Επιβεβαιώθηκε ότι το «Farfarout» είναι το πιο μακρινό γνωστό σώμα στο ηλιακό μας σύστημα

Σύμφωνα με Αμερικάνους αστρονόμους, το ουράνιο σώμα με την ονομασία «Farfarout» είναι σήμερα το πιο μακρινό γνωστό αντικείμενο στο ηλιακό μας σύστημα. Συγκεκριμένα βρίσκεται σε απόσταση 132 αστρονομικών μονάδων από τον Ήλιο. Αυτό σημαίνει ότι απέχει από αυτόν 132 φορές περισσότερο από ό,τι η Γη. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο Πλούτων απέχει 39 αστρονομικές μονάδες από τον Ήλιο.

Το «Farfarout» δεν είναι τωρινή ανακάλυψη. Είχε ανακαλυφθεί αρχικά το 2018 από το τηλεσκόπιο Subaru στη Χαβάη. Οι επιστήμονες γνώριζαν από τότε ότι ήταν πολύ μακρινό, αλλά δεν ήξεραν πόσο ακριβώς. Χρειάστηκε αυτό να παρατηρηθεί αρκετά, ώστε οι ειδικοί να μάθουν περισσότερα. Έτσι, μελετήθηκε για μεγάλο διάστημα από τους ερευνητές των πανεπιστημίων στη Χαβάη και στη Βόρεια Αριζόνα, με τη χρήση των επίγειων τηλεσκοπίων Gemini North (Χαβάη) και Maggelan (Χιλή).

Το προηγούμενο ρεκόρ του πλέον μακρινού σώματος στο ηλιακό μας σύστημα κατείχε το ουράνιο σώμα «Farout» ( εναλλακτική ονομασία: 2018 VG18) το οποίο ανακαλύφθηκε επίσης το 2018 και απέχει 124 αστρονομικές μονάδες από τον Ήλιο.

Το «Farfarout» έλαβε από το Κέντρο Μικρών Πλανητών της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (International Astronomical Union) την προσωρινή ονομασία «2018 AG37». Όπως ανακοινώθηκε, η οριστική ονομασία του θα δοθεί εφόσον γίνουν περισσότερες παρατηρήσεις γι’ αυτό. Σε κάθε περίπτωση, το εν λόγω ουράνιο σώμα είναι πολύ αχνό σήμερα και εκτιμάται ότι έχει διάμετρο περίπου 400 χιλιομέτρων. Ως εκ τούτου θα μπορούσε, πιθανότατα, να χαρακτηριστεί από τους ειδήμονες ως ένας νάνος πλανήτης. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα συμπεράσματα, το «Farfarout» φαίνεται να κινείται πολύ αργά στον ουρανό, καθώς χρειάζεται περίπου μία χιλιετία για να ολοκληρώσει μια περιφορά γύρω από τον Ήλιο. Επομένως, είναι αναγκαίο να παρατηρηθεί περισσότερο προκειμένου να προσδιοριστεί με ακρίβεια η τροχιά του.

Σύμφωνα με τους αστρονόμους πάντως, στο ηλιακό μας σύστημα υπάρχουν και άλλα πιο μακρινά αντικείμενα, τα οποία μένει να ανακαλυφθούν.

Πηγές: sciencedaily.com /ΑΠΕ-ΜΠΕ