Πολιτικοί «διαξιφισμοί» για τα Τέμπη – Το σχόλιο της κυβέρνησης και η στάση της αντιπολίτευσης

Στα ύψη βρίσκεται το πολιτικό θερμόμετρο για τις συνθήκες που οδήγησαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, μετά και την τοποθέτηση του Κώστα Καραμανλή, στην Επιτροπή Θεσμών

Στα ύψη βρίσκεται το πολιτικό θερμόμετρο για τις συνθήκες που οδήγησαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, μετά και την τοποθέτηση του Κώστα Καραμανλή, στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας με επίκεντρο τα έργα που προέβλεπε η Σύμβαση «717» για την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου. Ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών, υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ότι το μοιραίο βράδυ υπήρχαν πέντε δικλίδες ασφαλείας, οι οποίες αγνοήθηκαν.

Στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι επιτεύχθηκε ο στόχος να δοθούν απαντήσεις με στοιχεία και όχι στο πλαίσιο μιας στείρας αντιπαράθεσης λόγων. Κυβερνητικές πηγές τονίζουν πως έγινε ξεκάθαρο χθες ότι τα επίσημα έγγραφα που παρουσιάστηκαν καταδεικνύουν ότι το έργο που παρέλαβε το 2019 ήταν λειτουργικό κατά 18% ενώ πλέον είναι στο 75%.

Στην ανάγκη να έρθουν όλα στο φως για την τραγωδία στα Τέμπη επιμένει η αξιωματική αντιπολίτευση, η οποία διατηρεί στο κάδρο των μεγάλων ευθυνών για την κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο την κυβέρνηση.

Τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης ζητούν πάντως και νέα συνεδρίαση, για να κληθούν και άλλα πρόσωπα και φορείς σχετικά με την υπόθεση.

Το χρονικό της συνεδρίασης στην Επιτροπή Θεσμών

“Παρών” στον δημόσιο διάλογο και στην διάθεση της Δικαιοσύνης, δήλωσε ο τέως υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος – κατά την διαδικασία της απάντησης των ερωτήσεων των βουλευτών όλων των κομμάτων που ακολούθησε την τοποθέτησή του στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, τη Δευτέρα 20/03 – επανέλαβε κατηγορηματικά ότι υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας και πρωτόκολλα, τα οποία το βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη, καταρρίφθηκαν.

Ο πρώην υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπίρτζης επέμεινε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε παραδώσει ολοκληρωμένο το σύστημα gsmr, χαρακτήρισε δικαιολογημένες τις καθυστερήσεις που υπήρξαν στην υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης καθώς ακολουθήθηκαν όλες οι διαδικασίες που όριζαν οι αρμόδιες ελεγκτικές αρχές και υποστήριξε ότι δεν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης το βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη.

Έγγραφα με τα οποία αποδεικνύεται ότι όλα τα δρομολόγια έγιναν με αυτόματη χάραξη εκείνη την ημέρα της τραγωδίας πριν αναλάβει ο συγκεκριμένος Σταθμάρχης κατέθεσε ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης.

Από την Λάρισα, ο Αλέξης Τσίπρας ανέφερε ότι το κέντρο τηλεδιοίκησης δεν λειτουργεί και πως η κυβέρνηση επιχειρεί με ψέματα να συγκαλύψει τις ευθύνες της. “Στήνει παραστάσεις ο κ. Τσίπρας στη σκιά της τραγωδίας“, ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, σχολιάζοντας την επίσκεψη του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στον υπό κατασκευή σταθμό του κέντρου ελέγχου κυκλοφορίας στη Λάρισα. Όπως είπε, το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργεί κανονικά, όπως λειτούργησε και την μοιραία νύχτα και που δυστυχώς ο σταθμάρχης δεν χρησιμοποίησε.

Η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα υπολειτουργεί από το 2015, απαντάει ο ΟΣΕ στον Αλέξη Τσίπρα. Κα προσθέτει ότι στα μέσα του 2019, με την επανεκκίνηση της Σύμβασης 717 που είχε σταματήσει, ξεκίνησε το σύνολο των εργασιών για την καταρχήν ανάταξη και θέση σε λειτουργία των τοπικών τηλεδιοικήσεων.

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας είχε ζητήσει πειθαρχικές διώξεις για την ασφάλεια στα τρένα, σύμφωνα με τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Χάρη Καστανίδη, ο οποίος επικαλείται έγγραφο της Αρχής Διαφάνειας για τις τεράστιες ευθύνες υπηρεσιακών παραγόντων για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο. Όπως ανεφέρει το έγγραφο στις 4 Οκτωβρίου του 2021 εισάγεται με εμπιστευτικό πρωτόκολλο στο Γραφείο του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών.

Σε υψηλούς τόνους, αναφορικά με τις πολιτικές ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών ήταν και τα τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης. Στο προδιαγεγραμμένο έγκλημα οδήγησε η πολιτική ιδιωτικοποίησης και απελευθέρωσης των σιδηροδρόμων, τονίζει ο Δημήτρης Κουτσούμπας. Δριμεία ήταν και η κριτική από τον Κυριάκο Βελόπουλο και τον Γιάνη Βαρουφάκη.

Σύμφωνα με τον κοινοβουλευτικό συντάκτη της ΕΡΤ, Λάμπρο Παναγιώτου, ο κ. Καραμανλής ερωτήθηκε και για τη δήλωση “δεν παίζουμε την ασφάλεια των τρένων” και απάντησε ότι η δήλωσή του ήταν αποκομμένη. Αφορούσε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου για το τρενάκι του Πηλίου.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον Λ. Παναγιώτου, ο πρόεδρος της Βουλής Κωνσταντίνος Τασούλας τόνισε ότι από τη στιγμή που έχουμε εμπλοκή της Βουλής, τότε θα υπάρξει και συνέχεια. Έτσι, δεν αποκλείεται το θέμα να έρθει στην Ολομέλεια.

Το θέμα αναμένεται να απασχολήσει και τη Διάσκεψη των προέδρων, την ερχόμενη Πέμπτη.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος