Δ. Κουτσούμπας για μη κρατικά ΑΕΙ: «Αριστεία της τσέπης» – «Η επιβολή διδάκτρων αναγκάζει φοιτήτριες να αναζητούν sugar daddies»

Σύνοψη
  • Δ. Κουτσούμπας: Το πραγματικό σύγχρονο είναι η επέκταση του δικαιώματος πρόσβασης στη δωρεάν εκπαίδευση και όχι η περιστολή του
  • Δ. Κουτσούμπας: Θεσμοθετείτε πτυχία με τιμή αντί για αξία

«Παραδίδετε στους επιχειρηματίες έναν τομέα με εγγυημένη πελατεία, γιατί καλύπτει κοινωνική ανάγκη. Όπως κάνατε με σιδηρόδρομο, υγεία και μας λέτε ότι είναι δήθεν εκσυγχρονισμός. Είναι αναχρονισμός και επιστροφή στους προηγούμενους αιώνες» σημείωσε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη δεύτερη ημέρα σήμερα της συζήτησης του νομοσχεδίου για τα μη κρατικά πανεπιστήμια. O κ. Κουτσούμπας στην ομιλία του είπε μεταξύ άλλων ότι «Η επιβολή διδάκτρων αναγκάζει φοιτήτριες να αναζητούν sugar daddies για να καλύψουν τις σπουδές τους. Με γνωστά ανταλλάγματα φυσικά. Τα ξέρετε», ανέφερε. Ακολούθως ο γενικός γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ επισήμανε ότι «μάλλον πρέπει να βρείτε άλλο καπιταλιστικό παράδεισο να αντιγράψετε» αναφερόμενος στο Σκανδιναβικό μοντέλο και την πικρή εμπειρία των Σκανδιναβών, που οδήγησε όπως είπε σε τέτοια φαινόμενα.

Όπως σημείωσε «Η λαϊκή απαίτηση είναι να αποσυρθεί αμέσως, δεν είναι τίποτα άλλο από ένα έκτρωμα, γιατί φέρνει ιδιωτικά πανεπιστήμια και ιδιωτικοποιεί περαιτέρω τα δημόσια. Φιλοτεχνείτε το πανεπιστήμιο της αγοράς. Κόβετε τα φτερά στους φοιτητές. Θεσπίζετε δύο τρόπους πρόσβασης στα Πανεπιστήμια. Έναν με με τις εξετάσεις και έναν με το πορτοφόλι. Θεσμοθετείτε πτυχία με τιμή αντί για αξία, «Αριστεία της τσέπης», είπε χαρακτηριστικά. Θα είναι 3ετή και θα τα αναγνωρίζετε ως ισότιμα των δημόσιων που είναι 4ετή και 5ετή ».

«Αυτή είναι η «αριστεία» που αναμασάτε; η αριστεία της τσέπης;» έθεσε το ερώτημα και σημείωσε πως «ούτε μισό επιχείρημα δεν ακούσαμε από την κυβέρνηση που να τεκμηριώνει επιστημονικά και εκπαιδευτικά αυτές τις αλλαγές. Βρίσκουμε μόνο λέξεις «αγορά», «εταιρείες».

Άσκησε έντονη κριτική λέγοντας «Γιατί δεν ανοίγετε νέα τμήματα στα δημόσια Πανεπιστήμια για να καλύψετε τη ζήτηση; δεν μιλάμε μόνο για υποκρισία, αλλά για θράσος! Κλείνετε τμήματα στα δημόσια και ανοίγετε στα ιδιωτικά. Μας λέτε για 40.000 παιδιά στο εξωτερικό, ενώ ξέρετε ότι είναι απόφοιτοι δημοσίων πανεπιστημίων που πάνε για μεταπτυχιακά στο εξωτερικό.»

Κατήγγειλε την κυβέρνηση σημειώνοντας «Ανοίγετε το δρόμο για δίδακτρα και στους ημεδαπούς. Δεν είναι αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου η θέσπιση διδάκτρων. Δεν είναι αναβάθμιση η μεταφορά της κρατικής ευθύνης χρηματοδότησης στα ίδια τα παν/μια. Βάζετε όλο και περισσότερο σε καλούπια υπέρ λίγων τα επιτεύγματα της επιστήμης»

Το πραγματικό σύγχρονο, επισήμανε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, είναι «η επέκταση του δικαιώματος πρόσβασης σε δωρεάν εκπαίδευση και όχι η περιστολή του, καθώς αυτό που κάνει η κυβέρνηση είναι αναχρονισμός και επιστροφή σε προηγούμενους αιώνες. Η πολιτική σας για την 3βαθμια εκπαίδευση είναι αδιέξοδη ως προς τις πραγματικές ανάγκες. Το πανεπιστήμιο που θέλει τους φοιτητές πελάτες δεν είναι μονόδρομος. Σήμερα είναι απαραίτητο να εξασφαλιστούν οι όροι για πραγματικά ισότιμη πρόσβαση στην 3βαθμια εκπαίδευση».

Απευθυνόμαστε είπε ο Δημήτρης Κουτσούμπας στους δασκάλους, καθηγητές, μαθητές, φοιτητές και στους γονείς τους. Ιδιαίτερα στους φοιτητές που δίνουν έναν σπουδαίο και γενναίο αγώνα. Η επιστήμη πρέπει να αμφισβητήσει το παλιό για να φέρει το καινούργιο.

«Οι νέοι σας γυρίζουν την πλάτη. Το νομοσχέδιο είναι άδικο και γι’ αυτό θα βρει εμπόδια. Οι αγώνες ανοίγουν όμως στο δρόμο για το μέλλον. Μαζί τους να ξελασπώσουμε αυτό το παρόν για να το οδηγήσουμε σε ένα λαμπρό μέλλον» είπε κλείνοντας.

Ρεπορτάζ: ΕΡΤnews, Νίκος Τσιμπίδας

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος