Ανακαλύφθηκε προανθρώπινο κρανίο 400.000 ετών

Στο σπήλαιο Αροέϊρα της κεντρικής Πορτογαλίας, επιστήμονες ανακάλυψαν ένα προανθρώπινο κρανίο, το οποίο εκτιμάται ότι είναι ηλικίας 400.000 ετών και συγκεντρώνει αρκετά ανατομικά χαρακτηριστικά των Νεάντερταλ.

Η χρονολόγηση του κρανίου από τη Μέση Πλειστόκαινο εποχή συμπίπτει με την εμφάνιση των προγόνων των Νεάντερταλ στο αρχείο των απολιθωμάτων, καθώς και με την ανάδυση των λίθινων εργαλείων της λεγόμενης Αχελαίας περιόδου.

Λόγω της εύρεσης πολύ λίγων τόσο παλαιών απολιθωμάτων, αλλά και των αβεβαιοτήτων σχετικά με την ακριβή ηλικία τους, η εξελικτική ιστορία των προγόνων των σύγχρονων ανθρώπων στην Ευρώπη παραμένει θέμα επιστημονικής διαμάχης.

Ζήτημα προς συζήτηση παραμένει επίσης το ποιοι ακριβώς ήταν οι πρόγονοι των Νεάντερταλ. Οι ερευνητές από διάφορες χώρες, με επικεφαλής τον Πορτογάλο αρχαιολόγο Ζοάο Ζιλχάο του Πανεπιστημίου της Λισαβόνας, χρονολόγησαν με τη μέθοδο του ουρανίου το γεωλογικό στρώμα όπου βρέθηκε το κρανίο και κατέληξαν, κατά προσέγγιση, στην ηλικία 400.000 ετών.

Το κρανίο, το οποίο είναι το αρχαιότερο που έχει βρεθεί στην Πορτογαλία και ένα από τα αρχαιότερα στη Δυτική Ευρώπη, θα αποτελέσει το κεντρικό έκθεμα σε μια έκθεση για την ανθρώπινη εξέλιξη, που θα οργανωθεί τον Οκτώβριο στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Λισαβόνας.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ