Έρευνα: Πριν από 3,5 δισεκατομμύρια χρόνια η Γη ήταν μάλλον ένας υδάτινος κόσμος

Στο πέρασμα των χρόνων, τα επίπεδα των θαλασσών και των ωκεανών έχουν ανέβει ή κατέβει στον πλανήτη μας, ανάλογα με τις επικρατούσες θερμοκρασίες. Ωστόσο, οι επιστήμονες θεωρούσαν μέχρι πρόσφατα ότι η συνολική επιφάνεια των υδάτων στη Γη είχε λίγο-πολύ παραμείνει σταθερή. Η εκτίμηση αυτή ανατρέπεται πλέον από τα ευρήματα μιας νέας αμερικανικής μελέτης, σύμφωνα με στοιχεία της οποίας πριν από τρία έως τέσσερα δισεκατομμύρια χρόνια οι ωκεανοί του πλανήτη μας είχαν σχεδόν διπλάσιο νερό από ό,τι σήμερα.

Αυτό σημαίνει -σύμφωνα και με σχετικό δημοσίευμα στην ιστοσελίδα του περιοδικού Science– ότι πολύ πίσω στον χρόνο όλες οι σημερινές Γήινες ήπειροι ίσως ήταν βυθισμένες σε ύψος μεγαλύτερο και από αυτό της κορυφής του Έβερεστ. Η νέα έρευνα των επιστημόνων –με επικεφαλής τον Junjie Dong, του Τμήματος Γεωεπιστημών και Πλανητικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ– βασίστηκε σε πειράματα εργαστηρίων. Τα στοιχεία που έφερε στο φως δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό «AGU Advances» της Αμερικανικής Γεωφυσικής Ένωσης.

Και άλλες ομάδες ερευνητών σταδιακά παραθέτουν στοιχεία, τα οποία επίσης οδηγούν τους ειδικούς στο συμπέρασμα ότι ο πλανήτης μας -πριν από 3,5 δισεκατομμύρια χρόνια- ήταν μάλλον ένας υδάτινος κόσμος, με πολύ περισσότερο νερό σε έκταση και όγκο. Βεβαίως, η επιστημονική παραδοχή της ύπαρξης μεγαλύτερων ωκεανών κάποτε στη Γη πιθανόν καθιστά πιο περίπλοκα τα σενάρια για την αφετηρία και την εξέλιξη της ζωής στον πλανήτη.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ sciencemag.org