Ισραηλινοί ερευνητές ανακάλυψαν ίχνη από όπιο σε κεραμικά ηλικίας 3.500 ετών

Array

Ισραηλινοί αρχαιολόγοι ανακάλυψαν κεραμικά ηλικίας σχεδόν 3.500 ετών που περιείχαν ίχνη οπίου το οποίο είχε πιθανώς χρησιμοποιηθεί σε αρχαίες ταφικές τελετουργίες, όπως αναφέρει η νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Archeometry».

«Αυτή είναι η πρώτη φυσική απόδειξη της χρήσης οπίου στο Λεβάντε κατά την Ύστερη Εποχή του Χαλκού», δήλωσε στους «Times of Israel» η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Βανέσα Λινάρες.

Η από κοινού έρευνα από την Αρχή Αρχαιοτήτων του Ισραήλ και το Ινστιτούτο Επιστήμης Weizmann ξεκίνησε το 2012 όταν οι ανασκαφές στην πόλη Γεχούντ που βρίσκεται 11 χλμ. νοτιοανατολικά του Τελ Αβίβ, αποκάλυψαν μια σειρά από τάφους της Ύστερης Εποχής του Χαλκού.

Τα ίχνη οπίου βρέθηκαν σε κεραμικά αγγεία που χρονολογούνται στον 14ο αιώνα π.Χ. και όπως ανέφεραν οι αρχαιολόγοι, χρησιμοποιούνταν σε τελετουργίες ταφής. Αυτή η συναρπαστική ανακάλυψη επιβεβαιώνει ιστορικά γραπτά και αρχαιολογικές υποθέσεις ότι το εμπόριο του οπίου ήταν σημαντικό για τους πολιτισμούς της Εγγύς Ανατολής.

Ισραηλινοί ερευνητές ανακάλυψαν ίχνη από όπιο σε κεραμικά ηλικίας 3.500 ετών
(Vanessa Linares et al.)

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι το όπιο καλλιεργείτο στη σημερινή Τουρκία και είχε μεταφερθεί στην Γεχούντ μέσω της Κύπρου. Σύμφωνα με τη μελέτη, τα δοχεία είχαν κατασκευαστεί στην Κύπρο και αποτελούσαν μέρος μιας σειράς κεραμικών αγγείων που πιστεύεται ότι δίνονταν στους νεκρούς για να τους συνοδεύουν στη μετά θάνατον ζωή.

«Πιθανώς κατά τη διάρκεια αυτών των τελετών που διεξάγονταν από μέλη της οικογένειας ή από έναν ιερέα, οι συμμετέχοντες προσπαθούσαν να ‘αναστήσουν’ τους νεκρούς, προκειμένου να τους υποβάλλουν ένα αίτημα. Αυτό μπορούσαν να το επιτύχουν με τη χρήση οπίου καθώς τους βοηθούσε να φτάσουν σε μια εκστατική κατάσταση», δήλωσε ο δρ Ρον Μπεερί, αρχαιολόγος της Αρχής Αρχαιοτήτων του Ισραήλ.

Μέχρι τώρα δεν έχουν ανακαλυφθεί γραπτά που να περιγράφουν την ακριβή χρήση ναρκωτικών ουσιών σε ταφικές τελετές, οπότε μπορούμε μόνο να υποθέσουμε τι γινόταν με το όπιο.

ΠΗΓΗ: Interesting Engineering