Κεφαλογιάννης: Τα πρώτα υδροπλάνα ίσως και μέσα στο καλοκαίρι

Την εκτίμηση ότι η Ελλάδα «μπορεί να κερδίσει το στοίχημα» και από φέτος το καλοκαίρι «να δούμε τα πρώτα υδροπλάνα», εξέφρασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, μιλώντας νωρίτερα σήμερα στη συζήτηση του νομοσχεδίου για τα υδατοδρόμια, στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. Η επεξεργασία του νομοσχεδίου ολοκληρώθηκε στην επιτροπή, σήμερα Τρίτη, και αναμένεται να εισαχθεί για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια την προσεχή Πέμπτη. Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε η ΝΔ. Για την Ολομέλεια επιφυλάχθηκαν ο ΣΥΡΙΖΑ και η Ελληνική Λύση. «Κατά» του νομοσχεδίου τάχθηκε το ΚΚΕ και το ΜέΡΑ25.

«Μπορούμε να κερδίσουμε το στοίχημα άμεσα, ακόμα και το φετινό καλοκαίρι να δούμε υδροπλάνα στα νησιά μας και κυρίως εκεί που είναι πιο ώριμες οι συνθήκες, όπως, για παράδειγμα, στο Ιόνιο που αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρία αδειοδοτημένα υδατοδρόμια, δηλαδή σε Παξούς, Κέρκυρα και Πάτρα και ήδη υπάρχει ενδιαφέρον», είπε ο Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Ο υφυπουργός αναφέρθηκε στα προβλήματα του υφιστάμενου πλαισίου για τα υδατοδρόμια. «Το υφιστάμενο καθεστώς ήταν στην πράξη δυσλειτουργικό. Για την άδεια ίδρυσης απαιτούνταν 42 διοικητικές πράξεις. Αντιλαμβάνεστε το πόσο δύσκολο, δυσλειτουργικό και γραφειοκρατικό ήταν το προηγούμενο σύστημα», σχολίασε.

Προσέθεσε, επίσης, ότι όσες εκκρεμείς αιτήσεις δεν έχουν προχωρήσει «τώρα θα ξεμπλοκαριστούν», γιατί το νομοσχέδιο περιλαμβάνει μεταβατικές διατάξεις ώστε να μην χρειαστεί να ξεκινήσει από την αρχή η όλη διαδικασία.

Βασική αρχή του νομοσχεδίου είναι η στήριξη της επιχειρηματικότητας, ανέφερε ο εισηγητής της ΝΔ Στράτος Σιμόπουλος, επισημαίνοντας ότι πλέον δίνεται η δυνατότητα και σε ιδιώτες να λειτουργούν υδατοδρόμια. «Καθορίζεται απολύτως η διαδικασία της αδειοδότησης και οι προϋποθέσεις ώστε να βγουν οι άδειες.

Δίνεται η δυνατότητα να δημιουργηθεί ένα δίκτυο μεταφορικό, μέσα από τα υδατοδρόμια, και σε απομακρυσμένες περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος και σε απομακρυσμένα νησιά.

Στις διατάξεις για τις κατεδαφίσεις στο Ελληνικό, αναφέρθηκε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Πέτη Πέρκα, κάνοντας λόγο για κίνηση επικοινωνιακού χαρακτήρα. «Είναι μια κίνηση καθαρά επικοινωνιακή, για να πούμε ότι μπήκαν μπουλντόζες στο Ελληνικό», σχολίασε η βουλευτής.

Σε θετική κατεύθυνση κινείται το νομοσχέδιο, όπως είπε ο ειδικός αγορητής του Κινήματος Αλλαγής Χρήστος Γκόκας. «Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για να μην πετύχει ένα τέτοιο εγχείρημα, είναι πάντα η γραφειοκρατία, χωρίς να είναι και ο μοναδικός», επισήμανε ο κ. Γκόκας.

Σε σχέση με την ανάθεση αστικών δρομολογίων από τους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, ο βουλευτής καταλόγισε ευθύνες στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για τις ελλείψεις στη Θεσσαλονίκη. «Για μας είναι αυτονόητος ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών και θα πρέπει να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο», είπε ο βουλευτής.

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου επανέλαβε τη θέση του κόμματος για τη δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα μεταφορών με κεντρικό σχεδιασμό, με βάση τις ανάγκες μετακίνησης και όχι με κριτήριο την κερδοφορία των κοινοπραξιών και επιχειρηματικών ομίλων.

Παρατηρήσεις επί των άρθρων διατύπωσε ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Βασίλης Βιλιάρδος. «Υπάρχουν σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των αεροδρομίων. Ειδικά, αν υπάρξουν υδατοδρόμια που δεν θα τα ελέγχει κάποιος υπάλληλος είτε για διακίνηση ναρκωτικών ή όπλων είτε για παράνομες διακινήσεις ατόμων.

«Με το νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση, δεν χτίζει θεσμούς. Κάνει απορρύθμιση», ανέφερε ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ25 Κρίτων Αρσένης που κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει για τα υδατοδρόμια αν θα υπάρξει κάποιος χωροταξικός σχεδιασμός και έλεγχος ή αν τη χωροταξία θα την κάνουν οι ιδιώτες με βάση το οικονομικό τους συμφέρον.

Πηγή:ΕΡΤ με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος