NASA: Αναχώρησε η αποστολή Lucy για την εξερεύνηση 8 Τρωικών αστεροειδών

Η νέα αποστολή Lucy της NASA, η οποία θα εξερευνήσει τους Τρωικούς αστεροειδείς κοντά στον Δία, εκτοξεύθηκε με επιτυχία το Σάββατο στις 5:34 π.μ. τοπική ώρα (12:34 μ.μ. ώρα Ελλάδας), από το Ακρωτήριο Κανάβεραλ στη Φλόριντα, πάνω σε ένα μεγάλο πύραυλο «Άτλας 5» της United Launch Alliance (ULA).

Το σκάφος θα πραγματοποιήσει ένα 12ετές ταξίδι στη διάρκεια του οποίου θα περάσει κοντά από οκτώ αστεροειδείς, οι περισσότεροι από τους οποίους θα είναι Τρωικοί και θα βρίσκονται κοντά στον Δία.

Τα σμήνη των αστεροειδών αυτών που σχετίζονται με τον Δία και τα οποία θα εξερευνήσει η αποστολή, πιστεύεται ότι είναι υπολείμματα του αρχέγονου υλικού που σχημάτισε τους εξωτερικούς πλανήτες. Το σκάφος Lucy, το οποίο πήρε το όνομα του ομώνυμου γνωστού Αυστραλοπίθηκου ηλικίας 3,2 εκατομμυρίων ετών (που είχε ανακαλυφθεί στην Αιθιοπία το 1974), διαθέτει δύο μεγάλους ηλιακούς συλλέκτες πλάτους επτά μέτρων ο καθένας και τέσσερα επιστημονικά όργανα για να μελετήσει τη χημική σύνθεση, μάζα, θερμοκρασία και τοπογραφία των αστεροειδών, ενώ παράλληλα θα τους φωτογραφίσει.

Τον Απρίλιο του 2025, το σκάφο της NASA θα κάνει την πρώτη προσέγγιση αστεροειδούς, του «Donaldjohanson» (ο οποίος φέρει το όνομα του επιστήμονα που ανακάλυψε την Λούσι), στην κύρια ζώνη αστεροειδών μεταξύ Άρη-Δία.

Η αποστολή θα χρησιμοποιήσει την ώθηση από τη βαρύτητα της Γης για να ολοκληρώσει το ταξίδι της. Η πολύ περίπλοκη πορεία της Lucy θα μας δώσει την πρώτη κοντινή άποψη και των τριών κύριων τύπων σωμάτων στα σμήνη.

Πρόκειται για μια πολύπλοκη αποστολή, την οποία προετοίμαζε εδώ και χρόνια η NASA και η οποία θα απαιτήσει χειρισμούς εξαιρετικά μεγάλης ακρίβειας λόγω των πολλών προγραμματισμένων «ραντεβού» της με δυνητικά επικίνδυνους αστεροειδείς.

ΠΗΓΗ: Interesting Engineering