Έρευνα: Πολυσακχαρίτης σε φύκια ενδέχεται να βοηθήσει σε μελλοντική θεραπεία για την Covid-19

Η θειϊκή ρυμνάνη (RS), ένας πολυσακχαρίτης που βρίσκεται στα φύκια Monostroma nitidum, τα οποία χρησιμοποιούνται για την περιτύλιξη του σούσι, φαίνεται να λειτουργεί αποτελεσματικά ως αντιικός παράγοντας, σύμφωνα με έρευνα από το Πολυτεχνικό Ινστιτούτο Rensselaer που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Marine Drugs”. Οι ερευνητές ελπίζουν ότι η ανακάλυψή τους θα οδηγήσει σε ένα φυτικό αντιικό φάρμακο για την Covid-19.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι θειϊκή ρυμνάνη δεσμεύει αποτελεσματικά την πρωτεΐνη ακίδα και αναστέλλει την προσκόλληση και την εξωτερίκευση του ιού. Εμφανίζει, όπως αναφέρουν, υψηλή ικανότητα δέσμευσης της πρωτεΐνης ακίδας και εξουδετερώνει με επιτυχία τον ψευδότυπο ιό. Στα συμπεράσματά τους, τονίζουν, επίσης, ότι αυτός ο πολυσακχαρίτης μπορεί να ανταγωνιστεί επιτυχώς την ηπαρίνη στην πρόσληψη πρωτεΐνης ακίδας και να λειτουργήσει αποτελεσματικά έναντι μιας σειράς παραλλαγών.

Ενώ χρειάζεται περαιτέρω έρευνα, η θειϊκή ρυμνάνη εμφανίζεται ως εξαιρετικός υποψήφιος για μελλοντικά αντιιικά φάρμακα. Οι επιστήμονες προτείνουν νέες ερευνητικές προσεγγίσεις, συμπεριλαμβανομένης της σχέσης δομής-δραστικότητας, της βιοδιαθεσιμότητας, της δραστηριότητας διαφορετικών μοριακών βαρών του RS και της ανάλυσης τοξικότητας. Εάν ο πολυσακχαρίτης αποδειχθεί χρήσιμος, θα μπορούσε να είναι ένα ισχυρός παράγοντας στη μάχη κατά της Covid-19.

Τα φύκια Monostroma nitidum καλλιεργούνται στην Ανατολική Ασία και τη Νότια Αμερική. Οι επιστήμονες γνωρίζουν ότι είναι ωφέλιμα και για την προφύλαξη από ιογενή λοίμωξη από ιαπωνική εγκεφαλίτιδα.

Πηγές: Marine Drugs, News Medical