NASA: Τεράστιος αστεροειδής θα περάσει πολύ κοντά από τη Γη κατά την φθινοπωρινή ισημερία

Σήμερα, Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου μπαίνει και επίσημα το φθινόπωρο στην Ελλάδα καθώς θα συμβεί η φθινοπωρινή ισημερία στο βόρειο ημισφαίριο, όπου βρίσκεται και η χώρα μας. Εκτός όμως από την φθινοπωρινή ισημερία, ένας τεράστιος αστεροειδής, περίπου τρεις φορές μεγαλύτερο από το Άγαλμα της Ελευθερίας στη Νέα Υόρκη, αναμένεται να περάσει πολύ κοντά από τη Γη.

O αστεροειδής 2021 NY1, όπως ονομάζεται, θα πλεύσει ακίνδυνα δίπλα από τον πλανήτη μας, σύμφωνα με το Εργαστήριο Αεριοπροώθησης της NASA, αλλά εξακολουθεί να θεωρείται αντικείμενο κοντά στη Γη (NEO) επειδή θα περάσει σε απόσταση περίπου 193 εκατομμυρίων χιλιομέτρων από τον ήλιο.

Σύμφωνα με αυτό το πρότυπο, ο αστεροειδής 2021 NY1 θα πλησιάσει σχετικά κοντά, σε απόσταση περίπου 1.560.000 χιλιομέτρων από τη Γη – ή λίγο λιγότερο από τέσσερις φορές την απόσταση μεταξύ της Γης και του φεγγαριού.

Αν και αστεροειδείς όπως αυτός δεν αποτελούν απειλή για τη ζωή στη Γη, η NASA παρακολουθεί όλους τους ΝΕΟ για την πιθανότητα να αλλάξουν οι τροχιές τους στο μέλλον, φέρνοντάς τους πιο κοντά σε σύγκρουση με τον πλανήτη μας. Η μελέτη των χαρακτηριστικών των ΝΕΟ μπορεί επίσης να αποκαλύψει νέες πληροφορίες για τις πρώτες ημέρες του ηλιακού συστήματος, καθώς οι περισσότεροι αστεροειδείς είναι βραχώδη θραύσματα που προέρχονται από εκείνη την εποχή.

Ο αστεροειδής 2021 NY1 είναι ένας βράχος μετρίου μεγέθους, με διάμετρο περίπου 130 έως 300 μέτρα, ή κάπου μεταξύ τριών και έξι Αγαλμάτων της Ελευθερίας, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων NEO της NASA. Ο ελεύθερος βράχος ταξιδεύει στο διάστημα με ταχύτητα περίπου 33.800 χλμ/ώρα – ή περίπου 27 φορές την ταχύτητα του ήχου.

Ο φθινοπωρινός αστεροειδής δεν είναι ο πιο κοντινός που πέρασε ποτέ από τη Γη. Αυτόν τον τίτλο κατέχει ο αστεροειδής 2020 QG, ο οποίος πέρασε μόλις 2.950 χιλιόμετρα πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό στις 16 Αυγούστου 2020, όπως αναφέρει το Space.com. Κανένας γνωστός αστεροειδής δεν έχει έρθει πιο κοντά – χωρίς να καεί στην ατμόσφαιρα ή να χτυπήσει την επιφάνεια του πλανήτη μας.

ΠΗΓΗ: Live Science