Στις σάπιες πατάτες ανακαλύφθηκε νέο αντιμυκητιακό αντιβιοτικό

Array

Ερευνητές ανακάλυψαν ένα νέο αντιμυκητιακό αντιβιοτικό που ονομάζεται «σολανιμυκίνη», το οποίο βρίσκεται στα βακτήρια της πατάτας που σαπίζει.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η σολανιμυκίνη αναστέλλει μια ποικιλία μυκήτων που είναι γνωστό ότι βλάπτουν και μολύνουν τις γεωργικές καλλιέργειες. Σε εργαστηριακές δοκιμές, η ουσία ανέστειλε επίσης την ανάπτυξη του Candida albicans, ενός μύκητα που ζει κανονικά στο σώμα, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε δυνητικά επιβλαβείς λοιμώξεις. Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι η σολαναμυκίνη και τα σχετικά φάρμακα μπορεί να είναι χρήσιμα τόσο σε κλινικά όσο και σε γεωργικά περιβάλλοντα.

Η ανακάλυψη περιγράφηκε στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού mBio.
Καθώς η μικροβιακή αντοχή γίνεται μεγαλύτερο πρόβλημα μέρα με τη μέρα, οι ερευνητές αναζητούν ουσίες για την ανάπτυξη νέων αντιβιοτικών.
Το μόριο, το οποίο αρχικά αναγνωρίστηκε σε ένα παθογόνο (που προκαλεί ασθένειες) βακτήριο στη σήψη της πατάτας, φαίνεται να παράγεται από μια μεγάλη ποικιλία βακτηρίων που σχετίζονται στενά με τα φυτά.

Η σολανιμικίνη παράγεται από το παθογόνο της πατάτας Dickeya solani, το οποίο ανακαλύφθηκε πριν από περισσότερα από 15 χρόνια. Πριν από περίπου δέκα χρόνια, επιστήμονες στο εργαστήριο του μοριακού μικροβιολόγου George Salmond, στο Πανεπιστήμιο του Cambridge, άρχισαν να ερευνούν το αντιβιοτικό δυναμικό της ουσίας.

Οι Matilla, Monson, Salmond και οι συνεργάτες τους διαπίστωσαν ότι όταν διέγραψαν τα γονίδια που είναι υπεύθυνα για την παραγωγή της ωοκιδίνης Α, τα βακτήρια διατήρησαν την αντιμυκητιακή τους δράση.
Ο Monson είπε ότι οι ερευνητές άρχισαν να συνεργάζονται με χημικούς για να μάθουν περισσότερα για τη μοριακή δομή της σολανιμυκίνης και να κατανοήσουν καλύτερα πώς λειτουργεί. Οι Monson και Matilla ελπίζουν να δοκιμάσουν την ένωση σε φυτικά και ζωικά μοντέλα.
«Τα μελλοντικά μας βήματα επικεντρώνονται στην προσπάθεια χρήσης αυτού του αντιμυκητιασικού αντιβιοτικού για φυτοπροστασία», είπε ο Matilla. Η ερευνητική ομάδα βλέπει την ανακάλυψη ως ενθαρρυντικό σημάδι ότι τα παθογόνα φυτών όπως το D. solani θα μπορούσαν να κατασκευαστούν για την παραγωγή ενώσεων που χρησιμοποιούνται κατά των ασθενειών στα φυτά και στον άνθρωπο.

Μετάφραση : Μιχαέλα Λαμπρινίδου