Στο «μικροσκόπιο» για πρώτη φορά έμβρυο 16 ημερών

Οι επιστήμονες για πρώτη φορά είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν έμβρυο κατά την τρίτη εβδομάδα μετά τη γονιμοποίηση του ωαρίου!

Πρόκειται για μια σπάνια “ματιά” σε ένα κρίσιμο, πρώιμο στάδιο της ανθρώπινης ανάπτυξης που έως τώρα ήταν δύσκολο να μελετηθεί τόσο λόγω πρακτικών όσο και ηθικών εμποδίων.

Ευρωπαίοι ερευνητές εξέτασαν ένα έμβρυο ηλικίας 16 έως 19 ημερών, δωρεά μιας γυναίκας που τερμάτισε την εγκυμοσύνη της. Μέχρι τώρα, είπαν οι ειδικοί, οι ερευνητές δεν είχαν πλήρη κατανόηση αυτού του σταδίου ανάπτυξης, επειδή δεν μπορούσαν να βρουν ανθρώπινα έμβρυα σε αυτή τη φάση

Κι αυτό γιατί οι περισσότερες γυναίκες δεν γνωρίζουν ακόμη ότι είναι έγκυες σε αυτό το σημείο και οι παγκόσμιες οδηγίες μέχρι πρόσφατα απαγόρευαν την ανάπτυξη ανθρώπινων εμβρύων σε εργαστήριο πέραν των 14 ημερών.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε διαδικτυακά την Τετάρτη στο περιοδικό Nature, εξέτασε τη «γαστρίωση», η οποία ξεκινά περίπου 14 ημέρες μετά τη γονιμοποίηση, όταν το έμβρυο είναι ακόμα περίπου στο μέγεθος ενός σπόρου παπαρούνας.

Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι η εργασία τους όχι μόνο ρίχνει φως σε αυτό το στάδιο ανάπτυξης αλλά βοηθά και τους ειδικούς να μάθουν πώς να μετατρέπουν τα βλαστοκύτταρα σε συγκεκριμένους τύπους κυττάρων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να θεραπεύσουν βλάβες ή ασθένειες.

Πηγή: apnews.com