NASA: Ο ήχος ταξιδεύει πιο αργά στον Άρη και με δυο διαφορετικές ταχύτητες

Από τότε που προσγειώθηκε στον Άρη πριν από περισσότερο από ένα χρόνο, το ρόβερ Perseverance της NASA έχει καταγράψει με τα μικρόφωνά του, τους ήχους του Κόκκινου Πλανήτη, συμπεριλαμβανομένων των δριμύτατων ανέμων του και του βουητού του Ingenuity που διαπερνά την ατμόσφαιρα. Αυτές οι ηχογραφήσεις βοήθησαν τους επιστήμονες να ανακαλύψουν ότι ο ήχος ταξιδεύει διαφορετικά στον Άρη από ό,τι στη Γη.

Σε μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Nature», οι ερευνητές αναφέρουν  ότι η αραιή ατμόσφαιρα διοξειδίου του άνθρακα του Κόκκινου Πλανήτη κάνει τον ήχο να ταξιδεύει πιο αργά στον Άρη, ενώ το ύψος του ήχου επηρεάζει περαιτέρω την ταχύτητά του. Στη Γη, ο ήχος ταξιδεύει συνήθως με ταχύτητα περίπου 1.235 χλμ. την ώρα. Στον Άρη όμως, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι οι χαμηλές συχνότητες ταξιδεύουν με περίπου 865 χλμ. την ώρα, ενώ οι υψηλές συχνότητες ταξιδεύον με περίπου 900 χλμ. την ώρα.

Αυτό σημαίνει ότι στον πλανήτη Άρη θα ακούσετε τις υψηλές συχνότητες λίγο νωρίτερα. «Στη Γη, οι ήχοι από μια ορχήστρα φτάνουν σε εσάς με την ίδια ταχύτητα, είτε είναι χαμηλοί είτε υψηλοί. Αλλά στον Άρη, αν είστε λίγο μακριά από τη σκηνή, θα διαπιστώσετε μεγάλη καθυστέρηση», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Σιλβέστρ Μορίς, επικεφαλής της μελέτης.

Η ταχύτητα του ήχου  στον Άρη ο ήχος διασχίζει την ατμόσφαιρα κοντά στην επιφάνεια με ταχύτητα 240 μέτρα το δευτερόλεπτο, σε σύγκριση με τα 340 μέτρα το δευτερόλεπτο στη Γη. Αυτό είναι αναμενόμενο αφού η ατμόσφαιρα του Άρη αποτελείται κατά 95% από διοξείδιο του άνθρακα -σε σύγκριση με το 0,04% της Γης- και είναι περίπου 100 φορές πιο αραιή, καθιστώντας τον ήχο κατά 20 ντεσιμπέλ ασθενέστερο, σύμφωνα με τη μελέτη.

Αν θέλετε να ακούσετε πώς ακούγονται τα πουλιά και τα ωκεάνια κύματα στον Άρη, η NASA έχει συγκεντρώσει ηχογραφήσεις που δίνουν μια αίσθηση της ατμόσφαιρας του Κόκκινου Πλανήτη.

ΠΗΓΗ: Engadget, Phys