Ξεκινώντας από αυτήν την εβδομάδα, εκατομμύρια Ινδοί θα διαθέτουν δωρεάν πρόσβαση για ένα χρόνο στο νέο, οικονομικό chatbot τεχνητής νοημοσύνης “Go” του ChatGPT. Η κίνηση αυτή έρχεται μετά από παρόμοιες ανακοινώσεις των τελευταίων εβδομάδων από την Google και την Perplexity AI, οι οποίες συνεργάστηκαν με τοπικές ινδικές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας για να δώσουν στους χρήστες δωρεάν πρόσβαση στα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης τους για ένα έτος ή και περισσότερο.
Η Perplexity συνεργάστηκε με τον δεύτερο μεγαλύτερο πάροχο κινητής τηλεφωνίας της χώρας, Airtel, ενώ η Google συνεργάστηκε με την Reliance Jio, το μεγαλύτερο δίκτυο τηλεφωνίας της Ινδίας, για να συνδυάσει μηνιαία πακέτα δεδομένων με δωρεάν – ή μεγάλη έκπτωση – εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.

Πολλοί ειδικοί επισημαίνουν ότι τέτοιες προσφορές δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως γενναιοδωρία, καθώς αποτελούν υπολογισμένες επενδύσεις και ένα μακροπρόθεσμο στοίχημα για το ψηφιακό μέλλον της Ινδίας.
«Το σχέδιο είναι να εθιστούν οι Ινδοί στην παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη προτού τους ζητηθεί να πληρώσουν για αυτήν», δήλωσε στο BBC ο Ταρούν Πάθακ, αναλυτής της Counterpoint Research.
«Αυτό που προσφέρει η Ινδία είναι κλίμακα και ένα νεανικό κοινό», λέει ο Πάθακ, προσθέτοντας ότι άλλες μεγάλες αγορές, όπως η Κίνα, μπορούν να ανταγωνιστούν την Ινδία όσον αφορά τον αριθμό των χρηστών, αλλά το αυστηρά ρυθμιζόμενο τεχνολογικό περιβάλλον της περιορίζει την πρόσβαση των ξένων εταιρειών.
Αντίθετα, η Ινδία προσφέρει μια ανοιχτή και ανταγωνιστική ψηφιακή αγορά και η παγκόσμια τεχνολογία εκμεταλλεύεται την ευκαιρία να στρατολογήσει στην αχανή χώρα εκατομμύρια νέους χρήστες για να εκπαιδεύσουν τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης τους.
Η Ινδία διαθέτει πάνω από 900 εκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου και προσφέρει μερικά από τα φθηνότερα δεδομένα στον κόσμο. Ο διαδικτυακός πληθυσμός της είναι νέος – οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου είναι κάτω των 24 ετών, οι οποίοι ανήκουν σε μια γενιά που ζει, εργάζεται και κοινωνικοποιείται στο διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας smartphones.

Η συνδυαστική χρήση αυτών των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης με πακέτα δεδομένων δημιουργεί μια τεράστια ευκαιρία για τους κολοσσούς της τεχνολογίας, δεδομένου ότι η κατανάλωση δεδομένων στην Ινδία ξεπερνά σε μεγάλο βαθμό τους παγκόσμιους μέσους όρους. Όσο περισσότεροι Ινδοί χρησιμοποιούν αυτές τις πλατφόρμες, τόσο περισσότερα δεδομένα από πρώτο χέρι μπορούν να συγκεντρώνουν οι εταιρείες.
«Η Ινδία είναι μια απίστευτα ποικιλόμορφη χώρα. Οι περιπτώσεις χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης που θα προκύψουν εδώ θα χρησιμεύσουν ως μοντέλα για μελέτες στον υπόλοιπο κόσμο», λέει ο Πάθακ.
Μπορεί οι τεχνολογικοί γίγαντες να βλέπουν μόνο οφέλη από μια τέτοια κίνηση, εντούτοις οι δωρεάν προσφορές εγείρουν ερωτήματα από την πλευρά των καταναλωτών, ειδικά όσον αφορά τις επιπτώσεις στην ιδιωτικότητα των δεδομένων.
«Οι περισσότεροι χρήστες είναι πάντα πρόθυμοι να παραχωρήσουν δεδομένα για λόγους ευκολίας ή για κάτι δωρεάν και αυτό θα συνεχιστεί», διαβεβαιώνει ο Πρασάντο Κ. Ρόι, συγγραφέας και αναλυτής τεχνολογίας με έδρα το Δελχί.
Στην Ινδία, δεν υπάρχει ειδικός νόμος που να διέπει την τεχνητή νοημοσύνη. Υπάρχει ο ευρύτερος Νόμος για την Προστασία των Ψηφιακών Προσωπικών Δεδομένων του 2023 σχετικά με τα ψηφιακά μέσα και την ιδιωτικότητα, αλλά δεν έχει ακόμη θεσπιστεί. Νομικοί κύκλοι της χώρας λένε ότι ενώ αυτός ο νόμος εισάγει ευρείες προστασίες σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα, οι κανόνες εφαρμογής του εξακολουθούν να εκκρεμούν και δεν αφορά ακόμη τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης.

Προς το παρόν, το κανονιστικό περιβάλλον της Ινδίας επιτρέπει σε εταιρείες όπως η OpenAI και η Google να συνδυάζουν δωρεάν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης με τηλεπικοινωνιακά προγράμματα, κάτι που είναι πολύ πιο δύσκολο να γίνει σε άλλες χώρες.
Ο Ρόι λέει ότι η Ινδία χρειάζεται τόσο ισχυρότερη ευαισθητοποίηση των χρηστών, όσο και σαφέστερη ρύθμιση, χωρίς όμως να καταπνίγει την καινοτομία.
Μέχρι τότε, οι παγκόσμιες εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης θα ελπίζουν ότι προσφέροντας αυτά τα δωρεάν προϊόντα, θα μπορέσουν να επαναλάβουν προηγούμενες επιτυχίες τεχνολογικών κολοσσών, οι οποίοι προσέλκυσαν εκατομμύρια νέους χρήστες μέσω σημαντικά μειωμένων χρεώσεων για τα δεδομένα.
Αν και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι απίθανο να ακολουθήσει ένα μοντέλο με έντονη χρηματική αξία και αντ’ αυτού αναμένεται να υιοθετηθεί ως μια υπηρεσία χαμηλού κόστους και με γνώμονα την αξία, οι τεράστιοι όγκοι πωλήσεων της χώρας προσφέρουν πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα.
«Για παράδειγμα, ακόμη και αν μόνο το 5% των δωρεάν χρηστών γίνουν συνδρομητές, αυτός εξακολουθεί να είναι ένας σημαντικός αριθμός», λέει ο Πάθακ.
Πηγή: BBC
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος