Η Astrazeneca ετοιμάζει εμβόλιο κατά του καρκίνου

Οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης που ανέπτυξαν το εμβόλιο AstraZeneca κατά της Covid-19 σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν την ίδια τεχνολογία για να αναπτύξουν ένα εμβόλιο κατά του καρκίνου, με πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα να φαίνονται ήδη από μελέτες σε ζώα.

Ερευνητές από το Ινστιτούτο Jenner της Οξφόρδης και το Ινστιτούτο Καρκίνου Ludwig σχεδίασαν ένα εμβόλιο δύο δόσεων κατά του καρκίνου, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία του εμβολίου, αναφέρουν οι επιστήμονες σε μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Journal for ImmunoTherapy of Cancer.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι το εμβόλιο είναι έτοιμο να εισέλθει σε δοκιμές σε ανθρώπους φέτος, αφού μελέτες σε ποντίκια διαπίστωσαν μείωση του μεγέθους του όγκου και βελτίωση του ποσοστού επιβίωσης. Η δοκιμή αρχικού σταδίου θα επικεντρωθεί σε 80 συμμετέχοντες με μη μικροκυτταρικό καρκίνο του πνεύμονα.

«Αυτή η νέα πλατφόρμα εμβολίου έχει τη δυνατότητα να φέρει την επανάσταση στη θεραπεία του καρκίνου», δήλωσε στο Reuters ο Άντριαν Χιλ, διευθυντής του Ινστιτούτου Jenner.

Καθώς οι επιστήμονες έσπευσαν να αναπτύξουν εμβόλια κατά του κορονοϊού, είδαμε την ανάπτυξη αποτελεσματικών τεχνικών για τη θεραπεία άλλων παθήσεων. Τεχνολογίες όπως το αγγελιοφόρο RNA έχουν αποδείξει τις δυνατότητές τους στην αντιμετώπιση άλλων ασθενειών, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου.

Η έρευνα για τα εμβόλια προχώρησε στον απόηχο της πανδημίας, καθώς επιστήμονες και κυβερνήσεις εργάστηκαν ταχύτερα από ποτέ και με περισσότερους πόρους για να βρουν εμβόλια που θα βοηθούσαν στην αναχαίτιση του ιού. Κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, τεχνολογίες όπως το αγγελιοφόρο RNA, που δεν είχαν χρησιμοποιηθεί ποτέ στο παρελθόν σε προϊόν που κυκλοφορεί στην αγορά, κατέδειξαν την επιτυχία τους και τις δυνατότητές τους για την αντιμετώπιση άλλων ασθενειών, όπως ο καρκίνος. Οι εξελίξεις έρχονται την ίδια στιγμή που οι ερευνητές εξετάζουν άλλες πρωτοποριακές θεραπείες για τον καρκίνο που χρησιμοποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα για την καταπολέμηση των όγκων.

Το πλάνο της Οξφόρδης επιδιώκει να αξιοποιήσει και τις δύο αυτές εξελίξεις, χρησιμοποιώντας τον φορέα από το εμβόλιο Covid-19 για μία από τις δόσεις μεταφοράς γενετικού κώδικα που προκαλεί τον οργανισμό να στοχεύσει δύο πρωτεΐνες που υπάρχουν στην επιφάνεια πολλών τύπων καρκινικών κυττάρων. Η τεχνολογία του εμβολίου έχει αποδειχθεί ότι δημιουργεί ισχυρές αποκρίσεις Τ-κυττάρων, οι οποίες είναι απαραίτητες για την καταπολέμηση των όγκων.

ΠΗΓΗ: Bloomberg