Τα τρωτά σημεία στο σύστημα διαχείρισης και ελέγχου κυκλοφορίας των ελληνικών τρένων

Με δεδομένο το ανθρώπινο λάθος που προκάλεσε τη φονική σύγκρουση των 2 τρένων, τα ερωτήματα επικεντρώνονται στην απουσία των δικλείδων ασφαλείας, ώστε να μην είναι η ασφάλεια των δρομολογίων και των επιβατών στην ευθύνη ενός μόνο ανθρώπου.

Με δεδομένο το ανθρώπινο λάθος που προκάλεσε τη φονική σύγκρουση των 2 τρένων, τα ερωτήματα επικεντρώνονται στην απουσία των δικλείδων ασφαλείας, ώστε να μην είναι η ασφάλεια των δρομολογίων και των επιβατών στην ευθύνη ενός μόνο ανθρώπου.

Υπάρχουν 3 δικλείδες που σύμφωνα με τον ΟΣΕ πρέπει να έχουν τοποθετηθεί σε όλο το δίκτυο:

  1. Τηλεδιοίκηση: να μπορεί δηλαδή το κέντρο ελέγχου να γνωρίζει, απομακρυσμένα, ανά πάσα στιγμή το στίγμα του τρένου
  2. Σηματοδότηση: τα κοινώς λεγόμενα φανάρια
  3. ETCS: Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων

Το ECTS λειτουργεί ψηφιακά και επιτρέπει σε κάποιον ακόμη και από απόσταση να ακινητοποιήσει το τρένο.

Το σύστημα πρέπει να είναι εγκατεστημένο και στο συρμό και στις ράγες. Εάν κάποιο από τα δύο συστήματα δεν είναι εγκατεστημένο, υπάρχει πρόβλημα.

Στο επίπεδο 1, το σύστημα προβλέπει τη χρήση σηματοδοτών. Δεν λειτουργεί αν δεν υπάρχουν σηματοδότες.

Δεδομένου ότι το σύστημα είχε εγκατασταθεί μόνο σε ορισμένους συρμούς και δεν υπάρχει πλήρης εγκατάσταση πάνω στις ράγες, είναι σαν μην το έχεις.

Ρεπορτάζ: Γιάννης Μούτσιος

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος