Συντριβή F-16: Παίρνει εξιτήριο ο 29χρονος πιλότος – Πώς εγκατέλειψε το μαχητικό και πώς διασώθηκε

Σύνοψη
  • Ο 29χρονος έμεινε στο νοσοκομείο για να υποβληθεί σε προληπτικές ιατρικές εξετάσεις
  • Σε εξέλιξη βρίσκεται η διερεύνηση για τα αίτια του συγκεκριμένου ατυχήματος
  • Ελεγχόμενη η εγκατάλειψη, ο ιπτάμενος ενεργοποίησε την χειρολαβή στο κάθισμά του

Στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας νοσηλεύεται από χθες ο 29χρονος υποσμηναγός, χειριστής του μαχητικού αεροσκάφους F–16 της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή νότια της Χαλκιδικής.

Στο πλευρό του βρίσκεται η σύζυγός του και του σήμερα αναμένεται να πάρει εξιτήριο, καθώς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με την υγεία του.

Ο 29χρονος έμεινε στο νοσοκομείο, όπως προβλέπεται, προκειμένου να υποβληθεί σε προληπτικές ιατρικές εξετάσεις, τα αποτελέσματα των οποίων αναμένονται σήμερα.

Την ίδια ώρα, σε εξέλιξη βρίσκεται η διερεύνηση για τα αίτια του συγκεκριμένου ατυχήματος με την πτώση του μαχητικού αεροσκάφους τύπου F-16 block 52 plus.

Υπενθυμίζεται ότι ο πιλότος έκανε χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος και στη συνέχει άνοιξε το αλεξίπτωτο. Όσον αφορά στο χρόνο που χρειάστηκε για να εντοπιστεί ο πιλότος, ο πτέραρχος εα και αμυντικός αναλυτής, Κωνσταντίνος Ιατρίδης, τόνισε στην εκπομπή “Συνδέσεις” του ΕΡΤNews ότι μέχρι να απογειωθεί από τη Λήμνο το Σούπερ Πούμα, μέχρι να εντοπιστεί ο πιλότος και στη συνέχεια μέχρι να ελεγχθεί, περνάει χρόνος.

Δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα. Το θέμα είναι ότι ο χειριστής χρησιμοποίησε και τη βάρκα που υπάρχει, μπήκε μέσα στη βάρκα, όπου στο κάθισμα υπάρχει το κυτίο διάσωσης που έχει και τον ασύρματο και διάφορα άλλα, όπως είδη αποφυγής των καρχαριών, νερό και αλοιφές αν μείνει πολλή ώρα στον ήλιο, προκειμένου να μην πάθει εγκαύματα. Επομένως επικοινώνησε με το ελικόπτερο, έδωσε τις κατευθύνσεις και στη συνέχεια έγινε η περισυλλογή” πρόσθεσε.

Συγχαρητήρια στον συνάδελφο Ιπτάμενο, ο οποίος αντέδρασε επαγγελματικά και χρησιμοποίησε την εκπαίδευση που είχε τόσα χρόνια. Λειτούργησε πάρα πολύ σωστά. Προφανώς το αεροσκάφος είχε κάποια βλάβη που καθιστούσε τη συνέχεια της πτήσης μάλλον αδύνατη” τόνισε ο Αντιπτέραρχος και ιπτάμενος ε.α, Ιωάννης Βαμβακός, μιλώντας στην εκπομπή Newsroom.

Ήταν ελεγχόμενη η εγκατάλειψη, ο ιπτάμενος ενεργοποίησε την χειρολαβή στο κάθισμά του. Κατευθείαν εντός 1,2 δευτερολέπτων βρέθηκε να φεύγει πρώτα η καλύπτρα και εν συνεχεία έφυγε το κάθισμα και βρέθηκε να κρέμεται” σημείωσε.

Βρίσκεσαι να κρέμεσαι, με τη βάρκα να κρέμεται κάτω από τα πόδια σου με τον ιμάντα, εσύ να κατεβαίνεις με το αλεξίπτωτο, το οποίο μπορείς να το κατευθύνεις κόντρα στον άνεμο και μετά, όταν πέσει μες στη θάλασσα, εφαρμόζεις τις διαδικασίες που μαθαίνουμε στο κέντρο επιβίωσης στην Καλαμάτα. Μπαίνεις μέσα στη βάρκα, ενεργοποιείς τον ασύρματο που έχεις, μιλάς με τα σωστικά συνεργεία και εκτελείς διαδικασίες μέχρι να έρθει το ελικόπτερο από πάνω” εξήγησε.

Παράλληλα, ο κ. Βαμβακός έκανε γνωστό ότι οι ρουκέτες που είναι στο κάθισμα εκτοξεύουν τον ιπτάμενο προς τα πάνω με περίπου 20 G (επιτάχυνση της βαρύτητας). “Οι αναχαιτίσεις που γίνονται από τα F-16 και τα Μιράζ που έχουμε είναι μέχρι 9 όπου εκεί ο ιπτάμενος πραγματικά υποφέρει. Τα 20 όμως είναι στιγμιαία και ο εγκέφαλος έχει ήδη αποθέματα οξυγόνου” πρόσθεσε.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος