Περού: Ανακαλύφθηκε κρανίο φάλαινας 36 εκατομμυρίων χρόνων

Οι παλαιοντολόγοι του πανεπιστημίου San Marcos στο Περού αποκάλυψαν πριν λίγες μέρες ένα απολίθωμα Βασιλόσαυρου, μιας γιγάντιας σαρκοφάγου φάλαινας που ζούσε στους ωκεανούς πριν από 36 εκατομμύρια χρόνια.

Το απολίθωμα, ένα πλήρες κρανίο, ανακαλύφθηκε στα τέλη του 2021 στην έρημο Ocucaje, 350 χιλιόμετρα νότια της Λίμα.

«Πρόκειται για μια πολύ σημαντική ανακάλυψη, γιατί κανένα παρόμοιο δείγμα δεν έχει ανακαλυφθεί πουθενά στον κόσμο», δήλωσε ο Mario Urbina, επικεφαλής της ομάδας παλαιοντολόγων στο Εθνικό Πανεπιστήμιο του San Marcos.

Οι επιστήμονες που το ανακάλυψαν το ονόμασαν «αρπακτικό του Ocucaje». Το κήτος είχε μήκος 17 μέτρων και ήταν προικισμένο με ένα γιγάντιο και δυνατό σαγόνι, τρεφόταν με καρχαρίες, τόνους και μεγάλη ποσότητες σαρδέλας.

Ο Βασιλόσαυρος, ένας από τους μεγαλύτερους θηρευτές της εποχής, ήταν πιθανώς στην κορυφή της τροφικής αλυσίδας, είπε ένας άλλος παλαιοντολόγος της ομάδας, ο Rodolfo Salas-Gismondi… «Είναι σπουδαίο εύρημα λόγω της καλής του κατάστασης».

Μετάφραση: Μιχαέλα Λαμπρινίδου