Επιστήμονες βρίσκονται πολύ κοντά στο να ανακαλύψουν πώς δημιουργήθηκε το σύμπαν – Ανάμεσά τους ο Γ. Αντωνιάδης που μίλησε στην ΕΡΤ

Η ανθρωπότητα βρίσκεται κοντά στη γνώση του τρόπου δημιουργίας του σύμπαντος. Αυτό το χρωστάμε σε επιστημονική ομάδα με μέλος και τον Έλληνα ερευνητή Γιάννη Αντωνιάδη ο οποίος μίλησε στην ΕΡΤ. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν πως υπάρχουν βαρυτικά κύματα χαμηλών συχνοτήτων, που η μέτρησή τους δίνει πληροφορίες για την ιστορία των γαλαξιών και για τις μαύρες τρύπες μέσα σε αυτούς.

«Πώς δημιουργήθηκε το Σύμπαν;». Σε αυτό το δομικό ερώτημα και άλλα πολλά που απασχολούν την ανθρωπότητα, δίνουν απαντήσεις τα στοιχεία που συλλέχθηκαν τα τελευταία 30 χρόνια από τα μεγαλύτερα και ισχυρότερα ραδιοτηλεσκόπια του κόσμου.

Επιφανείς επιστήμονες από όλη την υφήλιο ανακοίνωσαν ότι εντόπισαν ενδείξεις για την ύπαρξη βαρυτικών κυμάτων χαμηλών συχνοτήτων και μέρος αυτής της σημαντικής ανακάλυψης είναι ένας Έλληνας ερευνητής από το Ηράκλειο της Κρήτης που μίλησε στην κάμερα της ΕΡΤ.

«Για πρώτη φορά έχουμε αρχίσει να βλέπουμε ένα σήμα το οποίο στο μέλλον, στο άμεσο μέλλον μάλιστα, θα μας επιτρέψει να δούμε πως δημιουργήθηκε το σύμπαν. (…) Αυτό το σήμα είναι μία βασική πρόβλεψη της κοσμολογίας, η οποία είναι ένα κομμάτι στο παζλ της κατανόησης του σύμπαντος» ανέφερε ο κ. Αντωνιάδης.

Η ανακάλυψη αυτή έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον σε κάθε άκρη του πλανήτη. Ο Χαβιέρ Ζίμενς, ερευνητής είπε: «Με τη μέτρηση του σήματος που παράγουν αυτά τα υπερμεγέθη δυαδικά συστήματα μαύρης τρύπας, μπορούμε να συμπεράνουμε ποια είναι η ιστορία των συγχωνεύσεων γαλαξιών στο σύμπαν. Πόσο συχνά συγχωνεύονται οι γαλαξίες; Πόσο μεγάλοι είναι; Πόσο μεγάλες είναι οι μαύρες τρύπες που υπάρχουν μέσα σε αυτούς τους γαλαξίες;».

Η Κρήτη σύντομα θα γίνει κόμβος της διερεύνησης του Σύμπαντος με το νέο κορυφαίας τεχνολογίας τηλεσκόπιο ΑΡΓΟΣ που θα τοποθετηθεί στο νησί και θα υποστηρίξει την εξερεύνηση των βαρυτικών κυμάτων παγκοσμίως.

«Τα βαρυτικά κύματα είναι μία πρόβλεψη της θεωρίας του Αϊνστάιν τα οποία αποτελούν στρεβλώσεις στο χώρο, είναι πραγματικά σαν κύματα, τα οποία μας δίνουν τη δυνατότητα να μελετήσουμε φαινόμενα όπως οι μελανές οπές, το πρώιμο σύμπαν« διευκρίνισε ο Έλληνας ερευνητής Γιάννης Αντωνιάδης.

Η έρευνα συνεχίζεται, προκειμένου οι επιστήμονες να καταφέρουν να οδηγηθούν στην τελική απόδειξη της γνησιότητας του σήματος.

Ρεπορτάζ: Νίκος Κοντορούσης, Γιώργος Παπαδάκης