Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Το χρονικό της ανείπωτης τραγωδίας – Η ΕΡΤ στο σημείο που θα μπει στο «μικροσκόπιο»

Ήταν λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Τρίτης, 28 Φεβρουαρίου 2023. Η επιβατική αμαξοστοιχία που πραγματοποιεί το νυχτερινό δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη συγκρούεται μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία που εκτελούσε το αντίθετο δρομολόγιο στην περιοχή των Τεμπών.

Οι 350 επιβάτες, ανάμεσά τους πολλά νέα παιδιά και φοιτητές ξυπνάνε από τον εκκωφαντικό ήχο της πρόσκρουσης. Τα πρώτα βαγόνια τυλίγονται στις φλόγες. Κάποιοι καταφέρνουν να βγουν από τους εκτροχιασμένους συρμούς, κάποιοι άλλοι όχι. Οι στιγμές είναι τραγικές και οι μαρτυρίες σοκάρουν.

Τα τρία πρώτα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, μετατράπηκαν σε μία άμορφη μάζα από σίδερα, με τους νεκρούς ως αυτή την ώρα, να φτάνουν τους 38. Φόβοι ότι ο αριθμός των νεκρών θα αυξηθεί, καθώς ανάμεσα στους τραυματίες υπάρχουν πολλοί οι οποίοι είναι με βαριά τραύματα. Στους 57 οι νοσηλευόμενοι, οι 6 σε ΜΕΘ.

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Το χρονικό της ανείπωτης τραγωδίας – Η ΕΡΤ στο σημείο που θα μπει στο «μικροσκόπιο»

Στο σημείο έσπευσαν από την πρώτη στιγμή πυροσβέστες και ασθενοφόρα, καθώς και ο υπουργός Υγείας. Οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στα νοσοκομεία. Με αίματα ακόμη στο πρόσωπο, οι πρώτοι επιβάτες έφτασαν στη Θεσσαλονίκη, όπου τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες. Η ανησυχία κορυφώθηκε για όσους δεν είχαν νέα από τους δικούς τους ανθρώπους.

Στα πλάνα από drone της ΕΡΤ, φαίνεται πως παρόλο που στο σημείο υπάρχει διπλή γραμμή, τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια.

Το λάθος που οδήγησε στην τραγωδία

Σύμφωνα με πληροφορίες, σημειώθηκε βλάβη σε στύλο της ΔΕΗ στο Παλαιοφάσαρλο και έτσι καθοδηγήθηκε η αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου για την αποφυγή ηλεκτροπληξίας. Επανήλθε στη γραμμή της ανόδου και λίγο μετά τη Λάρισα, στο σημείο 118 Α, καθοδηγήθηκε ξανά στην γραμμή της καθόδου, όπου βρισκόταν η εμπορική αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν.

Ο σταθμάρχης, σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, παραδέχθηκε ότι στο εν λόγω σημείο έκανε λάθος και έβαλε το επιβατικό τρένο σε τροχιά σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία. Όπως αναφέρουν οι ειδικοί πρέπει να έμεινε ανοιχτό το κλειδί – από προγενέστερη μετακίνηση του προαστιακού- με αποτέλεσμα τη μοιραία σύγκρουση.

Σε ζωντανή σύνδεση από το σημείο του δυστυχήματος, ο δημοσιογράφος, Αλέξανδρος Καλαφάτης, αναφέρθηκε στο σημείο που θα μπει στο μικροσκόπιο της έρευνας, καθώς, όπως είπε, σε αυτό υπάρχει μια διακλάδωση και από εκεί που υπάρχουν δυο γραμμές μπορεί με μια αλλαγή στο κλειδί το τρένο να πάει αριστερά και όχι ευθεία. Όπως είπε «εδώ λοιπόν φαίνεται ότι δεν έγινε ποτέ η αλλαγή αυτή που έπρεπε να γίνει, δεν γύρισε δηλαδή ο αρμόδιος το κλειδί, με αποτέλεσμα η επιβατική αμαξοστοιχία να μπει στην ίδια γραμμή με εκείνη που βρισκόταν η εμπορική και να ακολουθήσει η φονική σύγκρουση».

Συνελήφθη ο σταθμάρχης – Αύριο Πέμπτη στον ανακριτή

Έκανα λάθος κι έστειλα το επιβατικό τρένο στην ίδια γραμμή με το εμπορικό που ερχόταν από Κατερίνη, δήλωσε κατά πληροφορίες από αστυνομικές πηγές, ο σταθμάρχης που έχει συλληφθεί για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.

Όπως ανέφερε η δημοσιογράφος, Κάτια Νιάκαρη, υπάρχουν κάποιες πληροφορίες που αναφέρουν, σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ότι φέρεται να έχει υποστηρίξει πως έκανε λάθος και έστειλε το επιβατικό τρένο στην ίδια γραμμή που κατέβαινε το εμπορικό τρένο από την Κατερίνη.

Ο σταθμάρχης της Λάρισας ο οποίος είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες θα προσαχθεί την Πέμπτη 2/3 στον ανακριτή. Επίσης, στον τόπο της τραγωδίας θα γίνει αυτοψία του δυστυχήματος από την Τροχαία της Λάρισας.

Ακόμη, σε βάρος του σταθμάρχη έχει σχηματιστεί δικογραφία για βαρύτατα αδικήματα. Οι κατηγορίες τις οποίες θα αντιμετωπίσει και για τις οποίες θα ασκηθεί σε βάρος του ποινική δίωξη, αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, αδίκημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια. Επίσης, διώξεις θα ασκηθούν για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.

Με εντολή του εισαγγελέα Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλου, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης. Με εντολή επίσης του κ. Δασκαλόπουλου, εισαγγελέας παρίσταται στον τόπο της τραγωδίας ενόψει της σύνταξης αυτοψίας από την Τροχαία της Λάρισας για τα ευρήματα του τραγικού συμβάντος, αυτοψία που θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για την συνολική αξιολόγηση του πολύνεκρου δυστυχήματος.

Παραίτηση Κώστα Αχ. Καραμανλή

Το απόγευμα της Τρίτης (28/2) παραιτήθηκε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, αναφέροντας, μεταξύ άλλων ότι: «Είναι γεγονός ότι παραλάβαμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε κατάσταση που δεν ταιριάζει στον 21ο αιώνα. Σε αυτά τα 3,5 χρόνια, κάναμε κάθε προσπάθεια για να βελτιώσουμε αυτή την πραγματικότητα. Δυστυχώς, οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν ένα τέτοιο δυστύχημα. Κι αυτό είναι πολύ βαρύ για όλους μας και για εμένα προσωπικά. Όταν συμβαίνει κάτι τόσο τραγικό, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε σαν να μην συνέβη. Είμαι λίγα χρόνια στην πολιτική, αλλά θεωρώ απαραίτητο στοιχείο της Δημοκρατίας μας οι πολίτες της χώρας μας να εμπιστεύονται το πολιτικό σύστημα. Αυτό λέγεται πολιτική ευθύνη. Γι’ αυτό το λόγο, δηλώνω την παραίτησή μου από τη θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών».

Αποκλειστικό βίντεο της ΕΡΤ: Η στιγμή της σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη

Ο Βαγγέλης Μητρούσιας, δημοσιογράφος της ΕΡΤ, που βρίσκεται από το πρώτο λεπτό στο σημείο της σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη, εξασφάλισε αποκλειστικό βίντεο που αποκαλύπτει τη στιγμή της σύγκρουσης.

Διαβάστε ακόμα:

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος