Το 7ο Συμπόσιο Ειρήνης πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα

Υπό τη διοργάνωση της Μουσουλμανικής Κοινότητας Αχμαντίγια Ελλάδας πραγματοποιήθηκε το 7ο Εθνικό Συμπόσιο Ειρήνης στην Αθήνα

Η Μουσουλμανική Κοινότητα Αχμαντίγια Ελλάδος πραγματοποίησε το 7ο Εθνικό Συμπόσιο Ειρήνης στις 16 Μαρτίου 2023 στην Αθήνα. Το θέμα του συμποσίου ήταν «Τα θεμέλια της αιώνιας ειρήνης».

Την εκδήλωση παρακολούθησαν διάφοροι θρησκευτικοί, πολιτικοί, διπλωματικοί, πολιτικοί και ανθρωπιστικοί ηγέτες από την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου του πρώην Υπουργού Εσωτερικών της Ελλάδας και βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή.

Το 7ο Συμπόσιο Ειρήνης πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα

Τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των ανθρώπινων ζωών που χάθηκαν στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και εκφράστηκαν θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων. Ακολούθησαν οι ομιλίες.

Οι ομιλητές του 7ου Εθνικού Συμποσίου Ειρήνης

Ο κ. Moussa Sangare – Πρόεδρος και Συντονιστής της Κοινότητας της Ακτής Ελεφαντοστού στην Ελλάδα και Αντιπρόεδρος του Ελληνικού Φόρουμ Προσφύγων.

Ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής – Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Β2 Δυτικού Τομέα Αθηνών, πρώην Υπουργός Εσωτερικών και πρώην Υπουργός Ναυτιλίας Ελλάδος.

Το 7ο Συμπόσιο Ειρήνης πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα

Ο Αιδεσιμολογιώτατος Δρ Αρίσταρχος – Βασίλειος Γκρέκας – Επίκουρος Καθηγητής Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών & Αρχιμανδρίτης στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών.

Το 7ο Συμπόσιο Ειρήνης πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα

Ο κ. Marco Notarbartolo di Sciara – Προϊστάμενος της Μονάδας Πεδίου της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, ως εκπρόσωπος της Αντιπροσώπου του Ύπατου Αρμοστή του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, Maria Clara Martin.

Το 7ο Συμπόσιο Ειρήνης πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα

O Αιδεσιμότατος π. Γεώργιος Ντάγκας – Γενικός Βικάριος της Καθολικής Αρχιεπισκοπής Αθηνών, εκπροσωπώντας τον Καθολικό Αρχιεπίσκοπο Αθηνών & Αποστολικό Διοικητή της Ρόδου.

Το 7ο Συμπόσιο Ειρήνης πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα

Ο Ιμάμης Ατά-ουλ Νασίρ – Εθνικός πρόεδρος της Μουσουλμανικής Κοινότητας Αχμαντίγια Ελλάδος.

Το 7ο Συμπόσιο Ειρήνης πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα

Την κεντρική ομιλία εκφώνησε ο κ. Abdullah Wagishauser – Εθνικός Πρόεδρος της Μουσουλμανικής Κοινότητας Αχμαντίγια Γερμανίας. Εκπροσώπησε την Αυτού Αγιότητα του Χαλίφη Μίρζα Μασρούρ Άχμαντ, Επικεφαλής της Παγκόσμιας Μουσουλμανικής Κοινότητας Αχμαντίγια.

Αναγνώσθηκαν επίσης γραπτά μηνύματα από την κα Ειρήνη Αγαθοπούλου, βουλευτή Κιλκίς του ΣΥΡΙΖΑ, τον Αρχιεπίσκοπο Jan Romeo Pawlowski, Αποστολικό Νούνσιο & εκπρόσωπο του Πάπα Φραγκίσκου, τον κ. Παναγιώτη Σημανδηράκη, Δήμαρχο Χανίων Κρήτης και την Αγιότητα του Μίρζα Μασρούρ Άχμαντ, Χαλίφη και Επικεφαλής της Παγκόσμιας Μουσουλμανικής Κοινότητας Αχμαντίγια.

Διοργανώθηκε επίσης μια έκθεση του Αγίου Κορανίου, η οποία περιελάμβανε 40 πανό που εξηγούσαν διάφορες βασικές διδασκαλίες του Ισλάμ σχετικά με την ειρήνη, την ανθρωπιά και τη θρησκευτική αρμονία και ακολούθησε δείπνο σε μπουφέ.

Το μήνυμα του Επικεφαλής της Παγκόσμιας Μουσουλμανικής Κοινότητας Αχμαντίγια

Το 7ο Συμπόσιο Ειρήνης πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα

«Όπως είμαι βέβαιος, όλοι σας ελπίζετε να δοθεί ένα τέλος στις πολλές συγκρούσεις και τους πολέμους που έχουν πλήξει τον κόσμο τον τελευταίο καιρό και να αναδυθεί ένας ειρηνικός κόσμος στον οποίο όλοι οι άνθρωποι και όλα τα έθνη θα ζουν μαζί αρμονικά και θα διασφαλίζουν ο ένας τα δικαιώματα του άλλου. Μιλάω εδώ και πολλά χρόνια για τους κινδύνους ενός παγκόσμιου πολέμου πλήρους κλίμακας και προειδοποιώ για τις θανατηφόρες και καταστροφικές συνέπειές του.

Έχω επίσης περιγράψει πολλές φορές τα μονοπάτια που μπορούν να μας οδηγήσουν στην ειρήνη και να κάνουν τον κόσμο καλύτερο. Δυστυχώς, αυτό το μήνυμα φαίνεται να έχει πέσει στο κενό. Πιστεύω ότι ο βασικός λόγος είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου έχει απομακρυνθεί από τον Παντοδύναμο Θεό και θεωρεί τα υλιστικά κέρδη και τις κοσμικές επιδιώξεις απώτερο στόχο της. Εξαιτίας τέτοιων μάταιων και άπληστων επιδιώξεων η ανθρωπότητα οδηγήθηκε σε δύο ολέθριους και οδυνηρούς παγκόσμιους πολέμους κατά τη διάρκεια του εικοστού αιώνα. Αντί να διδαχθεί από τις φρικαλεότητες του παρελθόντος, ο κόσμος κατακλύζεται και πάλι από πολέμους και συγκρούσεις. Αντί να επιδιώκουν να κυριαρχήσουν επί των άλλων και να διεκδικήσουν τα δικά τους δικαιώματα, προσεύχομαι τα έθνη και οι ηγέτες τους να δουν το όφελος της κατοχύρωσης των δικαιωμάτων των άλλων. Αντί να επιρρίπτουμε την ευθύνη για τα προβλήματα του κόσμου σε ορισμένες θρησκείες ή σε ανθρώπους συγκεκριμένων εθνοτήτων, προσεύχομαι να δείξουμε ανοχή στις πεποιθήσεις και τα έθιμα των άλλων και να εκτιμήσουμε την ποικιλομορφία μέσα στις κοινωνίες μας.

Αν ανατρέξουμε στην εποχή του Ιδρυτή του Ισλάμ, του Ιερού Προφήτη Μουχάμμαντ (σα), βλέπουμε ότι αφού ο Ιερός Προφήτης (σα) μετανάστευσε στην πόλη Μεδίνα, συνήψε μια διαθήκη με τον εβραϊκό λαό, σύμφωνα με την οποία οι Μουσουλμάνοι και οι Εβραίοι πολίτες θα ζούσαν μαζί ειρηνικά και σε πνεύμα αμοιβαίας συμπόνοιας, ανοχής και ισότητας. Το σύμφωνο αποδείχθηκε ένας θαυμάσιος χάρτης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της διακυβέρνησης και εξασφάλισε την ειρήνη μεταξύ των διαφόρων κοινοτήτων που ζούσαν στη Μεδίνα. Σύμφωνα με τους όρους του, όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από την πίστη ή την εθνικότητά τους, ήταν υποχρεωμένοι να σέβονται ο ένας τα δικαιώματα του άλλου. Η ελευθερία της πίστης και η ελευθερία της συνείδησης αποτελούσαν ακρογωνιαίους λίθους αυτής της συνθήκης. Στην πραγματικότητα, η Συνθήκη της Μεδίνας βασίστηκε άμεσα στις διδασκαλίες του Ιερού Κορανίου, οι οποίες αναφέρουν για παράδειγμα: “Πράγματι, ο Αλλάχ επιτάσσει τη δικαιοσύνη, και το να κάνεις καλό στους άλλους- και να προσφέρεις σαν να είναι συγγενείς σου. [Κεφ. 16 εδ. 91] Σε αυτό το εδάφιο, το Ιερό Κοράνι έχει περιγράψει τρία επίπεδα αλληλεπίδρασης με άλλους ανθρώπους και άλλες κοινότητες.

Το πρώτο και χαμηλότερο επίπεδο είναι το επίπεδο της δικαιοσύνης, όπου το Ιερό Κοράνι υποστηρίζει την ανάγκη να αντιμετωπίζονται όλοι δίκαια και ισότιμα, σε τέτοιο βαθμό ώστε ένα άτομο να είναι πρόθυμο να καταθέσει ακόμη και εναντίον του ίδιου του εαυτού του και των πιο αγαπημένων του προσώπων, προκειμένου να διαφυλάξει και να υποστηρίξει τις αρχές της αλήθειας, της ειλικρίνειας και της δικαιοσύνης. Το δεύτερο επίπεδο δέσμευσης που υποστηρίζει το Ιερό Κοράνι είναι ότι το άτομο δεν πρέπει απλώς να είναι δίκαιο, αλλά να το υπερβαίνει κάνοντας «καλό στους άλλους» δείχνοντας γενναιοδωρία και προβαίνοντας σε συγχώρεση. Το τρίτο επίπεδο δέσμευσης που διδάσκει το Ιερό Κοράνι είναι να φέρεστε στους άλλους με τον ίδιο τρόπο που μια μητέρα φέρεται στοργικά στο παιδί της, που είναι η πιο ανιδιοτελής μορφή αγάπης, καθώς προσφέρεται χωρίς προσδοκίες ανταμοιβής. Το να συμπεριφερόμαστε στους άλλους με αυτό το καλοπροαίρετο πνεύμα δεν είναι εύκολο, αλλά αυτή θα πρέπει να είναι η διαρκής μας επιδίωξη. Αυτή, με απλά λόγια, είναι η σοφία που διέπει την ισλαμική διδασκαλία του σεβασμού των δικαιωμάτων των συνανθρώπων μας. Προσεύχομαι να αντιληφθούμε ότι το καλύτερο είναι η ανθρωπιά και να χρησιμοποιήσουμε ο ένας τις δυνάμεις και τις δεξιότητες του άλλου για την οικοδόμηση ενός καλύτερου και ειρηνικού κόσμου για τα παιδιά μας και για την διαφύλαξη της διαρκούς ειρήνης στην κοινωνία. Σίγουρα, οι εναλλακτικές λύσεις δεν αξίζουν να τις σκεφτόμαστε. Έτσι, με όλη μου την καρδιά, προσεύχομαι ο Αλλάχ ο Παντοδύναμος να δείξει έλεος στην ανθρωπότητα και οι λαοί του κόσμου, ιδίως οι ηγέτες και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, να λογικευτούν προτού να είναι πολύ αργά».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος