‘Ερευνα- Καρκίνος του μαστού: Η κοινή πρωτεΐνη που είχε παραβλεφθεί από τη δημιουργία όγκων

Array

Η θεραπεία του καρκίνου του μαστού θα μπορούσε να είναι πολύ πιο αποτελεσματική εάν εξουδετερωθεί μια πρωτεΐνη που βρίσκεται σχεδόν σε όλα τα ανθρώπινα κύτταρα, σύμφωνα με μελέτη που επικαλείται η εφημερίδα The Independent.

Σε αυτή τη μελέτη, που διεξήχθη από το Breast Cancer Now, οι ερευνητές συνειδητοποίησαν ότι η μελέτη της πρωτεΐνης RAC1B, η οποία είναι μια παραλλαγή της πρωτεΐνης RAC1, μπορεί να βελτιώσει τη θεραπεία του καρκίνου του μαστού. Οι επιστήμονες μεταμόσχευσαν καρκινικά κύτταρα σε ποντίκια και διαπίστωσαν ότι τα καρκινικά κύτταρα χωρίς την πρωτεΐνη RAC1B δεν ανέπτυξαν παρατηρήσιμους όγκους μετά από 100 ημέρες. Η μελέτη, η οποία εξέτασε επίσης κλινικά δεδομένα, διαπίστωσε ότι οι ασθενείς με καρκίνο του μαστού που έλαβαν χημειοθεραπεία με δοξορουβικίνη τα πήγαιναν χειρότερα εάν οι όγκοι τους είχαν υψηλότερες ποσότητες RAC1B.

Είναι «σημαντικό ότι μια παραλλαγή μιας κοινής πρωτεΐνης που μέχρι τώρα είχε παραβλεφθεί θα μπορούσε να κρατήσει το κλειδί για την επανάσταση στη θεραπεία του καρκίνου του μαστού», δήλωσε ο Δρ Simon Vincent, από το Breast Cancer Now.

«Τέτοια ευρήματα μπορούν να γίνουν δομικά στοιχεία μελλοντικών ανακαλύψεων, οδηγώντας σε νέες και αποτελεσματικές θεραπείες για τις 55.000 γυναίκες και 370 άνδρες που διαγιγνώσκονται με καρκίνο του μαστού στο Ηνωμένο Βασίλειο κάθε χρόνο», πρόσθεσε.

Ο καρκίνος του μαστού είναι ο πιο κοινός τύπος καρκίνου στο Ηνωμένο Βασίλειο και η ασθένεια προκαλεί περίπου 11.500 θανάτους κάθε χρόνο. «Η ανάπτυξη θεραπειών με βλαστοκύτταρα που στοχεύουν τους όγκους στη ρίζα τους ήταν ένας ερευνητικός στόχος για περισσότερα από 20 χρόνια, αλλά μέχρι στιγμής έχει αποδειχθεί άπιαστος.

Για πρώτη φορά, η έρευνά μας έδειξε ότι χωρίς την πρωτεΐνη RAC1B, τα καρκινικά κύτταρα του μαστού δεν μπορούν να σχηματίσουν όγκους καθιστώντας τη θεραπεία ακόμη πιο αποτελεσματική», δήλωσε ο Δρ Ahmet Ucar, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ.

Κείμενο – μετάφραση: Μικαέλα Λαμπρινίδου