Χοίροι “τρώνε σαν γουρούνια” με σαγόνια  εργαστηρίου

Σαγόνια  που δουλεύουν μια χαρά, δημιουργημένα στο εργαστήριο Αμερικανών επιστημόνων, χρησιμοποιούν χοίροι πειραματόζωα για το καθημερινό τους φαγητό.   Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καθηγήτρια βιοιατρικής μηχανικής Γκορντάνα Βούνιακ-Νοβάκοβιτς του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, έκαναν τη δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό “Science Translational Medicine”, σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης».

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν βλαστικά κύτταρα για να αναδημιουργήσουν τα οστά πάνω σε ένα τεχνητό σκελετό, ο οποίος είχε κατασκευσθεί στις σωστές αναλογίες της γνάθου κάθε ζώου, με τη βοήθεια υπολογιστή. Τα βλαστοκύτταρα και ο σκελετός τοποθετήθηκαν μέσα σε ένα θρεπτικό υγρό, ώσπου αναδημιουργήθηκε όλο το οστό.

Οι ερευνητές εμφύτευσαν τα εργαστηριακά οστά σε 14 χοίρους. «Οι χοίροι ξύπνησαν από την χειρουργική επέμβαση και μετά από μισή ώρα έτρωγαν. Νομίζαμε ότι θα πονούσαν, αλλά αυτοί ήσαν μια χαρά» όπως είπε η Νοβάκοβιτς.

Τα εργαστηριακά οστά δεν απορρίφθηκαν από τον οργανισμό των ζώων και «έδεσαν» κανονικά με τους υπόλοιπους ιστούς τους. Αντίστοιχες κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους θα γίνουν σε περίπου τρία χρόνια.

Δεν υπάρχουν πληροφορίες  αν στο μεσοδιάστημα οι επιστήμονες  σκοπεύουν να πειραματιστούν  και με άλλα ζώα , όπως καρχαρίες  η λιοντάρια …