ΒΟΑΚ Κρήτης: Εργοτάξια από το 2022 για τον “μεγαλύτερο νέο αυτοκινητόδρομο στην Ευρώπη”

«Ανακοινώνουμε με απόλυτη βεβαιότητα το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του πιο σημαντικού έργου για την Κρήτη για τον επόμενο αιώνα», δήλωσε ο Κυριάκος Μητοστάκης δίνοντας το εναρκτήριο λάκτισμα για ένα εμβληματικό έργο υποδομής για την Κρήτη. Από το Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι ο Βόρειος Οδικός Άξονας θα είναι ο μεγαλύτερος νέος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη και ξεκαθάρισε ότι “η χάραξη έχει κλείσει”.

“Χωρίς τον Βόρειο οδικό Άξονα η Κρήτη θα έμενε αναπτυξιακά ακρωτηριασμένη σε σχέση με τα έργα στην υπόλοιπη Ελλάδα, τόνισε ο πρωθυπουργός μιλώντας για “έργο -οδηγό για την Κρήτη και δρόμο προς το μέλλον, με φιλικό για το περιβάλλον αποτύπωμα. Δεν υπάρχει άλλο αντίστοιχο έργο και αποτελεί για μένα αδιαπραγμάτευτη αναπτυξιακή προτεραιότητα», πρόσθεσε.

Στα αποκαλυπτήρια του σχεδίου για τον ΒΟΑΚ, ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε αρχικά την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και συγκεκριμένα τον υπουργό Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη τονίζοντας ότι «εργαστήκατε πολύ σκληρά, ξεπερνώντας μεγάλα εμπόδια».

Αναφερόμενος σε προσωπική του εμπειρία από τον ΒΟΑΚ ο πρωθυπουργός είπε:

«Πήρα το δίπλωμά μου το 1986. Σήμερα, 35 χρόνια μετά, ένα μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ παραμένει ακριβώς το ίδιο. Σαν αυτό που συνάντησα σα νέος οδηγός στα αμέσα της δεκαετίας του ‘80. Η υπόλοιπη χώρα απέκτησε, κυρίως λόγω αυτής της παράταξης, ένα σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Η Κρήτη όμως έμεινε πίσω. Προεκλογικά σάς είπα ότι αναλαμβάνω προσωπικά τη δέσμευση να ολοκληρώσω τον ΒΟΑΚ».

Στη συνέχεια επεσήμανε:

«Τον ΒΟΑΚ τον προχωράμε και για έναν άλλο πιο προσωπικό και ανθρώπινο λόγο. Για τους συντοπίτες μας που θρήνησαν θύματα. Και είναι πάρα πολλά αυτά. Και μαζί με τον Λευτέρη Αυγενάκη είχαμε ανακοινώσει, όταν ήμασταν στην αντιπολίτευση, ένα πολύ αναλυτικό σχέδιο για τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων με ιδιαίτερη έμφαση στην Κρήτη. Ξέρω ως γονιός την αγωνία που έχουμε, κάθε φορά που τα παιδιά μας παίρνουν το αυτοκίνητο στην Κρήτη να γνωρίζουμε ότι θα επιστρέψουν ασφαλή στο σπίτι».

Ο κ. Μητσοτάκης μνημόνευσε τον πατέρα του Κωνσταντίνο που είχε όπως είπε το ίδιο όραμα για να προσθέσει: “Στο πρόσωπό του τιμούμε όλους όσους έβαλαν ένα λιθαράκι στην ιστορική πορεία της Κρήτης. Είμαι εδώ για να ξαναπώ ό,τι και προεκλογικά, ότι η Κρήτη θα αποκτήσει τον δρόμο που της αξίζει”, πρόσθεσε.

Προηγήθηκε ενημερωτικό βίντεο για το μέγεθος της εργασίας που έχει γίνει, με ενδεικτικό συμπέρασμα ότι “όσα έγιναν για τον ΒΟΑΚ μέσα σε λιγότερο από 22 μήνες, χρειάστηκαν για το έργο Κόρινθος-Πάτρα 6 ολόκληρα χρόνια”.

“Να αξιοποιηθούν οι ευκαιρίες μετά το τέλος της πανδημίας”

«Ανοίγεται μετά τον κορονοϊό ένας νέος μεγάλος αναπτυξιακός κύκλος για ολόκληρη τη χώρα και για την Κρήτη”, πρόσθεσε ο πρωθυπουργός και απηύθυνε κάλεσμα με σύνθημα: “εμβολιαστείτε, προετοιμαστείτε, υποδεχτείτε”.

Πέρα από τον ΒΟΑΚ, ο πρωθυπουργός δεσμεύτηκε ότι «και το αεροδρόμιο στο Καστέλι θα γίνει πραγματικότητα», όπως και μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση, τα αντιπλημμυρικά, αρδευτικά έργα, το νέο ΕΣΠΑ. «Το νέο ΕΣΠΑ νομίζω έχει 8,2 δισ. για τις περιφέρειες συνολικά. Και ελπίζουμε ότι θα είμαστε απότις πρώτες χώρες που θα το ολοκληρώσουν» υπενθύμισε.

Το σχέδιο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) – Τι περιλαμβάνει το έργο (video)

Κ. Καραμανλής: «Τέλη του ‘22 θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής είπε ότι ο νέος ΒΟΑΚ «θα ενώνει το νησί από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία. Με συνολικό μήκος σχεδόν 300 χιλιόμετρα και προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Είναι το μεγαλύτερο έργο που χρηματοδοτεί η ΕΕ αυτή τη στιγμή».

Ο υπουργός τόνισε ότι ήταν «προσωπικό στοίχημα του Κυριάκου Μητσοτάκη, γιατί η Κρήτη είναι ο τόπος καταγωγής του, καταγωγής του πατέρα του, του αείμνηστου Κυριάκου Μητσοτάκη. Όλοι γνωρίζουμε την ευαισθησία του του σε ζητήματα οδική ασφάλειας, και τη βούλησή του να μπει ξανά η πατρίδα μας στον δρόμο της ανάπτυξης. Ο ΒΟΑΚ εξυπηρετεί τους δυο αυτούς σκοπούς».

Ο Κώστας Καραμανλής στη συνέχεια ανέφερε ότι στο υπουργείο «το έργο που σας παρουσιάζουμε εδώ ξεκινά ουσιαστικά από το μηδέν. Η απόσταση που διανύσαμε σε 22 μήνες είναι τεράστια. Το πρώτο ζήτημα που λύσαμε είναι η χρηματοδότηση. Πολλοί ρωτούν γιατί δεν είχε προχωρήσει το έργο μέχρι σήμερα. Δεν υπήρχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση συνολικά. Εξετάσαμε όλα τα εναλλακτικά σενάρια και καταλήξαμε σε ένα ολοκληρωμένο χρηματοδοτικό εργαλείο. Για πρώτη φορά έχουμε εξασφαλίσει τους πόρους για το έργο αυτό. Αξιοποιούμε την ευκαιρία του Ταμείου Ανάκαμψης. Αξιοποιούμε όμως και πόρους από το ΕΣΠΑ».

Αρχές 2024 θα έχουμε ανοίξει όλα τα μέτωπα του έργου, σύμφωνα με τον κ. Καραμνλή ο οποίος μίλησε για έργο “που ήταν σχεδόν στη σφαίρα του απραγματοποίητου και σήμερα γίνεται πραγματικότητα”.

«Οποιος μέχρι σήμερα έλεγε ότι μπορεί να ολοκληρωθεί αυτό το έργο χωρίς να μπουν διόδια ή αγνοούσε την πραγματικότητα είτε έλεγε συνειδητά ψέμματα. Και όποιος ισχυριζόταν ότι θα έμπαιναν διόδια μόνο για επισκέπτες και τουρίστες κορόιδευε τον κόσμο. Αυτή όμως δεν είναι η πολιτική του Κυριάκου Μητσοτάκη και η πολιτική που αξίζουν οι πολίτες το 2021. Δεν λαϊκίζουμε, λέμε την αλήθεια. Δίνουμε ρεαλιστικές λύσεις», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών.

Γιώργος Καραγιάννης: Τα τεχνικά στοιχεία

Ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης περιέγραψεότι μόνο για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο το έργο περιλαμβάνει: 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης με συνολικό πλάτος 21,5 μέτρα και κεντρική νησίδα. 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 34 χιλιομέτρων, 10,80 χιλιόμετρα νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων ανισόπεδων κόμβων στις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

Ο νέος ΒΟΑΚ που θα συνδέει την Δυτική με την Ανατολική Κρήτη, θα έχει σε όλο το μήκος του προστατευτικό διαχωριστικό ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας, φωτισμό και με την ολοκλήρωση του θα αναβαθμίσει το επίπεδο ασφάλειας και μεταφορών στο νησί.

Για την υλοποίηση του θα χρησιμοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, ενώ ποσό 427 εκατομμυρίων ευρώ θα διατεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ