Μ. Παπαδόπουλος στην ΕΡΤ: Η Τηλεδιοίκηση θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2023

Την πρώτη του συνέντευξη μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπτη έδωσε στην ΕΡΤ ο Υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, εκφράζοντας δημόσια τα συλλυπητήριά του και την οδύνη του

Την πρώτη του συνέντευξη μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπτη έδωσε στην ΕΡΤ ο Υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, εκφράζοντας δημόσια τα συλλυπητήριά του, την οδύνη του αλλά και την οργή του, όπως είπε.

Την κριτική της κοινωνίας, η οποία είναι σεβαστή και δεκτή, πρέπει να την αντιλαμβανόμαστε ξεχωριστά από την υποκριτική των πολιτικών γιατί αυτό το σενάριο έχει παίξει πολύ τις τελευταίες ημέρες. Εγώ λοιπόν επέλεξα για δύο λόγους να καθυστερήσω να μιλήσω. Ο πρώτος είναι για ήθελα να μιλήσω με σοβαρότητα και τεκμηριωμένα στοιχεία και δεύτερον γιατί έπρεπε να προηγηθεί ο πρώην υπουργός, ο κ. Καραμανλής αλλά και ο κ. Γεραπετρίτης” τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος.

Ήμουν από την πρώτη ώρα εκεί και η κατάσταση που αντιμετώπισα ήταν τραγική και εύχομαι να μην τη ζήσει κανείς. Να βλέπεις τις σορούς να μετακινούνται μπροστά σου, την απίστευτη θυσία του ΕΚΑΒ και των διασωστών. Η κυβέρνηση πήρε θέση και είπε τι είναι αυτό που φταίει. Μίλησε για τις παθογένειες που υπάρχουν, για ένα κράτος με σημαντικά προβλήματα και την ευθύνη που έχουμε τη στιγμή που έγινε το δυστύχημα. Εμείς κυβερνάμε αυτή τη χώρα σήμερα. Άρα η ευθύνη βαραίνει και την κυβέρνηση, αλλά και όλους αυτούς οι οποίοι διαχειρίστηκαν τα τελευταία χρόνια ή θα έλεγα όλα τα χρόνια. Αν μιλήσετε με οποιονδήποτε πολίτη σήμερα, θα σας πει ότι αισθάνεται ότι ο σιδηρόδρομος, το τρένο έχει μείνει πίσω” σχολίασε.

Σημείωσε ότι οι πολίτες αισθάνονται ότι ο σιδηρόδρομος έχει μείνει πίσω, ενώ σημείωσε ότι η Τηλεδιοίκηση θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2023.

Σήμερα στη Λάρισα υπάρχει στο σταθμαρχείο πίνακας, ο οποίος έχει τη δυνατότητα χειρισμού οπτικού ελέγχου και αυτόματης χάραξης. Αυτό λοιπόν αποτελεί ένα υποσύνολο της κεντρικής τηλεδιοίκησης, για την οποία δεν είπαμε ποτέ ότι υπάρχει και λειτουργεί. Γιατί πήγα στη Λάρισα; Στη Λάρισα πήγα γιατί η πρόκληση ήταν πολύ σημαντική και η υποκρισία όταν εμφανίστηκε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε ένα γιαπί, το οποίο είναι γιαπί εδώ και πάρα πολλά χρόνια, γιατί προετοιμάζεται να γίνει το κεντρικό σημείο της τηλεδιοίκησης” τόνισε.

Τηλεδιοίκηση θα υπάρχει στην Αθήνα, στην Τιθορέα, στη Λάρισα και στη Θεσσαλονίκη, όπου έχει ήδη αρχίσει να λειτουργεί. Έχουμε πει ότι η Τηλεδιοίκηση θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2023. Θα υπάρχει στη Λάρισα Κεντρική Τηλεδιοίκηση, δηλαδή θα μπορεί να ελέγχει πολλούς σταθμούς. Στο σταθμαρχείο αυτό που υπάρχει σήμερα είναι “Τοπική Τηλεδιοίκηση”” εξήγησε.

Τη μοιραία νύχτα αν την παρακολουθούσε κάποιος, θα είχε γίνει χάραξη της διαδρομής που δεν έγινε. Αν γινόταν η χάραξη, τότε δεν θα επέτρεπε να πάει στην καθοδική γραμμή. Θα το απαγόρευε και θα πήγαινε στην αναλογική υποχρεωτικά. Βλέπει οπτικά το σημείο που βρίσκεται το τρένο και το διευκρινίζω, για πέντε πεντέμισι χιλιόμετρα μόνον. Δεν βλέπει παραπάνω. Γο αυτό λέμε ότι είναι ένα τοπικό σύστημα. Δεν είναι κεντρικό σύστημα, αφορά μόνο τον σταθμό της Λάρισας” είπε ο κ. Παπαδόπουλος και πρόσθεσε: “Η κεντρική τηλεδιοίκησης θα συντονίζει και θα βλέπει όλα τα σημεία. Αυτό λοιπόν αν λειτουργούσε και αν κάποιος το παρακολουθούσε, θα ήξερε ακριβώς. Θα είχε καταλάβει τα πρώτα λεπτά ποιο λάθος είχε κάνει. Αυτό είναι το ένα κομμάτι λοιπόν“.

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην επανεκκίνηση: “Υπάρχει αίσθημα ασφάλειας; Όχι βέβαια. Πρέπει να πείσουμε τον κόσμο, να δημιουργήσουμε ένα αίσθημα ασφάλειας, να ταξιδεύουμε με τον προαστιακό, με το τρένο, να δουλέψουν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες. Είπαμε ότι θα επανεκκινήσουμε τα τρένα με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια, κάθε μέρα και μέχρι να οργανωθούν τα συστήματα αυτά, θα ολοκληρωθεί η απόλυτη ασφάλεια. Αλλά να μην ξεχνάμε κάτι: οτιδήποτε πιο σύγχρονο υπάρχει σαν σύστημα, πάντα ο ανθρώπινος παράγοντας παίζει σημαντικό ρόλο“.

Αν είχαν τηρηθεί λοιπόν όλα αυτά και στο δυστύχημα, εάν είχαν τηρηθεί οι προϋποθέσεις, να έχει γίνει χάραξη, να υπάρχει οπτικός έλεγχος, δεν θα είχαμε φτάσει στο σημείο σήμερα αυτό, που ο καθένας μας βλέπει τα δικά του παιδιά μέσα στο τρένο. Εγώ έχω παιδιά νεαρά της ηλικίας αυτής. Τα παιδιά μου αισθάνθηκα ότι είναι μέσα στο τρένο και όλοι μας, όλη η ελληνική κοινωνία, αυτό εισέπραξε” δήλωσε επίσης ο κ. Παπαδόπουλος.

Παράλληλα, σημείωσε ότι διασφαλίζοντας την απόλυτη ασφάλεια που θέλουμε να υπάρχει, τα δρομολόγια θα γίνονται με τη μία γραμμή. “Τα συστήματα αυτά τα πρώτα θα παραδοθούν τον Ιούνιο και το Σεπτέμβριο. Θα γίνεται από τη μία γραμμή, από τη μία φορά δηλαδή και το κάνουμε αυτό για να υπάρχει η απόλυτη ασφάλεια σε όλους τους χειρισμούς. Να μου πεις μέχρι τώρα που γινόταν και στις δύο δεν υπήρχε ασφάλεια; Εγώ θεωρώ ότι υπήρχε, αλλά υπήρχε και ανθρώπινο λάθος. Εμείς λοιπόν δεν θέλουμε να ξαναϋπάρξει και είπαμε “ποτέ ξανά” ούτε ανθρώπινο λάθος, αλλά να εκπληρώνονται όλοι οι όροι της ασφάλειας, θα λειτουργήσει έτσι“.



Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος