ertnews.gr

Πριν από τουλάχιστον 100.000 χρόνια «μπήκε μέσα μας» ο Νεάντερταλ

18/02 17:01
Πριν από τουλάχιστον 100.000 χρόνια «μπήκε μέσα μας» ο Νεάντερταλ

epa04591498 An unidentified scientist explains the differences between a modern human skull (L) and a Neanderthal skull (R) as he speaks outside the Manot stalactite cave in northern Israel, 28 January 2015 about the 55,000-year-old skull's discovery marking what the Israeli Antiquities Authority says is 'one of the most important discoveries in the study of human evolution.' The skull is of a modern human, or 'Homo sapiens,' and is the earliest fossilized evidence outside of Africa indicating that the human population originated in Africa and emigrated from there 65,000 years ago, shedding light on modern human evolution in the 'out of Africa' theory and putting modern humans in a wave of migration that replaced indigenous populations such as Neanderthals in Europe and Western Asia. The partial skull was dated by means of uranium-thorium. EPA/JIM HOLLANDER

Σύμφωνα με μια νέα γενετική μελέτη, πριν από τουλάχιστον 100.000 χρόνια, πολύ νωρίτερα από ό,τι πίστευαν μέχρι σήμερα οι επιστήμονες, οι πρόγονοί μας, Homo sapiens και οι Νεάντερταλ είχαν στενές επαφές μεταξύ τους, σε σημείο επιμειξίας.

Σύμφωνα με τη νέα γενετική ανάλυση από ίχνη DNA σε απολιθώματα γυναίκας Νεάντερταλ, που βρέθηκαν σε ένα απομονωμένο σπήλαιο στα όρη Αλτάι της νότιας Σιβηρίας, κοντά στα ρωσο-μογγολικά σύνορα, η συνεύρεση μεταξύ των προγόνων μας ήταν πολύ παλαιότερη από ό,τι «υπαγόρευε» η θεωρία που ήθελε το «πάντρεμα» του «έμφρονος» ανθρώπου και του Νεάντερταλ να έχει συμβεί πριν από περίπου 60.000 χρόνια, όταν οι πρόγονοί μας μετανάστευσαν από την Αφρική προς την Ευρώπη και την Ασία.

Όπως έχουν αποδείξει οι επιστημονικές έρευνες, τα γονίδια των Νεάντερταλ υπάρχουν σήμερα στο DNA των ανθρώπων και παίζουν ρόλο σε διάφορες παθήσεις (κατάθλιψη, δερματικές αλλεργίες, τάση για θρομβώσεις, εθισμός στη νικοτίνη κ.α.).

Μέχρι σήμερα παραμένει άγνωστο σε ποιές περιοχές συναντήθηκαν αρχικά οι πρόγονοί μας και οι Νεάντερταλ, αλλά το πιο πιθανό είναι αυτό να συνέβη εκτός Αφρικής και πιθανώς στη Μέση Ανατολή, πράγμα που σημαίνει ότι προτού ο Homo sapiens μεταναστεύσει από την Αφρική, 50.000 έως 60.000 πριν, θα πρέπει να είχαν προηγηθεί άλλες έξοδοι, μάλλον μικρότερων ομάδων, τουλάχιστον πριν από 100.000 χρόνια, αφού τότε -σύμφωνα με τη νέα έρευνα- είχαν σίγουρα συμβεί οι επιμειξίες.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον γενετιστή Σέρτζι Καστελάνο του γερμανικού Ινστιτούτου Εξελικτικής Ανθρωπολογίας Μαξ Πλανκ στη Λειψία, έκαναν τη σχετική δημοσίευση της μελέτης τους στο περιοδικό “Nature”.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ