Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου παρακολούθησε απόψε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τη συναυλία της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ, με σολίστ τη βιολονίστα Αλιόνα Μπαέβα υπό τη διεύθυνση της αρχιμουσικού Ζωής Τσόκανου.
Το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε Ρε μείζονα αρ. έργου 61, γράφτηκε από τον Λούντβιχ βαν Μπετόβεν στα τέλη του 1806, κατόπιν παραγγελίας του εξαίρετου βιολονίστα Φραντς Κλέμεντ, αλλά η πρώτη υποδοχή του από το κοινό ήταν μάλλον ψυχρή. Το έργο θα παραμείνει στην αφάνεια μέχρι τις 27 Μαΐου 1844, όταν θα το ερμηνεύσει στο ντεμπούτο του στο Λονδίνο , ο δωδεκάχρονος τότε Γιόζεφ Γιόαχιμ, υπό τη διεύθυνση του Φέλιξ Μέντελσον. Οι μετέπειτα διαδοχικές εκτελέσεις του από τον κορυφαίο αυτόν βιολονίστα συνέτειναν στην καθιέρωση του έργου στο ρεπερτόριο του βιολιού.
Το πρόγραμμα της συναυλίας ξεκίνησε με το Adagio για φλάουτο, ορχήστρα εγχόρδων και κρουστά του Μίκη Θεοδωράκη, ένα έργο αφιερωμένο στα θύματα του πολέμου της Βοσνίας, το οποίο ο συνθέτης έγραψε το 1993. Σολίστ στο φλάουτο, η Μελίνα Μακρή, κορυφαία Α’ της ΕΣΟ.
Ακολούθησε ένα από τα πιο αγαπητά στο κοινό έργα του Μωρίς Ραβέλ, Η Μάνα μου η Χήνα (Ma Mère l’ Oye), που γνώρισε πολλές μεταμορφώσεις. Η εκδοχή για ορχήστρα είναι αυτή που ακούγεται συχνότερα στις μέρες μας. Πρόκειται για μια τρυφερή και βελούδινη σύνθεση, την οποία εμπνεύστηκε ο Ραβέλ, από μία συλλογή παραμυθιών του Σαρλ Περρώ που κυκλοφόρησαν το 1697.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος