Την επιστροφή στο Τροκαντερό για το αντιτορπιλικό «Βέλος» ζητά ο Σύνδεσμος Εξορισθέντων και Φυλακισθεντων Αντιστασιακών 1967-1974

Ζημιές προκάλεσε η κακοκαιρία στο ιστορικό αντιτορπιλικό «Βέλος» που παροπλισμένο πια λειτουργεί σαν πλωτό μουσείο του αντιδικτατορικού αγώνα και βρίσκεται ελλιμενισμένο στη Θεσσαλονίκη. Το ρήγμα που προκλήθηκε από τους ισχυρούς ανέμους και την πρόσκρουση του πλοίου, αντιμετωπίζουν συνεργεία, με τη συμμετοχή και δύτη, ενώ ρυμουλκό βρίσκεται σε σημείο που μειώνει τις συνέπειες της κακοκαιρίας σε βάρος του πλοίου.

Από την πλευρά του ο Σύνδεσμος Εξορισθέντων και Φυλακισθεντων Αντιστασιακών 1967-1974, τονίζει σε ανακοίνωσή του: «Μόλις μια μέρα από τις πολύμορφες, μαζικές εκδηλώσεις για την 50η επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, το αντιτορπιλικό ‘ΒΕΛΟΣ’ – σύμβολο / επισκέψιμο τεκμήριο της αντιδικτατορικής αντίστασης – προσέκρουσε για δεύτερη φορά από τον περασμένο Μάρτιο στο κρηπίδωμα της Νέας Παραλίας της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρό ρήγμα, λόγω των πολύ ισχυρών ανέμων και της θαλασσοταραχής που επικρατεί στον Θερμαϊκό από σήμερα το πρωί.

Το ιστορικό πλοίο, που βρίσκεται αγκυροβολημένο στη Νέα Παραλία από τον Σεπτέμβριο του 2019, κρατήθηκε όρθιο χάρη στη συνδρομή ρυμουλκού που έσπευσε σε βοήθειά του από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Να θυμίσουμε ότι το ΒΕΛΟΣ κινδύνεψε να βυθιστεί και στις 30/11/21, λόγω αποκοπής του πείρου της σημαδούρας όπου είναι προσδεμένο.
Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας προς την ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, γιατί εξακολουθεί να κωφεύει στα διαβήματά μας – και τις σχετικές ερωτήσεις βουλευτών – που προειδοποιούσαν ότι «η κατάσταση του πλοίου είναι ΑΚΡΩΣ ανησυχητική κι επισφαλής», καθώς:

«ο χώρος της Νέας Παραλίας στην Θεσσαλονίκη στον οποίο μεταφέρθηκε το πλοίο είναι εντελώς ακατάλληλος και δεν πληρούνται οι διεθνείς προβλέψεις ασφαλείας κατά ISPS Code κι επιπλέον γιατί σαν πολεμικό πλοίο δεν έχει την κατάλληλη προστασία, δεδομένου ότι ο χώρος αυτός είναι επισφαλής γιατί δεν συνιστά ασφαλές λιμάνι. Αντιθέτως, είναι ανοιχτός στους ανέμους [κυρίως βαρδάρης] και στη θάλασσα, με αποτέλεσμα το μνημείο να είναι απολύτως απροστάτευτο από τα καιρικά φαινόμενα. Για ένα πλοίο 80 ετών που χρειάζεται συστηματική και ιδιαίτερη συντήρηση, οι συνθήκες αυτές είναι καταστροφικές.»

Το αντιτορπιλικό «Βέλος» αποτελεί ένα πλοίο-μνημείο της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ. Η απαξίωσή του σημαίνει απαξίωση τόσο της δημοκρατικής παράδοσης του Πολεμικού Ναυτικού όσο και της ίδιας της Ελληνικής Δημοκρατίας για την οποία αγωνίστηκαν το ‘ΒΕΛΟΣ’ και οι αξιωματικοί-υπαξιωματικοί που συμμετείχαν στο Κίνημα του Ναυτικού.

Ο Σ.ΦΕ.Α. 1967-1974 ανταποκρινόμενος στην καθολική απαίτηση των Αξιωματικών και Υπαξιωματικών του τότε Α/Τ ΒΕΛΟΣ, που αποτελούν και μέλη του Συνδέσμου μας,

ΖΗΤΕΙ

ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ-ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ, ΣΤΟ «ΠΑΡΚΟ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ», ΣΤΟ Π. ΦΑΛΗΡΟ».

Ο Π. Χατζηπέρος

Υπενθυμίζουμε τι είχε δηλώσει στο www.ertnews.gr o Παναγιώτης Χατζηπέρος, σημαιοφόρος στο «Βέλος» την περίοδο της ανταρσίας και σήμερα μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Φυλακισθέντων Εξορισθέντων Αντιστασιακών 1967-1974:

«Το πλοίο που κατασκευάστηκε το 1942, παροπλίστηκε στις 26 Μαρτίου 1991. Εδώ και τέσσερα χρόνια βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, ασυντήρητο και κινδυνεύει να βουλιάξει. Έχουν γίνει και ερωτήσεις στη Βουλή, με στόχο να επισκευαστεί και γυρίσει στο Φάληρο. Δεν είναι δυνατόν στις μέρες μας να συζητάμε αν έχει δικαίωμα ο Κασιδιάρης να κατέβει στις εκλογές και ταυτόχρονα να μην αναδεικνύουμε το πλοίο σαν σύμβολο τιμής και μνήμης στον αγώνα ενάντια στο φασισμό».

Σχετικά θέματα

Παναγιώτης Χατζηπέρος: Αγώνας για διάσωση του «Βέλους» πλοίου – συμβόλου του αντιδικτατορικού αγώνα

Eπίσκεψη στο αντιτορπιλικό «Βέλος» (φωτορεπορτάζ)

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος