Επιστήμονες ισχυρίζονται ότι υπάρχουν σίγουρα 50.000 είδη αραχνών στον κόσμο και άλλα τόσα που δεν έχουν ακόμη ανακαλυφθεί

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι σύμφωνα με νέα ευρήματα, υπάρχουν σίγουρα 50.000 είδη αραχνών στον κόσμο, είναι πιθανό όμως να υπάρχουν άλλα 50.000 και δεν έχουν ακόμη ανακαλυφθεί.

Ο Παγκόσμιος Κατάλογος Αραχνών (WSC), που στεγάζεται στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στη Βέρνη, κατέγραψε την περασμένη εβδομάδα ένα είδος αράχνης, Guriurius minuano.

Το νέο είδος ανήκει στην οικογένεια των αραχνών Salticidae και κυνηγά τη λεία του σε θάμνους και δέντρα στη νότια Βραζιλία, την Ουρουγουάη και γύρω από το Μπουένος Άιρες. Περιεγράφηκε για πρώτη φορά από την αρχαιολόγο Kimberly S. Marta και τους συναδέλφους της από τη Βραζιλία και πήρε το όνομά της από τον εξαφανισμένο πλέον πληθυσμό της Minuana που κάποτε ζούσε στην περιοχή, αναφέρει η Hina.

Η πρώτη επιστημονική περιγραφή μιας αράχνης χρονολογείται από το 1757. Αν και χρειάστηκαν 265 χρόνια για να φτάσει ο αριθμός των 50.000 ειδών, ο ρυθμός ανακάλυψης αυξάνεται συνεχώς, επομένως είναι πιθανό να ανακαλυφθούν άλλα τόσα μέσα στα επόμενα 100 χρόνια.

«Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, υπάρχουν ακόμα περίπου 50.000 είδη αραχνών που δεν έχουμε ανακαλύψει μέχρι στιγμής», λένε οι εκδότες του Καταλόγου.

Ένας κατάλογος με αράχνες είναι διαθέσιμος σε όλους στον ιστότοπο του Μουσείου της Βέρνης. «Οι αράχνες είναι οι πιο σημαντικοί θηρευτές στους επίγειους βιότοπους της Γης, επομένως δεν πρέπει να παραμελήσουμε τη σημασία τους για το περιβάλλον», ανέφερε το μουσείο.

«Οι αράχνες καταναλώνουν 400 έως 800 εκατομμύρια τόνους εντόμων ετησίως, γεγονός που τις καθιστά τους πιο σημαντικούς ρυθμιστές του πληθυσμού των εντόμων. Κατά συνέπεια, έχουν μεγάλη σημασία για τον άνθρωπο», πρόσθεσε το μουσείο.

Πηγή: Kurir.rs/Agencije  14.4.2022