Γιατί ξοδεύονται δισεκατομμύρια για την αγορά γης στο metaverse;

Array

Σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια έχουν δαπανηθεί για την αγορά ψηφιακής γης τους τελευταίους 12 μήνες, καθώς χρήστες και εταιρείες διεκδικούν μια θέση στο metaverse, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Η καλλιτέχνης Angie Taylor αγόρασε το πρώτο της οικόπεδο στο metaverse τον Ιούλιο του 2020 για περίπου 1.500 λίρες. Εκεί, η καλλιτέχνης δημιούργησε δύο γκαλερί γεμάτες με παράξενα και όμορφα ψηφιακά έργα τέχνης, τα οποία πωλούνται σε κρυπτονομίσματα, στο οικόπεδό της στον εικονικό κόσμο Voxels. Τα οικόπεδα της Angie έχουν περίπου το μέγεθος ενός μικρού οικογενειακού σπιτιού, με το ψηλότερο να εκτείνεται σε τρεις ορόφους.

Το Voxels είναι ένας από τους δεκάδες εικονικούς κόσμους που αυτοπροσδιορίζονται ως metaverse. Αυτό μπορεί να ακούγεται παράξενο καθώς οι άνθρωποι συχνά μιλούν για το metaverse σαν να υπάρχει μόνο ένα. Αλλά μέχρι να αρχίσει να κυριαρχεί μια πλατφόρμα ή να ενωθούν αυτοί οι διαφορετικοί κόσμοι, οι εταιρείες πωλούν γη και εμπειρίες στις δικές τους εκδοχές.

Οι ερευνητές της εταιρείας DappRadar, που αναλύει το metaverse, λένε ότι μόνο τον περασμένο χρόνο δαπανήθηκαν κρυπτονομίσματα αξίας 1,93 δισ. δολαρίων για την αγορά εικονικής γης, εκ των οποίων τα 22 εκατ. δολάρια δαπανήθηκαν για περίπου 3.000 οικόπεδα στο Voxels.

Γιατί ξοδεύονται δισεκατομμύρια για την αγορά γης στο metaverse;
(Voxels)

Ένας από τους πιο δημοφιλείς κόσμους είναι ο Decentraland ο οποίος ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2020. Εκεί, η γη πωλείται για χιλιάδες και μερικές φορές για εκατομμύρια δολάρια. Η Samsung, η UPS και η Sotheby’s είναι μεταξύ εκείνων που έχουν αγοράσει γη εκεί και έχουν «χτίσει» καταστήματα και κέντρα επισκεπτών.

Η πολυτελής μάρκα μόδας Philipp Plein κατέχει επίσης ένα οικόπεδο περίπου στο μέγεθος τεσσάρων γηπέδων ποδοσφαίρου, το οποίο ελπίζει ότι θα φιλοξενήσει στο μέλλον ένα κατάστημα και μια γκαλερί metaverse.

Ο Plein πουλά προϊόντα σε 24 διαφορετικά κρυπτονομίσματα στο διαδίκτυο για περισσότερο από ένα χρόνο. Νωρίτερα το 2022, άνοιξε ένα νέο κατάστημα στην Old Bond Street του Λονδίνου που πωλούσε ρούχα και ορισμένα NFT με αντάλλαγμα κρυπτονομίσματα όπως το Bitcoin και το Ethereum, καθώς και βρετανικές λίρες.

Στο Sandbox, ένα άλλο metaverse, η Adidas, η Atari, η Ubisoft, η Binance, η Warner Music και η Gucci είναι μερικές μόνο από τις πολυεθνικές εταιρείες που αγοράζουν γη και δημιουργούν εμπειρίες για να πουλήσουν και να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Η Gucci έχει αγοράσει γη και στο Roblox, το οποίο μαζί με άλλες μεγάλες πλατφόρμες παιχνιδιών, όπως το Minecraft και το Fortnite, θεωρείται ως το πιο mainstream από τα νεοσύστατα metaverse.

Γιατί ξοδεύονται δισεκατομμύρια για την αγορά γης στο metaverse;
(Sandbox)

Αυτές οι εταιρείες παιχνιδιών δεν πωλούν γη και λειτουργούν χωρίς τη χρήση τεχνολογίας blockchain. Ωστόσο, διαθέτουν ήδη ορισμένα από τα βασικά συστατικά που οι συγγραφείς επιστημονικής φαντασίας λένε ότι χρειαζόμαστε για ένα πραγματικό metaverse:

– τη δυνατότητα να μπορούν να χαλαρώσουν και να παίξουν οι χρήστες

– τα δικά του νομίσματα

– την ευκαιρία να κερδίσει κανείς χρήματα εντός της πλατφόρμας

– τεράστιες ακμάζουσες κοινότητες

Το Gucci Town είχε περισσότερες από 36 εκατομμύρια επισκέψεις μέσα σε ένα χρόνο από την έναρξη λειτουργίας του, ενώ το Nike Land έχει καταγράψει περισσότερες από 25 εκατομμύρια επισκέψεις σε 11 μήνες. Στο Gucci Town, οι παίκτες μπορούν να αγοράζουν ρούχα για τα avatar τους με πραγματικά χρήματα. Στο Nike Land μπορούν να αποκτήσουν μπλουζάκια και παπούτσια για τα avatar τους, με πόντους που κερδίζουν παίζοντας βιντεοπαιχνίδια.

Η μόδα φαίνεται να είναι ο κλάδος που επιθυμεί περισσότερο να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες και τα ρίσκα που συνδέονται με το metaverse. Ο αποκλειστικά ψηφιακός οίκος μόδας The Fabricant, με έδρα το Άμστερνταμ, κατασκευάζει ρούχα μόνο για avatar, σχεδιάζοντας συλλογές και ρούχα κατά παραγγελία για τους χρήστες των Decentraland, Sandbox και άλλων metaverse.

«Όταν ξεκινήσαμε, όλοι μας αποκαλούσαν τρελούς και μας έλεγαν ‘γιατί να το χρειάζεστε αυτό;». Αλλά πιστεύαμε πολύ στην ιδέα ότι στο μέλλον οι άνθρωποι θα φορούν ψηφιακά αντικείμενα», δήλωσε η συνιδρύτρια και επικεφαλής σχεδιάστρια Amber Jae Slooten.

Το ρεκόρ πώλησης του Fabricant μέχρι στιγμής είναι ένα ψηφιακό φόρεμα που πουλήθηκε ως NFT για 19.000 δολάρια και δεν έχει φορεθεί από το avatar του ιδιοκτήτη. Η εταιρεία μόλις συγκέντρωσε χρηματοδότηση ύψους 14 εκατ. δολαρίων από επενδυτές που ποντάρουν στην ιδέα ότι πολλοί από εμάς σύντομα θα ζούμε μέρος της ζωής μας στο metaverse.

Αλλά δεν είναι βέβαιο αν και πότε θα συμβεί αυτό. Τα metaverse είναι γενικά αραιοκατοικημένα και χρησιμοποιούνται πραγματικά μόνο όταν γίνονται εκδηλώσεις, στις οποίες όμως συμμετέχουν λίγες χιλιάδες χρήστες. Ακόμα και στον εικονικό κόσμο στον οποίο η Meta επενδύει δισεκατομμύρια δολάρια, οι εσωτερικές εκθέσεις της εταιρείας που διέρρευσαν, έδειξαν ότι οι άνθρωποι δεν μένουν εκεί για πολύ.

Αλλά η Slooten είναι πεπεισμένη ότι καθώς αυτοί οι εικονικοί κόσμοι αναπτύσσονται, ο κόσμος θα αρχίσει να έρχεται.

«Θα υπάρξει σίγουρα μια μαζική αγορά σε αυτό, διότι αν το σκεφτείτε, η νέα γενιά παίζει ήδη βιντεοπαιχνίδια. Γι’ αυτούς δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ εικονικού και πραγματικού. Αλλά πρέπει ακόμη να χτιστεί».

ΠΗΓΗ: BBC

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος