τέχνης πούλησε ένα βίντεο κλιπ για 6,6 εκατομμύρια δολάρια σε κρυπτονόμισμα

Πριν από λίγους μήνες, ο Πάμπλο Ροντρίγκεζ-Φράιλε, ένας μαθηματικός από το Μαϊάμι και συλλέκτης έργων τέχνης, διέθεσε 67.000 δολάρια για την αγορά ενός έργου τέχνης σε μορφή βίντεο, το οποίο θα μπορούσε να είχε παρακολουθήσει δωρεάν στο διαδίκτυο. Την περασμένη εβδομάδα, το πούλησε έναντι 6,6 εκατομμυρίων δολαρίων.

Πρόκειται για το βίντεοκλιπ με τίτλο “Everydays: The First 5000 Days“, του Μάικ Γουίνκελμαν, γνωστότερο στο χώρο ως Beeple. Η αυθεντικότητα του έργου επιβεβαιώθηκε μέσω blockchain, το οποίο λειτουργεί ως ψηφιακή υπογραφή που βεβαιώνει τον κάτοχό του, καθώς και ότι πρόκειται για το αυθεντικό έργο.

Ο όρος non-fungible (μη ανταλλάξιμο) αναφέρεται σε αντικείμενα τα οποία δεν μπορούν να ανταλλαχθούν με όμοιά τους, καθώς το καθένα είναι μοναδικό, σε αντίθεση με τα fungible (ανταλλάξιμα) περιουσιακά στοιχεία, όπως τα χαρτονομίσματα, οι μετοχές ή οι ράβδοι χρυσού.

Αυτή είναι μια νέα μορφή ψηφιακού περιουσιακού στοιχείου, που ονομάζεται non-fungible token (NFT), το οποίο καταγράφει εντυπωσιακή ανάπτυξη στη διάρκεια της πανδημίας, καθώς φίλοι της τέχνης και επενδυτές διαθέτουν τεράστια χρηματικά ποσά για αντικείμενα τα οποία υπάρχουν μόνο στον ψηφιακό κόσμο. Αντί δηλαδή για έναν πίνακα που κρέμεται στον τοίχο, ένα γλυπτό ή μια εγκατάσταση, οι επενδυτές αγοράζουν ένα ψηφιακό αρχείο το οποίο φέρει έναν μοναδικό αριθμό αναγνώρισης blockchain.

Τα παραδείγματα τέτοιων μη ανταλλάξιμων στοιχείων περιλαμβάνουν από ψηφιακά έργα τέχνης μέχρι κάρτες αθλητών και κτήματα σε ψηφιακά περιβάλλοντα, ή την αποκλειστική χρήση ενός ονόματος για το πορτοφόλι κάποιου κρυπτονομίσματος.

To ΟpenSea, μια αγορά που φιλοξενεί NFT, ανέφερε πως μέσα στο Φεβρουάριο ο όγκος των πωλήσεων ανήλθε στα 86,3 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τον Ιανουάριο το αντίστοιχο ποσό κυμαινόταν στα 8 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν μέσω blockchain. Ένα χρόνο νωρίτερα, οι μηνιαίες πωλήσεις άγγιζαν τα 1,5 εκατομμύρια.

Λίγα λόγια για το έργο και τον καλλιτέχνη

Μια μέρα, ο καλλιτέχνης του Instagram γνωστός ως Beeple (Μάικ Γουίνκελμαν), επικοινώνησε με τον Ροντρίγκεζ-Φράιλε για να ζητήσει συμβουλές σχετικά με το πώς να πουλήσει τα ψηφιακά του έργα στον κρυπτο-κόσμο. Ο Beeple, 39 ετών, δημιουργούσε κάθε μέρα μια εικόνα για περισσότερο από μια δεκαετία, αλλά δεν είχε κανένα τρόπο να τις πουλήσει. Έτσι αποφάσισε να δημιουργήσει το βίντεο, με τίτλο «Everydays: The First 5000 Days», ένα ψηφιακό κολλάζ που αποτελείται από 5.000 εικόνες.

Πριν από λίγες ημέρες, ο οίκος δημοπρασιών Christie’s πραγματοποίησε την πρώτη δημοπράτηση ψηφιακού έργου τέχνης, που δεν ήταν άλλο από αυτό του Beeple. «Νομίζω ότι αυτή η στιγμή ήταν αναπόφευκτη και όποια ιδρύματα προσπαθούν να αντισταθούν στο αναπόφευκτο, δεν τα καταφέρνουν», δήλωσε ο Νώα Ντέιβις, ειδικός στη μεταπολεμική και σύγχρονη τέχνη στο Christie’s.

ΠΗΓΗ: SMH, MiamiHerald

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος