Γεραπετρίτης για Τέμπη: Μετά το Πάσχα το πόρισμα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα

Για τις εξελίξεις στα έργα για την ολοκλήρωση των συστημάτων στο σιδηροδρομικό δίκτυο συναντήθηκε νωρίτερα σήμερα (7/4) ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης με δημοσιογράφους στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως είπε, μετά το Πάσχα θα έχει ολοκληρωθεί το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Η εγκατάσταση πλήρους τηλεδιοίκησης από την Λάρισα και πάνω θα είναι έτοιμη και λειτουργική έως τέλος Ιουνίου είπε ο κ. Γεραπετρίτης και από τη Λάρισα και κάτω θα είναι έτοιμη τέλος Σεπτεμβρίου.

Εκτίμηση λοιπόν είναι πως από τον Οκτώβριο θα λειτουργεί όλη τη διοίκηση και τα κέντρα ελέγχου τα οποία θα είναι τέσσερα πλέον μαζί με της Λάρισας και θα έχουν υπερτοπικό χαρακτήρα μαζί με της Κορίνθου, του Μενιδίου και της Θεσσαλονίκης, καλύπτοντας συνολικά όλο το δίκτυο.

Τα υπόλοιπα έργα ανάταξης του δικτύου προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς, δηλαδή φωτοσήμανση από κοινού με την τηλεδιοίκησης και το ETCS, τα οποία είναι συστήματα αλληλένδετα μεταξύ τους. Άμεσα αναμένεται να ολοκληρωθούν και οι παρεμβάσεις στη γραμμή Αθήνα – Κιάτο. Σήμερα ξεκίνησαν και τα δρομολόγια μέχρι τη Μαγούλα και μέχρι το Πάσχα αναμένεται να ξεκινήσουν και τα δρομολόγια μέχρι το Κιάτο και κατ επέκταση και η γραμμή έως το Αίγιο.

Την επόμενη εβδομάδα θα υπογραφεί, σύμφωνα με τον κύριο Γεραπετρίτη ένα μνημόνιο συνεργασίας με τους γαλλικούς σιδηροδρόμους σε επίπεδο οργανωτικό και λειτουργικό με τον ΟΣΕ, δηλαδή θα αφορά σε θέματα προσωπικού, εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης αλλά και σε θέματα διαρθρωτικών παρεμβάσεων. Παράλληλα να πούμε τρέχουν οι διαδικασίες για την πρόσληψη 450 και πλέον εργαζομένων καλύπτοντας και με φύλλα και στα αυτόματα συστήματα ισόπεδων διαβάσεων αλλά και νευραλγικές θέσεις στο δίκτυο όπως σε εργαζόμενους του ΟΣΕ όπως σταθμάρχες και κλειδί.

Ανέφερε επίσης ότι το υπουργείο έχει ζητήσει από την Hellenic Train μειωμένο εισιτήριο κατά 50% στο Intercity, στο βασικό τμήμα του Αθήνα – Θεσσαλονίκη στους φοιτητές και τους νέους κάτω των 25 ετών και δεν αποκλείεται, εφόσον αποφασιστεί, να επεκταθεί το πρόγραμμα και στον προαστιακό.

Τι είδαν οι πραγματογνώμονες

Η πρώτη έρευνα των ειδικών έχει διαπιστώσει σοβαρές παραλείψεις πέραν των ανθρώπινων λαθών, παραλείψεις στις ραδιοεπικοινωνίες αλλά και στα αυτόματα συστήματα ασφαλείας.

Ένα πολύ μεγάλο ερώτημα που προκαλεί εντύπωση, το οποίο διερευνά η πενταμελής ανεξάρτητη επιτροπή είναι η αιτία της φωτιάς που ξέσπασε στο μοιραίο σημείο της σύγκρουσης των δύο τρένων, κάτι που όπως αναφέρει ο ρεπόρτερ της ΕΡΤ που παρακολουθεί τη συνέντευξη «νωρίτερα ένα από τα μέλη της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων μας έλεγε πως ξέσπασε όχι αμέσως όπως θα περίμενε κανείς, αλλά περισσότερο από είκοσι λεπτά μετά. Κάτι που σίγουρα προκαλεί εντύπωση»

Επιπλέον «εντύπωση προκαλεί και το γεγονός ότι οι τρεις μηχανές δύο στην εμπορευματική και μία την επιβατική, δεν είχαν ζημιές ανάλογα με την πυρκαγιά και τη σφοδρότητα της σύγκρουσης».

Είναι απαραίτητο να διευκρινιστεί ότι αυτά είναι τα πρώτα συμπεράσματα και όχι τα τελικά. Όπως είπαν οι ειδικοί πραγματογνώμονες έχουν γίνει ήδη αυτοψίες τόσο στον τόπο του δυστυχήματος όσο και στα συντρίμμια στον τόπο που φυλάσσεται σήμερα. Θα ακολουθήσουν και άλλες. Αναμένονται και αποτελέσματα εργαστηριακών ελέγχων.

Η Επιτροπή θα παρακολουθεί την εξέλιξη της έρευνας του εφέτη ανακριτή και μετά από αρκετό καιρό θα υποβάλει τις δικές της παρατηρήσεις.

Ρεπορτάζ: Ρεγγίνα Σαβούρδου, Νίκος Κοντορούσης

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος