Πιερρακάκης για μη κρατικά ΑΕΙ: Τον Σεπτέμβριο του 2025 οι αιτήσεις – «Ο νόμος είναι νόμος, δεν πρέπει να ζημιωθούν οι φοιτητές»

Το νομοσχέδιο με τίτλο «Ενίσχυση Δημοσίου Πανεπιστημίου– Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίιων» παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, την ώρα που οι φοιτητικές αντιδράσεις συνεχίζονται καθώς περίπου 150 σχολές βρίσκονται υπο κατάληψη.

Η ίδρυσή τους θα γίνει κατόπιν έγκρισης από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και τη γνώμη του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Επίσης οι τίτλοι σπουδών θα σφραγίζονται από το υπουργείο Παιδείας και δεν θα χρειάζεται αναγνώριση από το ΔΟΑΤΑΠ.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο υπουργός Παιδείας, οι υποψήφιοι μέσα από τις εξετάσεις των Πανελλαδικών θα μπαίνουν και στα μη κρατικά πανεπιστήμια, πιάνοντας την ελάχιστη βάση εισαγωγής του πεδίου και όχι του τμήματος.

Για τη λειτουργία τους απαιτούνται εγγυητικές επιστολές 500.000 και τουλάχιστον τρεις σχολές με εξαίρεση των 20 κορυφαίων πανεπιστημίων του πλανήτη. Ο υπουργός δήλωσε ότι κάποια από αυτά τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου θα μπορούν να ιδρύσουν εάν το θέλουν μόνο μια σχολή και όχι τρεις όπως θα ισχύσει για τα υπόλοιπα.

Όπως τόνισε ο κ. Πιερρακάκης, τα μη κρατικά πανεπιστήμια θα αρχίσουν να δέχονται αιτήσεις φοιτητών από το Σεπτέμβριο του 2025, ενώ σημείωσε ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με γνωστά ξένα πανεπιστήμια τα οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.

Με αυστηρά κριτήρια θα προχωρήσουμε στην ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων, όπως αρμόζει στη χώρα. Η συνταγματική λογική λέει ότι η χώρα δύναται να προβεί στην ίδρυση μη κρατικών ΑΕΙ” τόνισε.

Ο υπουργός δήλωσε ότι θα αυτονομηθεί το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και θα αποκτήσει σύστημα διακυβέρνησης όπως και όλα τα υπόλοιπα δημόσια πανεπιστήμια. Επίσης τόνισε ότι θα υπάρχουν κοινά μεταπτυχιακά των δημοσίων πανεπιστημίων με ξένα πανεπιστήμια.

Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι χαιρετίζει την ομόφωνη απόφαση στη Συνόδου των Πρυτάνεων για ψηφιακή εξεταστική, ενώ ανέφερε ότι ο νόμος είναι νόμος: “Κάντε όση κριτική θέλετε, άλλα να μην ζημιωθούν οι φοιτητές από αυτό” είπε. Ανέφερε ότι θα υπάρχουν αυστηρά κριτήρια της ΕΘΑΑΕ για ίδρυση των μη κρατικών πανεπιστημίων, τα οποία θα ισχύουν και για ίδρυση νέου τμήματος από ΑΕΙ.

Σχολιάζοντας τα δημοσιεύματα για το εθνικό απολυτήριο ο κ. Πιερρακάκης απάντησε ότι δεν είναι ώρα για να ανοίξει αυτή η συζήτηση: «Είναι στις προθέσεις μας, αλλά όχι τώρα».

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει 200 άρθρα στα οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται οι ρυθμίσεις για:

  • τα μη κερδοσκοπικά μη κρατικα πανεπιστήμια
  • τη θεσμική και οικονομική αναβάθμιση των κρατικών πανεπιστημίων
  • την ακαδημαϊκή αναδιάρθρωση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης
  • την πλήρη διοικητική αυτονομία του Ελληνικού Δημοσίου Πανεπιστημίου

Τα δημόσια πανεπιστήμια, με το νομοσχέδιο που θα τεθεί σήμερα σε δημόσια διαβούλευση:

  • Αποκτούν μεγαλύτερη ευελιξία ως προς την ίδρυση, συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων με τη σύμφωνη γνώμη της Ανεξάρτητης Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης.
  • Δημιουργείται μηχανισμός χρηματοδότησης καινοτόμων ιδεών.
  • Απαλλάσσεται η δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση από τη γραφειοκρατία.
  • Αναβαθμίζεται το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης με ίδρυση νέων τμημάτων και νέα προγράμματα σπουδών.

Ο κ. Πιερρακάκης ρωτήθηκε και για τις αντιδράσεις που υπάρχουν από πανεπιστημιακούς για τις εξετάσεις με ψηφιακά μέσα αλλά και για τις καταλήψεις. «Σέβομαι το διάλογο, αλλά οι καταλήψεις η βία και οι καταστροφές υπονομεύουν τα ΑΕΙ» είπε, ενώ πρόσθεσε:

«Ο νόμος είναι νόμος, δεν πρέπει να ζημιωθούν οι φοιτητές».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος