Πληθαίνουν τα κεφαλόποδα στους ωκεανούς του πλανήτη

Τα καλαμάρια, οι σουπιές, τα χταπόδια και άλλα κεφαλόποδα αυξάνουν σημαντικά τον πληθυσμό τους. Παρά τις δραστηριότητες και τις παρεμβάσεις του ανθρώπου στο θαλάσσιο περιβάλλον, και ενώ άλλοι θαλάσσιοι οργανισμοί του πλανήτη κινδυνεύουν με εξαφάνιση, δεν ισχύει το ίδιο για ορισμένους «κατοίκους» του βυθού, που όπως επισήμαιναν οι αυστραλιανοί επιστήμονες, τα τελευταία εξήντα χρόνια τουλάχιστον πληθαίνουν συνεχώς, απλώνοντας τα πλοκάμια τους στους ωκεανούς του πλανήτη.

Οι ερευνητές κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα εξετάζοντας το πόσα κεφαλόποδα πιάνονται στα δίχτυα των ψαράδων του πλανήτη μετά το 1953. Από την έρευνά τους διαπίστωσαν μια διαχρονική αύξηση των πληθυσμών τους σε όλη τη Γη, ανεξαρτήτως βάθους θαλασσών και κατά πόσο ζουν στις ανοιχτές θάλασσες ή κοντά στις ακτές.

Πληθαίνουν τα κεφαλόποδα στους ωκεανούς του πλανήτη
Οι επιστήμονες δήλωσαν ότι είναι δύσκολο να προβλέψουν κατά πόσο η αύξηση στους αριθμούς των κεφαλόποδων θα συνεχισθεί σε βάθος χρόνου, δεδομένης της αύξησης της θερμοκρασίας και της όξυνισης των ωκεανών εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής.

Να σημειωθεί ότι, τα κεφαλόποδα είναι πλάσματα που παράγουν τεράστιους αριθμούς απογόνων, αναπτύσσονται γρήγορα και θεωρούνται άκρως ευπροσάρμοστα στις αλλαγές του περιβάλλοντος χάρη στη φυσιολογία τους. Μία εξήγηση για τον διαρκή πολλαπλασιασμό των κεφαλόποδων είναι ότι έχουν ευνοηθεί από την υπεραλίευση άλλων ειδών.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη θαλάσσια βιολόγο δρα Ζόε Νταμπλντέι του Ινστιτούτου Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου της Αδελαΐδας, έκαναν τη δημοσίευση της μελέτης τους στο περιοδικό βιολογίας “Current Biology”.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ