Δόμνα Μιχαηλίδου: Μειωση κατα 40% οι αναφορές στο Συνήγορο του Πολίτη του για τον e-ΕΦΚΑ – Νέος υποδιοικητής ο Κ. Μεγαρίτης

Σύνοψη
  • «Στόχος μας» κατέληξε η Δόμνα Μιχαηλίδου «είναι οι πολίτες να εξυπηρετούνται πιο γρήγορα και ακόμη πιο αποτελεσματικά
  • Η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, τόνισε επίσης πως η ψηφιοποίηση του e-ΕΦΚΑ που συμβάλλει καθοριστικά, στην άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών, στην ασφάλεια των διαδικασιών, την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την παρακολούθηση του διοικητικού έργου

«Από ουραγός στην εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας, στον χρόνο ανταπόκρισης στα αιτήματα τους και στην επίλυση αυτών, ο e-ΕΦΚΑ έχει γίνει πρότυπο. Και αυτό δεν το λέμε εμείς, το μαρτυρούν τα επίσημα στοιχεία του Συνηγόρου του Πολίτη. Οι βάσιμες αναφορές για ζητήματα κοινωνικής ασφάλισης, σύμφωνα με τις ετήσιες εκθέσεις του Συνηγόρου, μειώθηκαν πέρυσι 40% σε σχέση με το 2022.

Ο αριθμός των εκκρεμών κύριων συντάξεων από 1 εκατ. που ήταν προ διετίας έχει υποχωρήσει σήμερα κάτω από τις 23.000 και βαίνει μειούμενος. Την ίδια το τηλεφωνικό κέντρο 1555, για την εξυπηρέτηση των πολιτών σχετικά με τα ασφαλιστικά, εργασιακά και κοινωνικά θέματα, που δέχθηκε, μόνο το τελευταίο εξάμηνο, 8,5 εκατομμύρια κλήσεις, και εξυπηρέτησε πάνω από το 96% αυτών. Ο δε μέσος χρόνος της εξυπηρέτησης ήταν μόλις 3,3 λεπτά και η διάρκεια αναμονής μόνο 18 δευτερόλεπτα. Πρόκειται για μια ουσιαστική βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους συμπολίτες μας, που είναι απόρροια της αποτελεσματικότητας της Κυβέρνησης, της Διοίκησης και του προσωπικού του e-ΕΦΚΑ. Αντανακλά δε τη δεδηλωμένη βούλησή μας ότι η διαφύλαξη των ουσιαστικών και διαδικαστικών δικαιωμάτων των ασφαλισμένων βρίσκεται στο επίκεντρο των πολιτικών μας γιατί μέλημά μας είναι το όφελος των συμπολιτών μας».

Αυτό τόνισε η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου, κατά τη διάρκεια της παρουσίας της στην Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων Τραπεζών Οργανισμών Κοινής Ωφελείας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης της Βουλής, με αφορμή την πρότασή της για την τοποθέτηση του κ. Κωνσταντίνου Μεγαρίτη, στη θέση του νέου υποδιοικητή του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ).

«Στη νέα εποχή ολοκλήρωσης του ψηφιακού μετασχηματισμού του e-ΕΦΚΑ» είπε η Δόμνα Μιχαηλίδου, «η τοποθέτηση του κ. Κωνσταντίνου Μεγαρίτη, στη θέση του νέου Υποδιοικητή, κρίνεται αναγκαία. Ο κ. Μεγαρίτης διακρίνεται για την αποτελεσματικότητά του και τις ουσιαστικές οργανωτικές ικανότητες του».

Ο κ. Μεγαρίτης, είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και κατέχει MBA στη Διοίκηση επιχειρήσεων από το Οικονομικό́ Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ). Ο κ. Μεγαρίτης ο οποίος διαδέχεται τον κ. Νικόλαο Παγώνη μετά την τετραετή ευδόκιμη θητεία του στη θέση, έχει εργαστεί επί τέσσερα χρόνια στο Υπουργείο Εργασίας.

Ειδική αναφορά έκανε η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, στα δύο νέα ψηφιακά έργα που βρίσκονται προ των πυλών και θα συμβάλλουν στην περαιτέρω αποτελεσματικότητα του Φορέα προς όφελος των πολιτών. Το πρώτο έργο αφορά την ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού βίου, ένα έργο που όπως είπε η Δόμνα Μιχαηλίδου «τόσο ο πολίτης όσο και οι υπηρεσίες θα μπορούν να δουν συγκεντρωμένα τα ένσημά». Το δεύτερο είναι το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του e-ΕΦΚΑ, στο οποίο, όπως ανέφερε η Υπουργός «θα ενιαιοποιηθούν οι περίπου 90 διαφορετικές ηλεκτρονικές βάσεις που σήμερα λειτουργούν. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι όταν ολοκληρωθεί το έργο και τεθεί σε λειτουργία, ο χρόνος εξυπηρέτησης θα έχει περιοριστεί στον ελάχιστο δυνατό».

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής της η Δόμνα Μιχαηλίδου είπε: «αποτελεί κοινή παραδοχή ότι ο e-ΕΦΚΑ βρίσκεται κοντά στους συμπολίτες μας. Σήμερα μια σύνταξη εκδίδεται κατά μέσο όρο σε 60 μέρες, όταν πριν από λίγα χρόνια οι συμπολίτες μας ανέμεναν ακόμη και μια τετραετία».

Η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, τόνισε επίσης πως η ψηφιοποίηση του e-ΕΦΚΑ που συμβάλλει καθοριστικά, στην άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών, στην ασφάλεια των διαδικασιών, την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την παρακολούθηση του διοικητικού έργου. «Οι ηλεκτρονικές αιτήσεις προς το ΚΕΠΑ απάλλαξε τους πολίτες από τουλάχιστον τρεις επισκέψεις στις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ» σημείωσε.

«Στόχος μας» κατέληξε η Δόμνα Μιχαηλίδου «είναι οι πολίτες να εξυπηρετούνται πιο γρήγορα και ακόμη πιο αποτελεσματικά. Στο πλαίσιο αυτό συνεχίζουμε την αναβάθμιση των υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ και φροντίζουμε ώστε οι παρεχόμενες υπηρεσίες να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των συμπολιτών μας».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος