ΕΠΤΑ: Αντιπαράθεση ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ για την «Ελπίδα» και την ταλαιπωρία των πολιτών

Τις θέσεις τους για τα όσα βίωσαν οι πολίτες κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίδα» κατέθεσαν στην εκπομπή «ΕΠΤΑ» ο βουλευτής Σερρών της Ν.Δ., Τάσος Χατζηβασιλείου και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και αντιπρόεδρος της Βουλής, Δημήτρης Βίτσας. Αναφερόμενος στις ευθύνες της Αττικής Οδού για την ταλαιπωρία των πολιτών, ο κ. Χατζηβασιλείου ανέφερε ότι «ο πρωθυπουργός πήρε την ορθή πρωτοβουλία να ζητήσει από την Αττική οδό να έρθει η ίδια προ των ευθυνών της. Ένας αυτοκινητόδρομος με ιδιώτη παραχωρησιούχο έχει την υποχρέωση να διατηρεί ανοιχτό το οδόστρωμα και αυτό είναι κάτι παγκοσμίως γνωστό, δε συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα. Άρα λοιπόν η Αττική Οδός οφείλει να πληρώσει το συμφωνηθέν ποσό των 2.000 ευρώ ανά εγκλωβισμένο όχημα και μάλιστα όπως γνωρίζετε η κυβέρνηση ζήτησε αυτό να υλοποιηθεί χωρίς καθυστέρηση στο αμέσως επόμενο διάστημα. Επομένως περιμένουμε συγκεκριμένα στοιχεία από τον διαχειριστή του δρόμου. Το ίδιο έγινε και με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όπως σας είπα πριν υπήρχαν αμαξοστοιχίες στον άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης, οι οποίες ακινητοποιήθηκαν και με πίεση και με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποδέχθηκε να καταβάλλει την αποζημίωση των χιλίων ευρώ ανά επιβάτη που ταλαιπωρήθηκε στη σιδηροδρομική γραμμή. Αυτά δεν έχουν συμβεί στο παρελθόν είναι η αλήθεια είναι πολύ σημαντικές κινήσεις. Θα μου πείτε ενδεχομένως δεν φτάνουν άλλα στην παρούσα φάση και συμβολικά και πραγματικά έχουν μία σημασία, την οποία δεν μπορεί να υποβαθμίσει κανείς μας».

 Σε σχέση με τον ρόλο των δήμων στην αντιμετώπιση του φαινομένου αλλά και τη σχετική ανακοίνωση της Αττικής Οδού, ο κ. Χατζηβασιλείου τόνισε ότι «το Υπουργείο Εσωτερικών ποτέ δεν σταμάτησε να ενισχύει τους δήμους, σε κάθε δύσκολη περίσταση, το έχετε δει αλλωστε με τη χρηματοδότηση τις οποίες  πάντοτε δίνονται στην τοπική αυτοδιοίκηση. Αυτό έκανε θα συνεχίσει να κάνει τόσο ώστε να έχουνε όλοι οι δήμοι της χώρας  τα μέσα και τα απαραίτητα στελέχη για να μπορέσω να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες. Σε ό,τι αφορά την Αττική οδό που είναι και το πιο τελευταίο ερώτημα.  Πράγματι είδα και εγώ την ανακοίνωση της εταιρείας έχω συνομιλήσει με τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης, τον κύριο Στυλιανίδη και θα σας παραπέμψω στην δική του λεπτομερή δήλωση και ανακοίνωση ότι ουδέποτε ετέθη θέμα προληπτικής διακοπής λειτουργίας στην Αττική Οδό κατά το Σαββατοκύριακο όταν και γινόντουσαν οι συσκέψεις προετοιμασίας και συντονισμού για το καιρικό φαινόμενο που θα ερχόταν. Είχε διαβεβαιώσει το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης ότι διαθέτει 35 αποχιονιστικά μηχανήματα. Για να τα πούμε πιο απλά, περίπου ένα μηχάνημα για κάθε 2 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομο. Ένας σημαντικός αριθμός μηχανημάτων, τα οποία τελικώς δεν τα είδαμε να βγαίνουν. Από τις πληροφορίες που είδαν το φως, καθυστέρησαν να βγουν και τα εκχιονιστικά». Ο κ. Χατζηβασιλείου είπε ακόμη ότι «δεν υπάρχουν στελέχη της κυβέρνησης που να σας πουν ότι όλα καλώς έγιναν ή ότι έψαχνα να βρω τι λάθη είχαν γίνει και δεν βρήκα κανένα. Ούτε θα δείτε στελέχη της κυβέρνησης Μητσοτάκη να σκηνοθετούν βραδινές συσκέψεις για το θεαθήναι μετά από ανείπωτες τραγωδίες. Αυτό το λέω γιατί έχει σημασία να αναδειχθεί και η διαφορά μας με τον ΣΥΡΙΖΑ στον τρόπο αντιμετώπισης των κρίσεων».

 Από την πλευρά του ο κ. Βίτσας υποστήριξε ότι «προετοιμάσαμε και ολοκληρώσαμε το 2019 μία πρόταση νόμου, ένα νομοσχέδιο δηλαδή που αφορά στην Πολιτική Προστασία και η Νέα Δημοκρατία πήρε αυτή την πρόταση νόμου την ξεχαρβάλωσε και την έφερε στη Βουλή τα αποτελέσματα αυτού του πράγματος φανήκανε πριν λίγες μέρες, αλλά όχι μόνο πριν λίγες μέρες. Είχαμε τις πυρκαγιές, είχαμε τις πλημμύρες, είχαμε τώρα τα χόνια είχαμε και όλα συνέβησαν μέσα σε μία υγειονομική πανδημία. Σε ποιο επίπεδο έχει επιτύχει η κυβέρνηση;»

Για τις ευθύνες της Αττικής Οδού και το τι προηγήθηκε ο κ. Βίτσας ανέφεε ότι «έχουμε το παράδοξο υπουργοί να κάνουν σύσκεψη με την Αττική οδό, να το μαθαίνουμε από δημοσιογράφους, μετά τη σύσκεψη να έχουν κρατηθεί πρακτικά, να ζητάμε να έρθουν τα πρακτικά στη Βουλή και τα πρακτικά να μην έρχονται. Ο κύριος υπεύθυνος της μετεωρολογικής υπηρεσίας διαβεβαιώνει τους πάντες ότι εγκαίρως είχε προειδοποιηθεί η κυβέρνηση για το επίπεδο της κακοκαιρίας, όχι την τελευταία στιγμή, μαθαίνουμε ότι δεν είχε παρθεί κανένα μέτρο και κανένας δεν έκανε έλεγχο όχι μόνο στην Αττική οδό αλλά και στην Κατεχάκη και Μεσογείων και στη Μαραθώνος. Δηλαδή αν θέλετε υπάρχει ένα μπαλάκι ευθυνών που το παίρνει η κυβέρνηση το ρίχνει στην Αττική Οδό, το παίρνει η Αττική Οδός το ρίχνει στον περιφερειάρχη, το παίρνει ο περιφερειάρχης το ρίχνει στην Πολιτική Προστασία και στο τέλος ποιος την πληρώνει; Η κοινωνία».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος