«Σε σχέση με πέρυσι ο πληθωρισμός είναι χαμηλά στα τρόφιμα, είναι κοντά στην περιοχή του 2%, οπότε πράγματι είναι λίγο ακριβότερα κατά 2% κατά μέσο όρο» δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος αναφερόμενος στο εκτιμώμενο κόστος για το φετινό Χριστουγεννιάτικο τραπέζι, σε συνέντευξή του στο ΕΡΤnews Radio 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου.
Σε συγκεκριμένες κατηγορίες όπως στο μοσχάρι, έχουμε σημαντικές αυξήσεις, σημείωσε. Ωστόσο, την ίδια ώρα, δεν υπάρχουν αυξήσεις αντίστοιχες στο χοιρινό και στα πουλερικά που είναι τα εδέσματα που προτιμούνται περισσότερο στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι ειδικά στην Ελλάδα, άρα καθώς έχουμε σταθερότητα στις τιμές αυτές, εκεί τα πράγματα είναι αρκετά καλά. «Στο μοσχάρι όμως υπάρχει αυτή η διεθνής πίεση, η οποία δυστυχώς έχει οδηγήσει σε αυξήσεις περίπου 20% σε σχέση με πέρυσι, κάτι που είναι πάρα πολύ υψηλό. Αυτό έχει επίδραση προφανώς και στις προτιμήσεις των καταναλωτών για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Το ίδιο περιμένουμε να δούμε και φέτος» εξήγησε.
«Τώρα σε ό,τι αφορά στα γλυκά, τουλάχιστον με την εικόνα που έχουμε αυτή τη στιγμή γιατί κανείς δεν γνωρίζει τι θα γίνεται στο τέλος του μήνα, είναι καλύτερες οι τιμές ή περίπου οι ίδιες σε σχέση με πέρσι. Δεν έχουμε μεγάλες δηλαδή ουσιαστικές διαφορές και αυτό είναι επίσης πολύ θετικό, γιατί επίσης καταναλώνουμε αρκετά γλυκά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο. Απλώς χρειάζεται να το κάνουμε αυτό με σύνεση. Δηλαδή, παρότι οι τιμές μπορεί να είναι σχετικά καλές η σύνεση πρέπει να επικρατήσει σε αυτή τη στιγμή» συνέχισε ο κ. Αναγνωστόπουλος.
«Στην πραγματικότητα ένα συστατικό μόνο του δεν μπορεί να παίξει ρόλο στην τιμή του μελομακάρονου ή γενικότερα των γλυκών. Συνήθως, οι τιμές των γλυκών που καταναλώνουν οι καταναλωτές έχουν να κάνουν με την προστιθέμενη αξία του γλυκού. Δηλαδή δεν έχει να κάνει μόνο με την πρώτη ύλη. Η πρώτη ύλη είναι ένα μικρό μόνο ποσοστό της δαπάνης. Η πρώτη προστιθέμενη αξία έχει να κάνει με την εργασία, έχει να κάνει με την παρασκευή, με τη γεύση, με την ποιότητα του συγκεκριμένου εδέσματος. Γι’ αυτό το λόγο υπάρχουν και πολύ διαφορετικές τιμές» συμπλήρωσε.
Στα λαχανικά που έχουν εποχική κατανάλωση οι τιμές είναι λίγο πολύ οι ίδιες με αυτές που είχαμε περίπου την ίδια εποχή, ανέφερε ο κ. Αναγνωστόπουλος. Στα φρούτα υπήρξε μία αύξηση το τελευταίο χρονικό διάστημα, σημείωσε. «Ελπίζουμε ότι θα δούμε μείωση τον επόμενο μήνα. Συνήθως είναι εποχική αυτή η διάσταση και για τα φρούτα, επειδή είναι καινούργια την εποχή του Οκτωβρίου. Τώρα θα δούμε τα στοιχεία Νοεμβρίου από τη Eurostat και την Ελληνική Στατιστική Αρχή. Θεωρούμε ότι θα δούμε καλύτερες τιμές, με την έννοια ότι πλέον τα φρούτα εποχής έχουν μπει στην ωριμότητά τους και άρα αυτό σημαίνει ότι έχουμε μεγαλύτερες ποσότητες με την ίδια ζήτηση, άρα συνεπώς λίγο χαμηλότερες τιμές. Σε προϊόντα τα οποία είναι πολύ βασικά όπως ζυμαρικά κτλ., εκεί η εικόνα επίσης είναι πολύ καλή. Στα γαλακτοκομικά υπάρχει μία μικρή αύξηση τιμών τους τελευταίους δύο μήνες. Θα δούμε αν αυτό θα συνεχίσει να υπάρχει και στο υπόλοιπο το επόμενο χρονικό διάστημα. Ελπίζουμε πως όχι».
Ως προς το γεγονός ότι οι παράγοντες της αγοράς κάνουν λόγο για αυξημένες τιμές φέτος στο εορταστικό τραπέζι, ο κ. Αναγνωστόπουλος σχολίασε ότι αυτό ακούγεται κάθε χρόνο, ότι θα είναι πολύ ακριβότερο το χριστουγεννιάτικο τραπέζι σε σχέση με πέρυσι αλλά πολλές φορές αυτό τελικά δεν επιβεβαιώνεται.
«Υπάρχει αυτή η φημολογία. Πολλές φορές και οι έμποροι και οι παράγοντες της αγοράς έχουν κάθε συμφέρον να διαφημίσουν μια αύξηση των τιμών με την έννοια ότι θα ήθελαν και οι ίδιοι να εισπράξουν κάτι περισσότερο, δεδομένου ότι οι άνθρωποι της αγοράς πωλούν αυτά τα προϊόντα, οπότε θα ήμουν πολύ προσεκτικός σε ό, τι αφορά στις εκτιμήσεις.
Επαναλαμβάνω ότι κανείς δεν μπορεί να ξέρει ποιες θα είναι οι τιμές στο τέλος του μήνα. Αυτό που μπορούμε να γνωρίζουμε είναι αυτή η εικόνα που έχουμε σήμερα και με την εικόνα που έχουμε σήμερα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, είναι αυτή η εικόνα η οποία σας παρουσίασα. Δηλαδή, καταλαβαίνω ότι υπάρχει μία φημολογία και ότι πολλές φορές έχει ενδιαφέρον όλη αυτή η φημολογία. Γιατί προφανώς, έχει και ίντριγκα όλη αυτή η ιστορία. Γνωρίζετε ότι δυστυχώς αυτό είναι επίσης ένα φαινόμενο.
Οπότε καλό είναι οι καταναλωτές να είναι ψύχραιμοι, να κάνουν έρευνα αγοράς. Αν δουν πολύ αυξημένες τιμές σε ένα προϊόν, έχει αξία να ψάξουν να βρουν και σε διπλανά καταστήματα να δουν αν όντως αυτή είναι η κατάσταση και σε πολλές περιπτώσεις θα δουν ότι δεν είναι έτσι και ότι μπορούν να βρουν προϊόντα σε πολύ οικονομικές τιμές, σε πολύ καλές ποιότητες αν κάνουν προσεκτική έρευνα αγοράς» είπε καταλήγοντας ο Γ.Γ.Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος