«Ακούω τον προβληματισμό των εργαζομένων. Ωστόσο αυτή η απόφαση που πήραμε δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο διαφωνίας, γιατί είναι μια απόφαση η οποία στηρίζεται σε αδιαμφισβήτητα δεδομένα» δήλωσε ο Στέλιος Σακαρέτσιος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών στο ΕΡΤnews Radio 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο την Μαρία Γεωργίου, ερωτηθείς σχετικά με τις αντιδράσεις των εργαζόμενων στην απόφαση του υπουργείου για απόσυρση μέρους του στόλου των τρόλεϊ και αντικατάστασή τους από ηλεκτρικά.
Συγκεκριμένα απάντησε σε ένα προς ένα επιχείρημα των εργαζομένων,όπως τα μετέφερε ο Πρόεδρος του Σωματείου Τεχνικών και Υπαλλήλων ΟΣΥ Θανάσης Καραμητόπουλος, μιλώντας στο ΕΡΤnews Radio 105,8 χθες.
Ως προς τον ισχυρισμό ότι δεν υπάρχει έτοιμος στόλος ηλεκτρικών οχημάτων για να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό και ότι θα γίνει μετακίνηση λεωφορείων από άλλες γραμμές για να αντικατασταθούν τα τρόλεϊ που αποσύρονται, ο κ. Σακαρέτσιος επισήμανε ότι υπάρχει ο στόλος που χρειάζεται.
«Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μια πολύ μεγάλη ανανέωση του στόλου. Μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουν εισέλθει στο δίκτυο της ΟΣΥ 951 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία. Περισσότερα από 800 έχουν ήδη παραληφθεί. Άρα, αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιούμε νέες τεχνολογίες» ανέφερε σχετικά.
Ως προς το ότι δεν προηγήθηκε διάλογος με τους εργαζόμενους σύμφωνα με τους ίδιους, ο κ. Σακαρέτσιος επισήμανε πως αντίθετα, από πλευράς ΟΣΥ έχει γίνει όλη η απαραίτητη προετοιμασία.
«Δεν ισχύει αυτό. Εδώ και μήνες όλο αυτό το σχέδιο είναι στο δημόσιο διάλογο. Πριν παρθεί οποιαδήποτε απόφαση έγινε μία πολύ αναλυτική τεχνικοοικονομική αξιολόγηση από τον ΟΑΣΑ. Εξετάστηκαν σε βάθος τόσο το σύστημα των τρόλεϊ, πόσο κοστίζει, πόσο αποδίδει, πόσο γρήγορο είναι, πόσο αξιόπιστο και για να έχετε την πλήρη εικόνα του, ποια ήταν τα δεδομένα πάνω στα οποία στηρίχτηκε η απόφασή μας, το λειτουργικό κόστος των τρόλεϊ τεκμηριωμένα είναι πάρα πολύ υψηλό.
Να σας δώσω μία εικόνα μόνο για τη συντήρηση των καλωδίων και των υποδομών τους, τα επόμενα χρόνια θα έπρεπε να δαπανηθούν περισσότερα από 20 εκατομμύρια ευρώ. Δεύτερο στοιχείο, τα τρόλεϊ έχουν χαμηλή απόδοση. Η εμπορική τους ταχύτητα είναι μόλις 13 χιλιόμετρα την ώρα, όταν τα λεωφορεία έχουν υψηλότερη ταχύτητα και ξέρετε, αυτό δεν είναι θέμα οδηγών. Είναι θέμα του ίδιου του συστήματος, καθώς τα συγκεκριμένα οχήματα είναι δεσμευμένα στο εναέριο δίκτυο. Και το σημαντικότερο, υπάρχουν πολύ σημαντικά ευρήματα από αυτή την οικονομοτεχνική μελέτη. Το ίδιο συγκοινωνιακό έργο που θα έκαναν τα οχήματα, τα τρόλεϊ, εφόσον με το σχέδιο το οποίο υλοποιούμε και αυτό πλέον θα υπηρετείται με σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα, με το ίδιο κόστος θα αυξηθεί κατά 38%. Με απλά λόγια, περισσότερη συγκοινωνία με πολύ λιγότερα χρήματα. (…)
Υπάρχει μελέτη. Είναι μια μελέτη την οποία την έχουμε εξετάσει πάρα πολύ αναλυτικά. Την εκπόνησε ο ΟΑΣΑ μαζί με την ΟΣΥ. Είναι μια μελέτη 126 σελίδων, έχει όλα τα δεδομένα, αλλά ξέρετε, με απόλυτο σεβασμό στους εργαζόμενους και στους συνδικαλιστές, θέλω να πω ότι όταν η πολιτεία λαμβάνει μια απόφαση η οποία αφορά εκατομμύρια πολίτες και το δημόσιο χρήμα, πρέπει να την λαμβάνουμε με στοιχεία.
Όσον αφορά τους εργαζόμενους εμείς συνεχώς είμαστε μαζί τους σε διάλογο. Έχουμε λύσει πάρα πολλά θέματα. Ήδη και ο υπουργός, ο κύριος Κυρανάκης, την Κυριακή από τον Πειραιά, για άλλη μία φορά καθησύχασε τους εργαζόμενους και θα το κάνω και εγώ από την εκπομπή σας. Κανένας εργαζόμενος οδηγός τρόλεϊ δεν πρόκειται να χάσει τη δουλειά του. Θα υπάρξει μετεκπαίδευση και εκεί που θα οδηγούσε ένα δυσκίνητο όχημα το οποίο ήταν το τρόλεϊ, πλέον θα οδηγεί ένα σύγχρονο ηλεκτρικό λεωφορείο. Δεν υπάρχει κάποιο ζήτημα. Και αντίθετα να πω ότι επειδή γνωρίζουμε τα προβλήματα, τώρα έχουμε προχωρήσει σε ανανέωση του στόλου, το ανέφερα, 951 νέα ηλεκτρικά οχήματα, τώρα ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα το οποίο πρέπει να αντιμετωπίσουμε είναι η στελέχωση γιατί δεν υπάρχουν οδηγοί» είπε χαρακτηριστικά.
Μάλιστα ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία προσλήψεων σημείωσε ο κ. Σακαρέτσιος. Αυτές τις μέρες από το proslipseis.osy.grείναι ανοιχτή μία νέα πρόσκληση για την πρόσληψη 290 νέων οδηγών.
«Σχεδιάζουμε με νομοθετική πρωτοβουλία και αυξήσεις ώστε οι άνθρωποι οι οποίοι είναι πίσω από το τιμόνι και εξυπηρετούν συγκοινωνιακά την Αθήνα, να έχουν και ένα οικονομικό κίνητρο, καλύτερους μισθούς. Και αυτές οι 300 προσλήψεις για να ξέρετε τι σημαίνει στην καθημερινότητά μας, όταν οι προσλήψεις ολοκληρωθούν, σημαίνει 30% λιγότερες χρονοαποστάσεις. Δηλαδή λεωφορεία πιο συχνά στις στάσεις» συμπλήρωσε.
Ως προς το πότε αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η αντικατάσταση των τρόλεϊ από τα ηλεκτρικά λεωφορεία ξεκινώντας από τον Πειραιά, σημείωσε ότι αυτό θα πάρει ένα διάστημα καθώς το δίκτυο και εκεί είναι εκτεταμένο.
«Ξεκινάμε από τον Πειραιά γιατί ξέρετε υπήρχε το εξής παράδοξο, μια ολοκληρωμένη στάση τραμ, η οποία συνδέει το λιμάνι με το τραμ, η οποία δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί λόγω των καλωδίων. Αυτό αλλάζει σε λίγες εβδομάδες, οπότε θα υπάρχει σύνδεση τραμ λιμανιού.
Στη συνέχεια συνεχίζουμε την αποξήλωση του δικτύου στα προβληματικά σημεία της πόλης, στο κέντρο της Αθήνας. Και δεν θα καταργήσουμε το σύνολο του δικτύου, γιατί και αυτό είναι σημαντικό να το πούμε, εκεί που οικονομοτεχνικά βγάζει νόημα, δηλαδή στις μεγάλες ευθείες σε μεγάλες λεωφόρους θα παραμείνει το δίκτυο και θα εκτελούνται δρομολόγια. Και όλος ο στόχος μας είναι, στηριζόμενοι στα δεδομένα να παίρνουμε αποφάσεις οι οποίες αξιοποιούν με τον καλύτερο τρόπο κάθε ευρώ δημοσίου χρήματος που δαπανάται.
Η πρώτη φάση του έργου δηλαδή για τον Πειραιά και την Αθήνα στο πρώτο εξάμηνο του 2026 θα έχει ολοκληρωθεί» είπε καταλήγοντας.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος